Siirry suoraan sisältöön

Hoitotyön erityisosaaminen 3 (8 op)

Toteutuksen tunnus: TH00BV50-3019

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

02.12.2024 - 10.02.2025

Ajoitus

10.02.2025 - 23.03.2025

Opintopistemäärä

8 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Terveys ja hyvinvointi

Opetuskielet

  • Suomi

Koulutus

  • Sairaanhoitajakoulutus

Opettaja

  • Anne-Mari Seppälä
  • Kati Lahtinen

Ryhmät

  • PSHTS22A
    Sairaanhoitajakoulutus, Turku, S22A
  • 10.02.2025 08:00 - 16:00, ERI 3 - Hoitotyön erityisosaaminen 3 TH00BV50-3019
  • 11.02.2025 08:00 - 16:00, ERI 3 - Hoitotyön erityisosaaminen 3 TH00BV50-3019
  • 12.02.2025 08:00 - 16:00, ERI 3 - Hoitotyön erityisosaaminen 3 TH00BV50-3019
  • 13.02.2025 08:00 - 16:00, ERI 3 - Hoitotyön erityisosaaminen 3 TH00BV50-3019
  • 14.02.2025 08:00 - 16:00, ERI 3 - Hoitotyön erityisosaaminen 3 TH00BV50-3019
  • 15.02.2025 08:00 - 16:00, Hoitotyön erityisosaaminen 3 TH00BV50-3019
  • 16.02.2025 08:00 - 16:00, ERI 3 - Hoitotyön erityisosaaminen 3 TH00BV50-3019
  • 17.02.2025 08:00 - 16:00, ERI 3 - Hoitotyön erityisosaaminen 3 TH00BV50-3019
  • 18.02.2025 08:00 - 16:00, ERI 3 - Hoitotyön erityisosaaminen 3 TH00BV50-3019
  • 19.02.2025 08:00 - 16:00, ERI 3 - Hoitotyön erityisosaaminen 3 TH00BV50-3019
  • 20.02.2025 08:00 - 16:00, ERI 3 - Hoitotyön erityisosaaminen 3 TH00BV50-3019
  • 21.02.2025 08:00 - 16:00, ERI 3 - Hoitotyön erityisosaaminen 3 TH00BV50-3019
  • 22.02.2025 08:00 - 16:00, Hoitotyön erityisosaaminen 3 TH00BV50-3019
  • 23.02.2025 08:00 - 16:00, ERI 3 - Hoitotyön erityisosaaminen 3 TH00BV50-3019
  • 24.02.2025 08:00 - 16:00, ERI 3 - Hoitotyön erityisosaaminen 3 TH00BV50-3019
  • 25.02.2025 08:00 - 16:00, ERI 3 - Hoitotyön erityisosaaminen 3 TH00BV50-3019
  • 26.02.2025 08:00 - 16:00, ERI 3 - Hoitotyön erityisosaaminen 3 TH00BV50-3019
  • 27.02.2025 08:00 - 16:00, ERI 3 - Hoitotyön erityisosaaminen 3 TH00BV50-3019
  • 28.02.2025 08:00 - 16:00, ERI 3 - Hoitotyön erityisosaaminen 3 TH00BV50-3019
  • 01.03.2025 08:00 - 16:00, Hoitotyön erityisosaaminen 3 TH00BV50-3019
  • 02.03.2025 08:00 - 16:00, ERI 3 - Hoitotyön erityisosaaminen 3 TH00BV50-3019
  • 03.03.2025 08:00 - 16:00, ERI 3 - Hoitotyön erityisosaaminen 3 TH00BV50-3019
  • 04.03.2025 08:00 - 16:00, ERI 3 - Hoitotyön erityisosaaminen 3 TH00BV50-3019
  • 05.03.2025 08:00 - 16:00, ERI 3 - Hoitotyön erityisosaaminen 3 TH00BV50-3019
  • 06.03.2025 08:00 - 16:00, ERI 3 - Hoitotyön erityisosaaminen 3 TH00BV50-3019
  • 07.03.2025 08:00 - 16:00, ERI 3 - Hoitotyön erityisosaaminen 3 TH00BV50-3019
  • 08.03.2025 08:00 - 16:00, Hoitotyön erityisosaaminen 3 TH00BV50-3019
  • 09.03.2025 08:00 - 16:00, ERI 3 - Hoitotyön erityisosaaminen 3 TH00BV50-3019
  • 10.03.2025 08:00 - 16:00, ERI 3 - Hoitotyön erityisosaaminen 3 TH00BV50-3019
  • 11.03.2025 08:00 - 16:00, ERI 3 - Hoitotyön erityisosaaminen 3 TH00BV50-3019
  • 12.03.2025 08:00 - 16:00, ERI 3 - Hoitotyön erityisosaaminen 3 TH00BV50-3019
  • 13.03.2025 08:00 - 16:00, ERI 3 - Hoitotyön erityisosaaminen 3 TH00BV50-3019
  • 14.03.2025 08:00 - 16:00, ERI 3 - Hoitotyön erityisosaaminen 3 TH00BV50-3019
  • 15.03.2025 08:00 - 16:00, Hoitotyön erityisosaaminen 3 TH00BV50-3019
  • 16.03.2025 08:00 - 16:00, ERI 3 - Hoitotyön erityisosaaminen 3 TH00BV50-3019

