Siirry suoraan sisältöön

Various Aspects of Health Promotion Management (5 op)

Toteutuksen tunnus: TH00BP99-3009

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

02.12.2024 - 31.01.2025

Ajoitus

20.03.2025 - 06.06.2025

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

4 op

TKI-osuus

3 op

Toteutustapa

20 % Lähiopetus, 80 % Etäopetus

Yksikkö

Terveys ja hyvinvointi / Master School

Toimipiste

Kupittaan kampus

Opetuskielet

  • Englanti

Paikat

10 - 40

Koulutus

  • Sosiaali- ja terveysalan ylempi AMK, terveyden edistäminen

Opettaja

  • Nasrin Jinia
  • Tuuli Lahti

Ajoitusryhmät

  • Avoimen AMK:n kiintiöpaikat. Ilmoittaudu ilman tätä pienryhmää. (Koko: 3. Avoin AMK: 3.)

Ryhmät

  • YTEEDK24
    Terveyden edistämisen koulutus, K23

Pienryhmät

  • Avoimen AMK:n kiintiöpaikat. Ilmoittaudu ilman tätä pienryhmää.
  • 20.03.2025 12:30 - 15:30, Various Aspects of Health Promotion Management TH00BP99-3009 (35hlö, monitoimitila)
  • 09.04.2025 09:00 - 15:15, Various Aspects of Health Promotion Management TH00BP99-3009
  • 23.05.2025 09:00 - 11:15, Various Aspects of Health Promotion Management TH00BP99-3009

Tavoitteet

After completing the course, the student is able to:
- work as an expert of health promotion in national and international contexts
- work in multicultural, -disciplinary and -sectoral contexts and networks
- recognize the current and future development scenarios in the operating environment of health promotion
- understand the need for preparedness and continuous development
- evaluate and educate oneself on a continuous manner

Sisältö

- Expertise management, participation management, change management and network management
- Multicultural, -disciplinary and -sectoral competencies
- Variety of health promotion settings
- Current and future development scenarios
- Preparedness and continuous development
- Critical thinking and effective communication

Oppimateriaalit

Materiaali löytyy kurssin oppimisympäristöstä. Mm. https://kestavakehitys.fi/en/agenda2030, https://www.syke.fi/en-US/Finland_and_sustainable_wellbeing/Planetary_boundaries_need_to_be_considered, https://www.stockholmresilience.org/research/research-news/2016-06-14-the-sdgs-wedding-cake.html

Opetusmenetelmät

Oppimispäiväkirja
Ryhmätyöskentely

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Ei tenttiä.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Innovaatiopedagogiikka on keskiössä kaikissa Turun ammattikorkeakoulun (YAMK) koulutuksissa. Opiskelijat opiskelevat työnsä ohessa ongelmalähtöisesti ja teoriaa käytäntöihin soveltaen. Tämä opintojakso sisältää lähiopetusta, pienryhmätyöskentelyä sekä itsenäistä opiskelua.

Kontaktiopetuksessa perehdytään opintojaksolle keskeiseen teoriaan sekä keskustellaan ja jaetaan kokemuksia käsiteltävistä aiheista. Yksilötehtävissä perehdytään opintojakson kirjallisuuteen, harjoitellaan tiedonhankintaa ja jalostamista sekä jäsenneltyä asioiden esitystapaa.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei valinnaista suoritustapaa.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Tehtävät 3.5op
Kontaktiopetus 1.5op

Sisällön jaksotus

Kurssin ensimmäinen tapaaminen on kampuksella. Muut tapaamiset Zoom-etäyhteydellä.

Kurssin pääsisältöjä ovat:
- Asiantuntijuuden ja verkostojen hallinta
- Monikulttuuriset, -tieteiset ja -sektoriset kompetenssit
- Nykyiset ja tulevaisuuden kehitysskenaariot alalla
- Valmius, jatkuva ja kestävä kehitys
- Kriittinen ajattelu ja tehokas viestintä

Viestintäkanava ja lisätietoja

YAMK-opintoja, ei sovellu AMK-opintoihin. Avoimesta AMK:sta max. 3 opiskelijaa.
Toteutukseen hyväksytään ensisijaisesti ne opiskelijat, joiden ops:ssa opintojakso on. Yli jääneet paikat täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä. Saat tiedon hyväksymisestä Pepin kautta ilmoittautumisajan päätyttyä.

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Kurssi arvioidaan asteikolla 0-5. Arviointi perustuu oppimistehtävistä saatuihin pisteisiin.

Pisteytysjärjestelmä (max. 100 pistettä):
Oppimispäiväkirja: max. 75 pistettä
Orientoivat tehtävät: max. 9 pistettä
Pienryhmätehtävät: max. 16 pistettä

Kurssin osista kertyneet pisteet lasketaan yhteen, ja lopullinen arvosana määräytyy seuraavasta asteikosta:

0–49 pistettä = arvosana 0
50–59 pistettä = arvosana 1
60–69 pistettä = arvosana 2
70–79 pistettä = arvosana 3
80–89 pistettä = arvosana 4
90–100 pistettä = arvosana 5

Arviointikehikko on saatavilla kurssin oppimisympäristössä. Jos opiskelijalla on poissaoloja kontaktitapaamisista, on hänen suoritettava poissaoloja korvaavat tehtävät (arvioidaan hyväksytty/hylätty). Mikäli palautukset myöhästyvät annetusta aikataulusta, kurssin suoritus hylätään ja opiskelija voi koittaa suorittaa kurssin uudelleen seuraavalla lukukaudella.

Hylätty (0)

Ei ole palauttanut kaikkia tehtäviä, osallistunut lähiopetukseen tai suorittanut korvaavia tehtäviä. Palautetut tehtävät ovat ylimalkaisia tai eivät vastaa pääosaan tehtävänannossa pyydetyistä asioista.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

On palauttanut kaikki tehtävät ja osallistunut lähiopetukseen. Osoittaa hallitsevansa opintojakson sisällöt pääpiirteittäin.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

On palauttanut kaikki tehtävät ajallaan ja osallistunut lähiopetukseen aktiivisesti. Osoittaa hallitsevansa opintojakson sisällöt hyvin sekä osaavansa myös soveltaa oppimaansa.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

On palauttanut kaikki tehtävät ajallaan ja osallistunut lähiopetukseen aktiivisesti. Osoittaa opintojakson sisältöjen monipuolista hallintaa ja soveltamisosaamista.