Development as an Advanced Practitioner (5 cr)
Code: TH00BR23-3005
General information
- Enrollment
-
02.12.2024 - 31.01.2025
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
01.01.2025 - 25.05.2025
Implementation is running.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Health and Well-being
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Master of Advanced Nursing Practice Cancer Care
- Teachers
- Salla Grommi
- Teija Franck
- Course
- TH00BR23
Realization has 4 reservations. Total duration of reservations is 14 h 0 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Wed 08.01.2025 time 09:00 - 13:45 (4 h 45 min) |
Opintojen aloitus ja tuutorointi, Kliinisenä asiantuntijana kehittyminen TH00BR23-3005 |
ICT_C3044
Teoriatila muunto
|
Fri 24.01.2025 time 09:00 - 11:45 (2 h 45 min) |
Tuutorointia, Kliinisenä asiantuntijana kehittyminen TH00BR23-3005 |
etänä
|
Tue 04.02.2025 time 12:30 - 16:00 (3 h 30 min) |
Webinaari, Kliinisenä asiantuntijana kehittyminen TH00BR23-3005 |
etänä
|
Fri 16.05.2025 time 09:00 - 12:00 (3 h 0 min) |
Webinaari, Kliinisenä asiantuntijana kehittyminen TH00BR23-3005 |
etänä
|
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Opintojakson suoritettaan opiskelija osaa
· toimia laajavastuisena asiantuntijana roolissa moniammatillisessa tiimissä, joka vastaa syöpää sairastavan hoito- ja kuntoutusprosessista lainsäädännön ja tehtävänkuvaa koskevan ohjeistuksen mukaisesti osoittaen vastuullisuutta, ammatillisuutta ja eettisyyttä
· ohjata omaa oppimistaan ja kehittymistä
· omaksuu analyyttisen ja reflektiivisen työ- ja opiskeluotteen
· hyödyntää monipuolisesti informaatioteknisiä työvälineitä
· soveltaa osallistuvaa, näyttöön perustuvaa, potilaslähtöistä prosessia kliinisen asiantuntijan roolin ja hoidon kehittämisessä
· osoittaa sitoutumista jatkuvaan oman kliinisen osaamisen syventämiseen ja kehittämiseen
Opintojakson sisältö
· Asiantuntijana kehittyminen
· Kliinisen asiantuntijan rooli ja sen kehittäminen: kansallinen ja kansainvälinen näkökulma
· Osaaminen kliinisessä toimintaympäristössä: hoitoprosessin ja Peppa-prosessin soveltaminen kliinisessä työssä osana kliinisen asiantuntijan itsenäistä työtä
· Oman oppimisen ja ymmärtämisen ohjaus, suunnittelu- ja arviointitaitojen kehittäminen
· Oman ajattelun ja päätöksentekotaitojen kehittäminen terveysalalla
· Elinikäiseen oppimiseen, ammatilliseen kehittymiseen ja itsensä johtamiseen motivointi
· Informaatioteknisten työvälineiden käyttö ja verkko-opiskelutaidot
· Näyttöön perustuva, eettinen ja kulttuurisensitiivinen päätöksenteko
Objective
After completing the course, the student is able to:
· to work in the role of a advanced practitioner in a multi-professional team that is responsible for the treatment and rehabilitation process of a cancer patient
· self-regulate their own learning and development
· adopt an analytical and reflective working and studying style
· utilize a diverse array of information technology tools
· implement a participatory, evidence-informed, patient-centered process in developing the advanced roles and practice
· demonstrate commitment to continuous deepening and development of their own clinical expertise
Content
· Developing as an advanced practitioner
· The role of a advanced practitioner: national and international perspective
· Competence in clinical practice: implementing a care process and the PEPPA process in the clinical work as a part of the independent work of a clinical expert
· Directing their own learning and understanding, developing their planning and evaluation skills
· Developing their own thinking and decision making skills in the health care sector
· Motivating themselves for lifelong learning, professional development and self-direction
· Use of information technology tools and online studying skills
· Evidence-informed, ethical and culturally sensitive decision making
Materials
It's Learning -oppimisalustalla
Teaching methods
Lähi- ja etäoppiminen
International connections
Luennot ja muu opetus (lähi- ja etä), pienryhmätyöskentely
Itsenäinen työskentely
Student workload
Kliinisen asiantuntijuuden analyysitehtävä ja
Kliinisen asiantuntijuuden kehittämissuunnitelma yhteensä 80 t
HOPS-työskentely, tuutorointi 20 t
Lähiopetus: Master Schoolin yhteiset aloituspäivät (2 pv) 7.1 ja 8.1. 2025 16t,
4.3.2025 8h, 21.5.2025 8h
Etäopetusta 24.1.2025 4h, 4.2.2025 4h , 9.5.2025 8h, 16.5.2025 4h,
Itsenäinen opiskelu 25 t
Further information
Avoin AMK maksimi 5 opiskelijaa.