Tavoitteet

HOITOTYÖN ERITYISOSAAMINEN 3 8 OP
AKUUTTIHOITOTYÖ

Tavoitteet
Opiskelija
• harjaantuu akuutti- ja päivystyspotilaan hoitotyön suunnittelussa, toteutuksessa ja arvioinnissa
• ottaa vastuuta oman osaamisensa rajoissa potilaiden hoidosta työryhmässään ja moniammatillisessa yhteistyössä
• pystyy hoitotyön asiantuntijayhteisön jäsenenä ottamaan osaa hoidon kehittämiseen ja sen edellytyksiä työyksikössään ja hahmottaa potilaan hoitopolun niin, että turvaa hoidon jatkuvuuden
• syventää osaamistaan potilasturvallisuuteen liittyvien riskien arvioinnissa, ehkäisevissä ja korjaavissa toimenpiteissä sekä toiminnan jatkuvassa kehittämisessä
• harjaantuu akuutisti sairastuneen potilaan eettisten haasteiden tunnistamisessa ja niihin vastaamisessa hyvässä hoitotyössä
• syventää lääkehoito-osaamistaan akuuttihoitotyössä
• hallitsee kliinisen hoitotyön erityispiirteitä

Sisältö

Sisältö
• akuutti- ja päivystyspotilaan hoidon tarpeen arviointi, hoidon suunnittelu, toteutus ja arviointi
• akuutti- ja päivystyspotilaan lääkehoito
• akuuttihoitoon liittyvät eettiset haasteet
• potilasohjaus

Oppimateriaalit

Aikaisemmat teoriaopinnot, prekliiniset harjoittelut ja ohjatut harjoittelut.
Mahdolliset poissaolot korvataan ensisijaisesti harjoittelussa

Opetusmenetelmät

Työssäoppiminen

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Asiakaslähtöinen, eettinen ja ammatillinen osaaminen, näyttöön perustuva kliininen osaaminen, opetus ja ohjasuosaaminen, yhteistyöosaaminen sosiaali-ja terveydenhuollon toimintaympäristöissä ja hoitotyön kehittäminen arvioinnin kohteina.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Työssäoppiminen

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ohjatun harjoittelun voi hyväksilukea sh työsuhteessa työpaikassa, jossa hoidetaan päivystys/akuuttipotilaita.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Kokonaistuntimäärä on 206h - 6h (sis. perehdytys 2h, palaute 2h, Jobiili/ CV päivitys 2h)=200h ohjatussa harjoittelussa.

Sisällön jaksotus

Työharjoittelu ohjatussa harjoittelussa, jossa hoidetaan myös akuutti/päivystyspotilaita.

Viestintäkanava ja lisätietoja

Sun Harkka sovellukseen tuodaan tavoitteet, väliarviointi ja loppuarviointi sekä työvuorot.
Kustannukset opiskelija hoitaa itse.
Mahdolliset poissaolot harjoittelussa korvataan.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Ennen jakson alkua:
CV:n laatiminen ja pitäminen aktiivisena harjoittelujakson loppuun asti, perehdytystunnille osallistuminen
Jakson aikana:
Läsnäolo osastolla, tuntimäärän täyttyminen,
Tavoitteiden laatiminen ja tavoitekeskustelu ohjaajan sekä opettajan kanssa Sun Harkassa, välikeskustelu ja itsearviointi ohjaajan sekä opettajan kanssa Sun Harkassa, loppuarviointi ja itsearvioinnin tekeminen ohjaajan ja opettajan kanssa Sun Harkassa.
Työvuoron hyväksyttäminen ohjaajalla, tuntimäärän täyttyminen.
Jakson jälkeen:
Palautetunnille osallistuminen.
EI oppimistehtävää