Siirry suoraan sisältöön

Hyvinvointipalvelujen toimintaympäristöt ja tulevaisuus (5 op)

Toteutuksen tunnus: TH00CX37-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.12.2024 - 12.03.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
12.03.2025 - 13.05.2025
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Terveys ja hyvinvointi / Master School
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Sosiaali- ja terveysalan ylempi AMK, erityissosiaaliohjaus
Opettajat
Nasrin Jinia
Kristiina Engblom-Pelkkala
Ajoitusryhmät
Avoimen AMK:n kiintiöpaikat. Ilmoittaudu ilman tätä pienryhmää. (Koko: 5 . Avoin AMK : 5.)
Ryhmät
YERISOS24
Erityissosiaaliohjaus
Pienryhmät
Avoimen AMK:n kiintiöpaikat. Ilmoittaudu ilman tätä pienryhmää.
Opintojakso
TH00CX37

Toteutuksella on 4 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 22 t 15 min.

Aika Aihe Tila
Ke 12.03.2025 klo 09:00 - 15:30
(6 t 30 min)
Hyvinvointipalvelujen toimintaympäristöt ja tulevaisuus TH00CX37-3001 (30 hlö)
ICT_B2026 Teoriatila muunto
Ke 02.04.2025 klo 12:45 - 15:30
(2 t 45 min)
Hyvinvointipalvelujen toimintaympäristöt ja tulevaisuus ( 30 hlö)
ICT_B2026 Teoriatila muunto
Ti 06.05.2025 klo 09:00 - 15:30
(6 t 30 min)
Hyvinvointipalvelujen toimintaympäristöt ja tulevaisuus TH00CX37-3001
ICT_C2046 Teoriatila muunto
Ti 13.05.2025 klo 09:00 - 15:30
(6 t 30 min)
Hyvinvointipalvelujen toimintaympäristöt ja tulevaisuus ( 30 hlö) / iltapäivä tuutorointi ja lukukauden lopetus
ICT_C2046 Teoriatila muunto
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Arviointiasteikko

H-5

Sisällön jaksotus

12.3.klo 9.00-15.30 lähiopetus kampuksella
2.4. klo 12.30-15.30 lähiopetus kampuksella
6.5. klo 9.00-15.45 lähiopetus kampuksella
13.5. klo 9.00-11.30 lähiopetus kampuksella
(päivä jatkuu tuutoryhmissä)


Sote-hallinnonuudistus 2022–2032
Valtionhallinto-, hyvinvointialue- ja kuntatason tarkastelu
Maakunnallisen hyvinvointialueen palvelutuottajamallit
Hyvinvoinnin tuottaminen kunnissa
Sote-palvelujen digitalisaatio ja tietohallinto

Lähitulevaisuusskenaariot - SOTE 2023 – 2032
Politiikkaohjelmat ja suositukset
Alueelliset, maakunnalliset ja kunnalliset integroidut palvelukonseptit/tuotanto
Ammatillista työtä & palveluja ohjaava keskeinen lainsäädäntö
Asiakaspalveluprosessit, niiden yhdyspinnat ja päätöksentekojärjestelmät
Tulevaisuuden palvelukonseptit asiakasryhmittäin
Päätöksentekojärjestelmät ja palveluprosessit
Digitaaliset palvelut

Tavoitteet

Opintojakson suoritettaan opiskelija osaa:
tietää keskeiset hyvinvointipalvelut, osaa eritellä niiden muutossuuntia ja –painopisteitä sekä ky-kenee hyödyntämään niitä ammatillisessa työssään asiakasryhmäkohtaisesti.

Sisältö

SOTE  & hyvinvointialueiden perustaminen, tämänhetkinen tilanne ja tulevaisuuden näkymät
Hyvinvointialueiden hallinto, päätöksentekojärjestelmä
Hyvinvointialueiden toimintaa ohjaavat politiikkaohjelmat ja suositukset
Alueelliset palvelutuotantomallit
Tulevaisuuden palvelukonseptit asiakasryhmittäin
Palveluprosessit
Digitaaliset palvelut ja tietohallinto
Alueelliset, maakunnalliset ja kunnalliset integroidut palvelukonseptit/tuotanto
Ammatillista työtä & palveluja ohjaava keskeinen lainsäädäntö
Asiakaspalveluprosessit, niiden yhdyspinnat ja päätöksentekojärjestelmät
Tulevaisuuden palvelukonseptit asiakasryhmittäin·

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Opetus
Yksilö- ja parityö
Esitykset

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei valinnaisia suoritustapoja.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Tehtävät on eritelty tarkemmin ITSissä:
Paritehtävä (3 op)
Yksilötehtävä (1 op)
Opetus & esitykset (1 op)

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Paritehtävä (3 op) täydennettävä - K5
Yksilötehtävä (1 op) täydennettävä / hyväksytty
Opetus & esitykset (1 op) täydennettävä / hyväksytty

Hylätty (0)

Hylätty: Ei ole palauttanut kaikkia tehtäviä määräaikaan mennessä ja/tai osallistunut lähiopetukseen. Palautetut tehtävät ovat ylimalkaisia/eivät vastaa tehtävänantoon/tehtävissä on havaittavissa plagiointia.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

On palauttanut kaikki tehtävät määräaikaan mennessä ja osallistunut lähiopetukseen. Osoittaa oppimistehtävissän hallitsevansa kurssin sisällöt pintapuolisesti. Lähdemateriaalien käyttö on niukkaa, tekstissä on asia-/käsitevirheitä ja työ on sisällöllisesti hajanainen/ulkoasultaan viimeistelemätön.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

On palauttanut kaikki tehtävät määräaikaan mennessä ja osallistunut lähiopetukseen. Osoittaa oppimistehtävissän hallitsevansa kurssin sisällöt hyvin, sekä osaavansa myös soveltaa oppimaansa. Oppimistehtävät ovat huoliteltuja ja tehtävänantojen mukaisia, lähdemateriaalien käyttö on asianmukaista, eikä tekstissä juurikaan ole havaittavissa käsite- tai asiavirheitä.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

On palauttanut kaikki tehtävät määräaikaan mennessä ja osallistunut lähiopetukseen. Osoittaa oppimistehtävissään kurssin sisältöjen monipuolista hallintaa ja soveltamisosaamista. Oppimistehtävät ovat huoliteltuja ja tehtävänantojen mukaisia, lähdemateriaalien käyttö on monipuolista, eikä tekstissä ole käsite- tai asiavirheitä. Esitetyt näkökulmat ja väitteet perustellaan ja oppimistehtävistä välittyy tutkiva ja pohtiva ote.

Lisätiedot

YAMK-opintoja, ei sovellu AMK opintoihin.
Avoin AMK:sta max. 5 opiskelijaa.

Siirry alkuun