Skip to main content

Growth in Leadership and Expertise (5 cr)

Code: TH00CY93-3001

General information


Enrollment
01.12.2024 - 28.01.2025
Registration for the implementation has ended.
Timing
28.01.2025 - 21.04.2025
Implementation is running.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
5 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Master School
Teaching languages
Finnish
Seats
15 - 35
Degree programmes
Master of Management and Leadership in Health Care
Teachers
Anne Rouhelo
Sanna-Maria Nurmi
Scheduling groups
Avoimen AMK:n kiintiöpaikat. Ilmoittaudu ilman tätä pienryhmää. (Size: 5 . Open UAS : 5.)
Small groups
Open UAS quota. Please enroll without selecting this group.
Course
TH00CY93

Realization has 4 reservations. Total duration of reservations is 12 h 0 min.

Time Topic Location
Tue 04.02.2025 time 12:30 - 14:00
(1 h 30 min)
Johtajana ja asiantuntijana kehittyminen TH00CY93-3001
Zoom-linkki lukkarissa ja Itsissä
Wed 05.03.2025 time 12:30 - 15:30
(3 h 0 min)
Johtajana ja asiantuntijana kehittyminen TH00CY93-3001
https://turkuamk.zoom.us/j/62911240277?from=addon
Tue 25.03.2025 time 09:00 - 11:30
(2 h 30 min)
Johtajana ja asiantuntijana kehittyminen TH00CY93-3001
Zoom
Mon 14.04.2025 time 10:00 - 15:00
(5 h 0 min)
Johtajana ja asiantuntijana kehittyminen TH00CY93-3001
Zoom
Changes to reservations may be possible.

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Kevään 2025 opintojakso toteutuu verkko-opintoina Zoom-etäyhteydellä.

Opintojakson keskeiset sisällöt:
• itsetuntemus ja tavoitteiden asettaminen oman johtamis- ja asiantuntijuusosaamisen kehittämiselle
• erilaiset johtamistavat ja niiden soveltaminen käytännössä
• johtamiseen ja kehittämistoimintaan vaikuttavat ajankohtaiset teemat

Ennakkotehtävä:
Johdannoksi opintojaksoon suosittelemme luettavaksi oheisen artikkelin itsensä johtamisesta ennen opintojakson aloituskertaa.
Harari, M. B. ym. 2021. Self-leadership: A meta-analysis of over two decades of research. Journal of occupational and organizational psychology, 94(4), 890–923.

Lue etenkin siinä kuvaillut kolme itsensä johtamisen strategiaa, sekä itsensä johtamiskyvyn kanssa korreloivat personallisuuspiirteet; ja pohdi mikä strategia tuntuu niistä sinusta tutuimmalta – millaista strategiaa ehkä itse käytät, miten se vaikuttaa omaan toimintaasi työntekijänä ja toisaalta kollegojesi toimintaan? Pohdi lisäksi, miten itsensä johtamiskykyä ennakoivat persoonallisuuspiirteet pätevät juuri sinuun, ja miten voisit niitä kehittää opintojakson aikana.

Artikkeli löytyy kurssin Itslearnig -kurssialustalta, joka aukeaa noin viikkoa ennen opintojakson alkua.

Aikataulu:
Etäopetus zoomin välityksellä
4.2.2025 klo 12:30–14:00 Etäopetus zoomin välityksellä
5.3..2025 klo 12:30–15:30 Etäopetus zoomin välitykselläå
25.3.2025 klo 9:00–11:30 Etäopetus zoomin välityksellä
14.4.2025 klo 10:00–15:00 Etäopetus zoomin välityksellä

Objective

After completing the course, the student is able to:

• evaluate and develop themselves as a leader and expert
• apply various leadership approaches in managing and developing work communities in accordance with the principles of sustainable development
• anticipate, identify, and critically evaluate current themes in the development and management of the health and social care sector and incorporate them into practice

Content

• self-awareness and goal setting for the development of one's own competence in leadership and expertise
• various leadership approaches and their practical application
• current themes influencing leadership and development activities

Materials

Lukupiirin kirjalista. Yhden lukupiirin (pienryhmän) kaikki opiskelijat lukevat saman valitsemansa kirjan. Ilmoittautuminen lukupiiriin/kirjaan opintojakson alettua (max 6 opiskelijaa/pienryhmä).

Juuti, P. 2023. Johtamisen murros.
Rantanen, J ym. 2020. Johda tunneilmastoa.
Huovinmaa, K. 2024. Ihmisjohtaja
Sydänmaanlakka, P. 2024. Innostu, innosta, innovoi — Näkökulmia älykkääseen johtamiseen
Pietiläinen, V. & Syväjärvi, A. 2019. Johtamisen psykologia
Burkeman, O. 2022. Neljätuhatta viikkoa.


Muu opintojakson materiaali ilmoitetaan Itslearning-oppimisympäristössä.

Teaching methods

Etäopetus (Zoom-etäyhteys), ryhmätyöskentely ja oppimistehtävät. Opintojaksolla on avainluentoja, yhteistä keskustelua, lukupiirityöskentelyä sekä oman johtamisosaamisen arviointia, kehittämistä ja reflektointia. Opiskelijoiden tulee varata aikaa lukupiirityöskentelyyn, joka tapahtuu ryhmässä sovittujen aikataulujen mukaan.

Exam schedules

Suomeksi
Toteutusta ei suoriteta tentillä.

International connections

Innovaatiopedagogiikka on keskiössä kaikissa Turun ammattikorkeakoulun master-koulutuksissa. Opiskelijat opiskelevat työnsä ohessa ongelmalähtöisesti ja teoriaa käytäntöihin soveltaen. Tämä opintojakso sisältää etäopetusta, pienryhmätyöskentelyä sekä itsenäistä opiskelua.

Etäopetuksessa perehdytään opintojaksolle keskeiseen teoriaan sekä keskustellaan ja jaetaan kokemuksia käsiteltävistä aiheista. Pienryhmätyöskentelyssä korostuvat itseohjautuvuus, vertaisoppiminen sekä dialoginen vuorovaikutus. Yksilötehtävissä perehdytään opintojakson kirjallisuuteen, harjoitellaan tiedonhankintaa ja jalostamista sekä jäsenneltyä asioiden esitystapaa.

Completion alternatives

Suomeksi
Ei erillistä valinnaista suoritustapaa.

Student workload

Yksilöllinen oppimistehtävä (2 op, joka vastaa 54 tuntia opiskelijan työtä)
Lukupiiritehtävä (2 op, joka vastaa 54 tuntia opiskelijan työtä)
Opetukseen osallistuminen (1 op, joka vastaa 27 tuntia opiskelijan työtä)

Further information

YAMK - opintoja, ei sovellu AMK - opintoihin. Avoin AMK maksimi: 5 opiskelijaa.

Opintojakso sopii myös vapaasti valittavaksi opinnoksi. Toteutukseen hyväksytään ensisijaisesti ne opiskelijat, joiden ops:ssa opintojakso on. Yli jääneet paikat täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä. Saat tiedon hyväksymisestä Pepin kautta ilmoittautumisajan päätyttyä.

Go back to top of page