Family-, Network- and Community-Based Approaches (5 cr)
Code: TH00CO88-3002
General information
- Enrollment
-
02.12.2024 - 31.05.2025
Registration for the implementation has begun.
- Timing
-
01.01.2025 - 31.07.2025
Implementation is running.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Health and Well-being
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 10 - 70
- Degree programmes
- Master of Advanced clinical practice, Mental health and substance abuse care
- Teachers
- Johanna Berg
- Course
- TH00CO88
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Sisältö:
- Eri-ikäisten perheiden ja verkostojen kanssa tehtävä dialoginen yhteistyö
- Läheisten tuen tarpeeseen vastaaminen
- Perheiden ja vanhemmuuden tukeminen, kun vanhemmalla on mielenterveys- ja/tai päihdeongelmia
-Yhteiskehittäminen ja vertaistuki
-Monialainen ja -ammatillinen yhteistyö
-Preventiotasot, toiminnat ja toimintaympäristöt
Ajoitus:
-Lähipäivät 7.-8.4.2025 Tampereen ammattikorkeakoulun tiloissa. Lisäksi ennakkotehtävä n kuukautta ennen jakson aloitusta. Ks tarkemmin Digicampus.
Objective
Student
Masters theoretical foundations of the collaborative mental health and substance abuse care with families, networks and communities and is capable to critically evaluate and develop practices according to these foundations.
Is able to critically evaluate and develop practices to meet the needs of the client and in supporting client’s parenthood.
Is able to lead the collaborative processes together with clients in interdiscplinary and multiprofessional co-operation.
Is able to critically review and develop the different levels of mental health and substance abuse prevention
Content
Dialogical collaboration with families and networks in different agegroups
Responding to families’ needs for support
Supporting parenthood and families, when parent has mental health and/or substance abuse problems
Co-creation and peer support
Interdisciplinary and multiprofessional co-operation
Levels of prevention, activities and contexts of these
Materials
Sveinbjarnardóttir, E. K. & Kilkku, N. (2022) Collaboration with Families, Networks and Communities. In Higgins, A., Kilkku, N. & Kristofersson, G.K (Eds.) Advanced Practice in Mental Health Nursing: A European Perspective. Springer publications, pp. 149-172.
Lisäksi ajankohtaiset artikkelit ja muu materiaali.
Teaching methods
Itsenäinen työskentely
Lähiopetus
Pienryhmätyöskentely
Exam schedules
Opettajan määrittämän 1. palautuspäivän jälkeen on mahdollista palauttaa oppimistehtävä 2 viikkoa 1. palautuspäivän jälkeen. 3. palautuspäivä on 2 viikkoa toisesta palautuspäivästä.
International connections
Itsenäisessä opiskelussa ja yksilötehtävissä perehdytään opintojakson kirjallisuuteen, harjoitellaan tiedonhankintaa ja jalostamista sekä jäsenneltyä asioiden esitystapaa.
Opetuspäivien alustusten aikana perehdytään opintojaksolle keskeiseen teoriaan sekä keskustellaan ja jaetaan omia kokemuksia käsiteltävistä aiheista.
Pienryhmätyöskentelyssä korostuvat itseohjautuvuus, vertaisoppiminen sekä dialoginen vuorovaikutus eli konstruktivistinen omien kokemuksien jakaminen ryhmän jäsenten kanssa, ja laajemman tehtäväkokonaisuuden yhdessä suorittaminen eli projektimainen työskentely.
Completion alternatives
Lähipäiviin osallistuminen vahvasti suositeltavaa. Mikäli opiskelija ei pääse lähipäiviin, ks Digicampus korvaava tehtävä. Ennakkotehtävä ja varsinainen opintojakson tehtävä tulee tehdä, näille ei vaihtoista suoritusta
Student workload
Ennakkotehtävä
Varsinainen opintojakson tehtävä, tehdään pienryhmissä
Opiskelijan työn mitoitus 5 op = 135 tuntia opiskelijan työtä