Management of Future Competence (5 cr)
Code: TH00BP35-3007
General information
- Enrollment
- 02.12.2024 - 20.01.2025
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 20.01.2025 - 21.04.2025
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 1 cr
- Virtual portion
- 4 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Master School
- Campus
- Kupittaa Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 10 - 35
- Degree programmes
- Master of Management and Leadership in Health Care
- Teachers
- Marjo Vähäkangas
- Sanna-Maria Nurmi
- Scheduling groups
- Avoimen AMK:n kiintiöpaikat. Ilmoittaudu ilman tätä pienryhmää. (Size: 5 . Open UAS : 5.)
- Small groups
- Open UAS quota. Please enroll without selecting this group.
- Course
- TH00BP35
Realization has 5 reservations. Total duration of reservations is 11 h 30 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Mon 20.01.2025 time 12:30 - 15:00 (2 h 30 min) |
Tulevaisuuden osaamisen johtaminen TH00BP35-3007 (35 hlöä) |
EDU_2027
Frans muunto byod
|
Tue 21.01.2025 time 09:00 - 11:30 (2 h 30 min) |
Tulevaisuuden osaamisen johtaminen TH00BP35-3007 (35 hlöä) |
EDU_2027
Frans muunto byod
|
Mon 24.02.2025 time 09:00 - 11:30 (2 h 30 min) |
Tulevaisuuden osaamisen johtaminen TH00BP35-3007 |
Etänä:
|
Mon 17.03.2025 time 09:00 - 11:30 (2 h 30 min) |
Tulevaisuuden osaamisen johtaminen TH00BP35-3007 |
Etänä: https://turkuamk.zoom.us/j/67375780071?from=addon
|
Mon 07.04.2025 time 10:00 - 11:30 (1 h 30 min) |
Tulevaisuuden osaamisen johtaminen TH00BP35-3007 |
https://turkuamk.zoom.us/j/6504274521
|
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Opintojakson pääsisältöjä ovat:
• Osaamisen johtamisen käsitteet ja käytännöt
• Osaamistarpeiden tunnistaminen ja ennakointi
• Osaamispääoman kehittäminen ja säilyttäminen
Opintojakson opetuskerrat keväällä 2025:
20.1. 12:30-15:00 Orientaatio opintojaksoon sekä perusteet/kampus
21.1. 9:00-11:30 Osaamisen johtamisen käytännöt/kampus
24.2. 9:00-11:30 Tulevaisuuden osaamistarpeet/etänä
17.3. 9.00-11.30 Osaamisprofiili-seminaari/etänä
7.4. 10:00-11:30 Journal Club/etänä
Muutoin toteutus perustuu ja opintojakson aikana suoritettaviin oppimistehtäviin: Ennakoivan osaajaprofiilin ja kokoavan raportin laadintaan sekä Journal Clubiin valittuihin englannin kielisiin lähteisiin perehtymiseen ja siitä laadittavaan pohtivaan esseeseen.
Objective
After completing the course, the student is able to:
· Determine future competence visions and profiles
· Assess and develop visionary and strategy-based future competence
· Assess trends in operations
Content
· Future competence requirements
· Competence required in future service design, service provision, service guidance and financial and business approaches
· Competence assessment, development and systems, as well as assessment of operations
Materials
Ilmoitettu Itslearning-oppimisympäristössä.
- Englannin kieliset tieteelliset artikkelit
- Nettilähteitä esim. Sitra
Teaching methods
Etäopetus ja oppimistehtävät
Itsenäinen- ja ryhmätyöskentely
Exam schedules
Ei tenttiä.
Pedagogic approaches and sustainable development
Innovaatiopedagogiikka on keskiössä kaikissa Turun ammattikorkeakoulun (YAMK) koulutuksissa. Opiskelijat opiskelevat työnsä ohessa ongelmalähtöisesti ja teoriaa käytäntöihin soveltaen. Tämä opintojakso sisältää lähiopetusta, pienryhmätyöskentelyä sekä itsenäistä opiskelua.
