Skip to main content

Basics of research and development methods (5 cr)

Code: TH00CY63-3001

General information


Enrollment
02.12.2024 - 11.02.2025
Registration for the implementation has ended.
Timing
04.02.2025 - 01.06.2025
Implementation is running.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
5 cr
RDI portion
5 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Master School
Teaching languages
Finnish
Seats
30 - 140
Degree programmes
Master's Degree Programme in Health Promotion
Teachers
Salla Grommi
Maarit Janhunen
Scheduling groups
Avoimen AMK:n kiintiöpaikat. Ilmoittaudu ilman tätä pienryhmää. (Size: 5 . Open UAS : 5.)
Small groups
Open UAS quota. Please enroll without selecting this group.
Course
TH00CY63

Realization has 2 reservations. Total duration of reservations is 8 h 30 min.

Time Topic Location
Tue 04.02.2025 time 09:00 - 11:30
(2 h 30 min)
Tutkimus- ja kehittämismenetelmäosaamisen perusteet TH00CY63-3001
https://turkuamk.zoom.us/j/61476703150
Tue 06.05.2025 time 09:00 - 15:00
(6 h 0 min)
Tutkimus- ja kehittämismenetelmäosaamisen perusteet TH00CY63-3001
https://turkuamk.zoom.us/j/61476703150
Changes to reservations may be possible.

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Sisältö
- Tutkimusten tieteenfilosofiset ja metodologiset lähtökohdat
- Keskeiset määrälliset ja laadulliset tutkimusmenetelmät sekä työelämälähtöiset kokeilevan kehittämisen menetelmät
- Osallistava työelämän kehittäminen
- Määrällinen ja laadullinen tutkimusprosessi ja -tulosten analysointi
- Tutkimus- ja kehittämisprosessien luotettavuus, eettisyys ja tietosuoja
- Tiedon kriittinen arviointi

Ajoitus
- Aloituswebinaari 4.2. klo 9:00-11:30 (Zoom)
- Opintojakson hyväksilukujen arviointi 28.1.2025 klo 8:00 - 11.02.2025 klo 23.59 (Ohjeet Itslearning:ssä)
- Itsenäinen opiskelu ja tehtävät oppimisalustalla 4.2.-6.5. (Itslearning)
- Loppuwebinaari 6.5. klo 9:00-15:00 (Zoom)
- Tentti viikolla 20, uusintatentit viikolla 21 ja 22 (Itslearning)

Objective

After completing the course, the student is able to:
• identify the methodological premises of research trends and the key research and development methods in their own field
• strengthen their competence in applying research and development methods to their working life
• deepen their competence in interpreting and critically evaluating research results
• expand their competence in assessing the reliability of research and development methods, and in reviewing and applying ethical principles

Content

Content
• Philosophical and methodological starting points of research
• Key quantitative and qualitative research methods and working life-oriented experimental development methods
• Inclusive development of working life
• Quantitative and qualitative research process and analysis of results
• Reliability, ethics and data protection of research and development processes
• Critical evaluation of information

Materials

Itslearningissa ilmoitettu lähdemateriaali sekä muu opiskelijan itsensä hankkima lähdemateriaali.

Teaching methods

Osallistuminen verkkotapaamisiin monialalaisissa ryhmissä, itsenäinen verkko-oppimateriaaleihin perehtyminen sekä tentin suorittaminen, kirjallisten oppimistehtävien tekeminen ja toiminnallinen työskentely monialaisissa pienryhmissä.

Exam schedules

Tentti on opintojakson lopulla (kts. Sisältö ja ajoitus). Uusintatentit (2 kpl) tenttiviikkoa seuraavien kahden viikon aikana.

Tenttimateriaali:
- Tietoarkisto. Laadullisen tutkimuksen verkkokäsikirja. https://www.fsd.tuni.fi/fi/palvelut/menetelmaopetus/kvali/
- Tähtinen, J., Laakkonen, E., Broberg, M. & Tähtinen, R. (2020). Tilastollisen aineiston käsittelyn ja tulkinnan perusteita (2. uudistettu painos.). Turun yliopiston kasvatustieteiden laitos. http://urn.fi/URN:ISBN:978-951-29-8091-8 
- Salonen ym. 2017. Kehittämistoiminta ja kehittämisen menetelmiä ammatillisessa korkeakoulutuksessa. https://urn.fi/URN:ISBN:978-952-216-649-4 

International connections

Innovaatiopedagogiikka eli konstruktivistinen ja ongelmalähtöinen tekemällä ja soveltamalla oppiminen on keskiössä kaikissa Turun ammattikorkeakoulun (YAMK) koulutuksissa. Tämä opintojakso sisältää kontaktiopetusta, itsenäistä opiskelua sekä työskentelyä monialaisissa ryhmissä.

Completion alternatives

Ei valinnaisia suoritustapoja.

Student workload

1. Posteri valitusta kehittämismenetelmästä soveltaen työelämän kehittämistehtävään (ryhmätehtävä)
2. Määrällisen ja laadullisen tutkimusartikkelin analysointi (ryhmätehtävä)
3. Tentti

Opintojakso on 5 op (135 tuntia), josta kontaktitapaamiset 9 tuntia ja itsenäinen opiskelu (sisältäen tehtävät) 126 tuntia.

Further information

Avoin AMK: maksimi 5 opiskelijaa.
On YAMK-opintoja, ei sovellu perustutkintoon.

Go back to top of page