Various Aspects of Health Promotion Management (5 op)
Toteutuksen tunnus: TH00BP99-3009
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
02.12.2024 - 31.01.2025
Ajoitus
20.03.2025 - 06.06.2025
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
4 op
TKI-osuus
3 op
Toteutustapa
20 % Lähiopetus, 80 % Etäopetus
Yksikkö
Terveys ja hyvinvointi / Master School
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
10 - 40
Koulutus
- Sosiaali- ja terveysalan ylempi AMK, terveyden edistäminen
Opettaja
- Hille Halonen
- Tuuli Lahti
Ajoitusryhmät
- Avoimen AMK:n kiintiöpaikat. Ilmoittaudu ilman tätä pienryhmää. (Koko: 3. Avoin AMK: 3.)
Ryhmät
-
YTEEDK24Terveyden edistämisen koulutus, K23
Pienryhmät
- Avoimen AMK:n kiintiöpaikat. Ilmoittaudu ilman tätä pienryhmää.
- 20.03.2025 12:30 - 15:30, Various Aspects of Health Promotion Management TH00BP99-3009 (35hlö, monitoimitila)
- 09.04.2025 09:00 - 15:15, Various Aspects of Health Promotion Management TH00BP99-3009
- 23.05.2025 09:00 - 11:15, Various Aspects of Health Promotion Management TH00BP99-3009
Tavoitteet
After completing the course, the student is able to:
- work as an expert of health promotion in national and international contexts
- work in multicultural, -disciplinary and -sectoral contexts and networks
- recognize the current and future development scenarios in the operating environment of health promotion
- understand the need for preparedness and continuous development
- evaluate and educate oneself on a continuous manner
Sisältö
- Expertise management, participation management, change management and network management
- Multicultural, -disciplinary and -sectoral competencies
- Variety of health promotion settings
- Current and future development scenarios
- Preparedness and continuous development
- Critical thinking and effective communication
Oppimateriaalit
Materiaali löytyy kurssin oppimisympäristöstä. Mm. https://kestavakehitys.fi/en/agenda2030, https://www.syke.fi/en-US/Finland_and_sustainable_wellbeing/Planetary_boundaries_need_to_be_considered, https://www.stockholmresilience.org/research/research-news/2016-06-14-the-sdgs-wedding-cake.html
Opetusmenetelmät
Oppimispäiväkirja
Ryhmätyöskentely
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Ei tenttiä.
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Innovaatiopedagogiikka on keskiössä kaikissa Turun ammattikorkeakoulun (YAMK) koulutuksissa. Opiskelijat opiskelevat työnsä ohessa ongelmalähtöisesti ja teoriaa käytäntöihin soveltaen. Tämä opintojakso sisältää lähiopetusta, pienryhmätyöskentelyä sekä itsenäistä opiskelua.
Kontaktiopetuksessa perehdytään opintojaksolle keskeiseen teoriaan sekä keskustellaan ja jaetaan kokemuksia käsiteltävistä aiheista. Yksilötehtävissä perehdytään opintojakson kirjallisuuteen, harjoitellaan tiedonhankintaa ja jalostamista sekä jäsenneltyä asioiden esitystapaa.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei valinnaista suoritustapaa.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Tehtävät 3.5op
Kontaktiopetus 1.5op
Sisällön jaksotus
Kurssin ensimmäinen tapaaminen on kampuksella. Muut tapaamiset Zoom-etäyhteydellä.
Kurssin pääsisältöjä ovat:
- Asiantuntijuuden ja verkostojen hallinta
- Monikulttuuriset, -tieteiset ja -sektoriset kompetenssit
- Nykyiset ja tulevaisuuden kehitysskenaariot alalla
- Valmius, jatkuva ja kestävä kehitys
- Kriittinen ajattelu ja tehokas viestintä
Viestintäkanava ja lisätietoja
YAMK-opintoja, ei sovellu AMK-opintoihin. Avoimesta AMK:sta max. 3 opiskelijaa.
Toteutukseen hyväksytään ensisijaisesti ne opiskelijat, joiden ops:ssa opintojakso on. Yli jääneet paikat täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä. Saat tiedon hyväksymisestä Pepin kautta ilmoittautumisajan päätyttyä.
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Kurssi arvioidaan asteikolla 0-5. Arviointi perustuu oppimistehtävistä saatuihin pisteisiin.
Pisteytysjärjestelmä (max. 100 pistettä):
Oppimispäiväkirja: max. 75 pistettä
Orientoivat tehtävät: max. 9 pistettä
Pienryhmätehtävät: max. 16 pistettä
Kurssin osista kertyneet pisteet lasketaan yhteen, ja lopullinen arvosana määräytyy seuraavasta asteikosta:
0–49 pistettä = arvosana 0
50–59 pistettä = arvosana 1
60–69 pistettä = arvosana 2
70–79 pistettä = arvosana 3
80–89 pistettä = arvosana 4
90–100 pistettä = arvosana 5
Arviointikehikko on saatavilla kurssin oppimisympäristössä. Jos opiskelijalla on poissaoloja kontaktitapaamisista, on hänen suoritettava poissaoloja korvaavat tehtävät (arvioidaan hyväksytty/hylätty). Mikäli palautukset myöhästyvät annetusta aikataulusta, kurssin suoritus hylätään ja opiskelija voi koittaa suorittaa kurssin uudelleen seuraavalla lukukaudella.
Hylätty (0)
Ei ole palauttanut kaikkia tehtäviä, osallistunut lähiopetukseen tai suorittanut korvaavia tehtäviä. Palautetut tehtävät ovat ylimalkaisia tai eivät vastaa pääosaan tehtävänannossa pyydetyistä asioista.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
On palauttanut kaikki tehtävät ja osallistunut lähiopetukseen. Osoittaa hallitsevansa opintojakson sisällöt pääpiirteittäin.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
On palauttanut kaikki tehtävät ajallaan ja osallistunut lähiopetukseen aktiivisesti. Osoittaa hallitsevansa opintojakson sisällöt hyvin sekä osaavansa myös soveltaa oppimaansa.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
On palauttanut kaikki tehtävät ajallaan ja osallistunut lähiopetukseen aktiivisesti. Osoittaa opintojakson sisältöjen monipuolista hallintaa ja soveltamisosaamista.