Skip to main content

Development, Research and Innovation Competence (3 cr)

Code: TH00CK82-3004

General information


Enrollment
02.12.2024 - 03.02.2025
Registration for the implementation has ended.
Timing
03.02.2025 - 09.03.2025
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
3 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
3 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Nursing
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 30
Degree programmes
Degree Programme in Nursing
Teachers
Minna Nurminen
Tiina Pelander
Scheduling groups
Avoimen AMK:n kiintiöpaikat. Ilmoittaudu ilman tätä pienryhmää. (Size: 5 . Open UAS : 5.)
Small groups
Open UAS quota. Please enroll without selecting this group.
Course
TH00CK82

Realization has 1 reservations. Total duration of reservations is 2 h 0 min.

Time Topic Location
Mon 03.02.2025 time 12:00 - 14:00
(2 h 0 min)
Kehittämis-, tutkimus- ja innovaatio-osaaminen TH00CK82-3004

Changes to reservations may be possible.

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Ensimmäisen ja toisen lukukauden hoitotyön opinnot tulee vähintään olla
suoritettuna ennen opintojakson aloittamista.

Opintojakso on verkkototeutus, 3 op
Opintojakso koostuu ItsLearningissa seuraavista osioista:
1) Tervetuloa KETUI opintojaksolle: yleistietoa opintojaksosta
2) Orientaatio opintojaksoon: orientoivia tehtäviä
3) KETUI perusteet: määrälliset menetelmät, laadulliset menetelmät, kirjallisuuskatsaus, kehittäminen ja innovointi sekä eettisyys ja luotettavuus
4) KETUI syventävät: tarkoitettu niille opiskelijoille, joilla opintojakso on 5 opintopistettä TAI jos haluat vapaasti valittaviin 2 op.
5) Opintojakson materiaalia
6) Tentti ja palaute: opintojakson tentti, reflektiotehtävä on It'sissä. Palaute kerätään Sparkin kautta opintojakson jälkeen.

Objective

DEVELOPMENT, RESEARCH AND INNOVATION COMPETENCE 3 ETCS KEHI

Objectives

Student
• recognises the strengths and development targets of their learning methods and learns to work independently while utilising new working methods and techniques.
• learns to recognise customer-oriented, sustainable and economically viable development needs in health care while considering the opportunities provided by technology and digitalisation.
• knows the stages of the research process and development work in health science.
• learns to critically assess and use national and international research data in their field.
• can use the most common research and development methods to find sustainable solutions and operating models.
• is able to interpret and apply the results produced in development and research work.

Content

Contents
• Key concepts include the development of health care and nursing, scientific research, applied research and project work
• Ethical and legal starting points for research-oriented development
• Stages of a research and development project (development work)
• Research and development methods
• Collection, processing and analysis of data
• Interpretation and application of research results
• Reliability and ethics of research
• Planning and reporting on development and research work

Materials

Ojasalo, K.; Moilanen, T. & Ritalahti, J. 2014. 3. uudistettu painos. Kehittämistyön menetelmät. Uudenlaista osaamista liiketoimintaan. Helsinki: Sanoma Pro Oy
Salonen, K.; Eloranta, S; Hautala, T. & Kinos, S. 2017. Kehittämistoiminta ja kehittämisen menetelmiä ammatillisessa korkeakoulutuksessa. Oppimateriaaleja 108. Turku: Turun ammattikorkeakoulu. https://www.turkuamk.fi/fi/tutkimus-kehitys-ja-innovaatiot/julkaisuhaku/31/
Toikko, T. & Rantanen, T. 2009. Tutkimuksellinen kehittämistoiminta. Tampere: Tampere University Press. https://trepo.tuni.fi/handle/10024/100802
Vilkka, H. 2015. Tutki ja kehitä. 4. uudistettu painos. Jyväskylä: PS-kustannus.
Vilkka, H. & Airaksinen, T. 2003. Toiminnallinen opinnäytetyö. Helsinki: Tammi.

Teaching methods

Opintojaksoon kuuluu laajuudeltaan eri kokoisia tehtäviä sekä niiden työstämiseen ja ratkaisemiseen tarkoitettuja materiaaleja.
Materiaalit on usein liitetty suoraan tehtäviin tai tehtäväkuvauksiin.
Lähtökohtaisesti voit edetä oman mielenkiintosi mukaan, kunhan teet kaikki opintojakson tehtävät.

Exam schedules

Opintojakso arvioidaan numeerisesti asteikolla 0-5. Numero määräytyy tentin pistemäärän perusteella seuraavan asteikon mukaisesti:
alle 35p = Hylätty (0)
35-41 p = T1
42-48 p = T2
49-55 p = H3
56-62 p = H4
63-70 p = K5
Tentti perustuu eri teemojen välilehtien tehtäviin sekä alan menetelmäkirjallisuuteen Ojasalo ym. 2014, Vilkka 2015 ja Vilkka & Airaksinen 2003 soveltuvin osin.

Tentti on tehtävissä It'sissä perjantaina 7.3. klo 8-23 välisenä aikana. Tenttiin on varattu aikaa 45 min ja se sisältää monivalintakysymyksiä (huom. tentti sulkeutuu kuitenkin klo 23.00, eli tentti tulee aloittaa riittävän ajoissa).
Opiskelija voi uusia hyväksytyn tenttisuorituksen yhden kerran korottaakseen opintojakson arvosanaa. Korotus tehdään seuraavan toteutuksen tentissä. Hylätyn tentin voi uusia kahdesti.

Uusintatentit ovat 17.4. ja 28.5 klo 08.00-23.00. Uusintatenttiin osallistuminen edellyttää toiselle toteutukselle ilmoittautumista.

Opintojakson hyväksytty suoritus:
Opintokokonaisuuden hyväksytty suorittaminen edellyttää hyväksytyn tenttisuorituksen lisäksi, että olet suorittanut hyväksytysti KAIKKI teemojen alta löytyvät tehtävät ja olet täyttänyt reflektiotehtävän.

International connections

Opintojakson tehtävät edellyttävät materiaaliin ja lähteisiin paneutumista ja tiedon prosessointia. Tämä puolestaan vaatii aikaa ja panostusta ajatteluun. Varaa siis aikaa ja suunnittele ajankäyttösi niin, ettei oppimisprosessisi keskeydy.

Completion alternatives

Ei

Student workload

Opintokokonaisuus on laajuudeltaan 3 op (81 tuntia)
Aikataulutuksen helpottamiseksi tehtävät on pisteytetty tähdillä vaativuuden mukaan: *, ** tai ***.

Further information

Sähköposti
Opiskelijat voivat hyödyntää myös Itslearning alustalta löytyvää pulmanurkkaa. Tämä on tarkoitettu erityisesti opiskelijoiden väliseen viestintään.

Go back to top of page