Basics of research and development methods (5 cr)
Code: TH00CY63-3001
General information
- Enrollment
-
02.12.2024 - 11.02.2025
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
04.02.2025 - 01.06.2025
Implementation is running.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- RDI portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- Master School
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 30 - 140
- Degree programmes
- Master's Degree Programme in Health Promotion
- Teachers
- Salla Grommi
- Maarit Janhunen
- Scheduling groups
- Avoimen AMK:n kiintiöpaikat. Ilmoittaudu ilman tätä pienryhmää. (Size: 5 . Open UAS : 5.)
- Small groups
- Open UAS quota. Please enroll without selecting this group.
- Course
- TH00CY63
Realization has 2 reservations. Total duration of reservations is 8 h 30 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Tue 04.02.2025 time 09:00 - 11:30 (2 h 30 min) |
Tutkimus- ja kehittämismenetelmäosaamisen perusteet TH00CY63-3001 |
https://turkuamk.zoom.us/j/61476703150
|
Tue 06.05.2025 time 09:00 - 15:00 (6 h 0 min) |
Tutkimus- ja kehittämismenetelmäosaamisen perusteet TH00CY63-3001 |
https://turkuamk.zoom.us/j/61476703150
|
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Sisältö
- Tutkimusten tieteenfilosofiset ja metodologiset lähtökohdat
- Keskeiset määrälliset ja laadulliset tutkimusmenetelmät sekä työelämälähtöiset kokeilevan kehittämisen menetelmät
- Osallistava työelämän kehittäminen
- Määrällinen ja laadullinen tutkimusprosessi ja -tulosten analysointi
- Tutkimus- ja kehittämisprosessien luotettavuus, eettisyys ja tietosuoja
- Tiedon kriittinen arviointi
Ajoitus
- Aloituswebinaari 4.2. klo 9:00-11:30 (Zoom)
- Opintojakson hyväksilukujen arviointi 28.1.2025 klo 8:00 - 11.02.2025 klo 23.59 (Ohjeet Itslearning:ssä)
- Itsenäinen opiskelu ja tehtävät oppimisalustalla 4.2.-6.5. (Itslearning)
- Loppuwebinaari 6.5. klo 9:00-15:00 (Zoom)
- Tentti viikolla 20, uusintatentit viikolla 21 ja 22 (Itslearning)
Objective
After completing the course, the student is able to:
• identify the methodological premises of research trends and the key research and development methods in their own field
• strengthen their competence in applying research and development methods to their working life
• deepen their competence in interpreting and critically evaluating research results
• expand their competence in assessing the reliability of research and development methods, and in reviewing and applying ethical principles
Content
Content
• Philosophical and methodological starting points of research
• Key quantitative and qualitative research methods and working life-oriented experimental development methods
• Inclusive development of working life
• Quantitative and qualitative research process and analysis of results
• Reliability, ethics and data protection of research and development processes
• Critical evaluation of information
Materials
Itslearningissa ilmoitettu lähdemateriaali sekä muu opiskelijan itsensä hankkima lähdemateriaali.
Teaching methods
Osallistuminen verkkotapaamisiin monialalaisissa ryhmissä, itsenäinen verkko-oppimateriaaleihin perehtyminen sekä tentin suorittaminen, kirjallisten oppimistehtävien tekeminen ja toiminnallinen työskentely monialaisissa pienryhmissä.
Exam schedules
Tentti on opintojakson lopulla (kts. Sisältö ja ajoitus). Uusintatentit (2 kpl) tenttiviikkoa seuraavien kahden viikon aikana.
Tenttimateriaali:
- Tietoarkisto. Laadullisen tutkimuksen verkkokäsikirja. https://www.fsd.tuni.fi/fi/palvelut/menetelmaopetus/kvali/
- Tähtinen, J., Laakkonen, E., Broberg, M. & Tähtinen, R. (2020). Tilastollisen aineiston käsittelyn ja tulkinnan perusteita (2. uudistettu painos.). Turun yliopiston kasvatustieteiden laitos. http://urn.fi/URN:ISBN:978-951-29-8091-8
- Salonen ym. 2017. Kehittämistoiminta ja kehittämisen menetelmiä ammatillisessa korkeakoulutuksessa. https://urn.fi/URN:ISBN:978-952-216-649-4
Pedagogic approaches and sustainable development
Innovaatiopedagogiikka eli konstruktivistinen ja ongelmalähtöinen tekemällä ja soveltamalla oppiminen on keskiössä kaikissa Turun ammattikorkeakoulun (YAMK) koulutuksissa. Tämä opintojakso sisältää kontaktiopetusta, itsenäistä opiskelua sekä työskentelyä monialaisissa ryhmissä.
Completion alternatives
Ei valinnaisia suoritustapoja.
Student workload
1. Posteri valitusta kehittämismenetelmästä soveltaen työelämän kehittämistehtävään (ryhmätehtävä)
2. Määrällisen ja laadullisen tutkimusartikkelin analysointi (ryhmätehtävä)
3. Tentti
Opintojakso on 5 op (135 tuntia), josta kontaktitapaamiset 9 tuntia ja itsenäinen opiskelu (sisältäen tehtävät) 126 tuntia.
Evaluation methods and criteria
Opintojakson suoritus koostuu kontaktipäiviin osallistumisesta, ryhmätehtävistä ja tentistä. Osallistuminen arvioidaan Hyväksytty/Hylätty. Arvosana muodostuu ryhmätehtävistä (25% / tehtävä) ja tentin arvosanan (50%) perusteella. Tehtävät, tentti ja opintojakso arvioidaan asteikolla Hylätty, T1-K5.
Arviointikriteerit tehtäviin ja tenttiin tarkemmin Itslearningissä.
Failed (0)
Ei ole osallistunut webinaareihin eikä ole suorittanut ryhmätehtäviä ja tenttiä hyväksytysti.
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Osallistunut webinaareihin ja osoittaa ryhmätehtävissä ja tentissä hallitsevansa opintojakson sisällöt heikosti tai vain pääpiirteittäin.
Assessment criteria, good (3-4)
Osallistunut webinaareihin ja osoittaa ryhmätehtävissä ja tentissä hallitsevansa opintojakson sisällöt hyvin ja lähdeperustaisesti sekä osaa soveltaa oppimaansa.
Assessment criteria, excellent (5)
Osallistunut webinaareihin ja osoittaa ryhmätehtävissä ja tentissä opintojakson sisältöjen monipuolista hallintaa lähdeperustaisesti sekä osaa soveltaa oppimaansa erinomaisesti.
Further information
Avoin AMK: maksimi 5 opiskelijaa.
On YAMK-opintoja, ei sovellu perustutkintoon.