Lähiopetuksessa perehdytään opintojaksolle keskeiseen teoriaan sekä keskustellaan ja jaetaan kokemuksia käsiteltävistä aiheista. Pienryhmätyöskentelyssä korostuvat itseohjautuvuus, vertaisoppiminen sekä dialoginen vuorovaikutus. Yksilötehtävissä perehdytään opintojakson kirjallisuuteen, harjoitellaan tiedonhankintaa ja jalostamista sekä jäsenneltyä asioiden esitystapaa.
Completion alternatives
Ei erillistä valinnaista suoritustapaa.
Student workload
Opetusta: luentoja ja toiminnallista työskentelyä (14 h) sekä itsenäistä opiskelua: oppimistehtäviä ja pienryhmätyöskentelyä (121 h). Yhteensä 135 h (5 op).
Evaluation methods and criteria
Arviointi kohdistuu opintojakson aikana suoritettaviin oppimistehtäviin sekä aktiiviseen osallistumiseen lähipäivien työskentelyyn. Opintojakson suorittamiseksi tulee osallistua lähiopetukseen ja palauttaa kaikki tehtävät annettuihin määräaikoihin mennessä.
Opintojakson arvioitavat tehtävät:
1. Ryhmätehtävä: ennakoiva osaamisprofiili. Numeerinen arviointi asteikolla 0-5. Painoarvo 50 prosenttia opintojakson arvosanasta.
2. Journal Club: hyväksytty/hylätty.
3. Pohtiva essee Journal Clubissa esiin nousseista ajankohtaisista teemoista (yksilötyö): numeerinen arviointi asteikolla 0-5. Painoarvo 50 prosenttia opintojakson arvosanasta.
Failed (0)
Hylätty: Ei ole palauttanut kaikkia tehtäviä eikä osallistunut etäopetukseen tai suorittanut korvaavia tehtäviä. Palautetut tehtävät eivät vastaa pääosaan tehtävänannossa pyydetyistä asioista. Ei ole palauttanut tehtävää määräaikaan mennessä. Palautettu tehtävä on ylimalkainen/ei vastaa tehtävänantoon/tehtävässä on havaittavissa plagiointia.
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Tyydyttävä: On palauttanut kaikki tehtävät määräaikaan mennessä ja osallistunut etäopetukseen. Osoittaa oppimistehtävissään hallitsevansa opintojakson sisällöt pääpiirteittäin. Lähdemateriaalien käyttö on niukkaa, tekstissä on asia-/käsitevirheitä ja/tai työ on sisällöllisesti hajanainen/ulkoasultaan viimeistelemätön. Esitettyjä näkökulmia/väitteitä ei juuri perustella. Tietopohjaan on perehdytty, mutta sen käsittely jää referoivalle tasolle.
Assessment criteria, good (3-4)
Hyvä: On palauttanut kaikki tehtävät määräaikaan mennessä ja osallistunut opetukseen aktiivisesti. Osoittaa oppimistehtävissä hallitsevansa opintojakson sisällöt hyvin, ja osaavansa myös soveltaa oppimaansa. Tehtävä on huoliteltu ja tehtävänannon mukainen. Lähdemateriaalien käyttö on asianmukaista, eikä tekstissä juurikaan ole havaittavissa käsite- tai asiavirheitä. Esitetyt näkökulmat ja väitteet perustellaan ja oppimistehtävistä välittyy pohtiva ote sekä hyvä perehtyneisyys aiheeseen.
Assessment criteria, excellent (5)
Kiitettävä: On palauttanut kaikki tehtävät määräaikaan mennessä ja osallistunut etäopetukseen aktiivisesti. Osoittaa oppimistehtävissään opintojakson sisältöjen monipuolista hallintaa ja soveltamista. Tehtävä on huoliteltu ja tehtävänannon mukainen. Lähdemateriaalien käyttö on monipuolista, eikä tekstissä esiinny käsite- tai asiavirheitä. Esitetyt näkökulmat ja väitteet perustellaan vakuuttavasti ja oppimistehtävistä välittyy pohtiva ja asiantunteva ote, sekä kyky etsiä, yhdistellä ja vertailla tietoa oman aiheen kannalta relevantilla tavalla.
Further information
YAMK - opintoja, ei sovellu AMK - opintoihin. Avoin AMK maksimi: viisi opiskelijaa.