Laatujohtaminen (4 op)
Toteutuksen tunnus: TE00CK12-3002
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
14.12.2024 - 12.01.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
13.01.2025 - 03.02.2025
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 4 op
- Lähiosuus
- 4 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Tekniikka ja liiketoiminta
- Toimipiste
- Kupittaan kampus
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Tuotantotalouden koulutus
Toteutuksella on 6 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 24 t 0 min.
Aika | Aihe | Tila |
---|---|---|
Ma 13.01.2025 klo 17:00 - 21:00 (4 t 0 min) |
Laatujohtaminen TE00CK12-3002 |
Zoom/Teams
|
Ke 15.01.2025 klo 17:00 - 21:00 (4 t 0 min) |
Laatujohtaminen TE00CK12-3002 |
Teams
|
Ma 20.01.2025 klo 17:00 - 21:00 (4 t 0 min) |
Laatujohtaminen TE00CK12-3002 |
LEM_A308
Oppimistila BYOD
|
Ke 22.01.2025 klo 17:00 - 21:00 (4 t 0 min) |
Laatujohtaminen TE00CK12-3002 |
Teams
|
Ma 27.01.2025 klo 17:00 - 21:00 (4 t 0 min) |
Laatujohtaminen TE00CK12-3002 |
ICT_C1027_Lambda
LAMBDA
|
Ke 29.01.2025 klo 17:00 - 21:00 (4 t 0 min) |
Laatujohtaminen TE00CK12-3002 |
Teams
|
Arviointiasteikko
H-5
Sisällön jaksotus
Kevät 2025
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
-hankkia tietoa laatujärjestelmistä
-soveltaa alan standardeja käytäntöön sekä osaa toimia aktiivisesti näiden järjestelmien ylläpidossa ja kehittämisessä.
Sisältö
Laatu-, ympäristö- ja turvallisuusstandardit, prosessien kuvaukset ja kehittämismenetelmät sekä näiden soveltaminen
Oppimateriaalit
Itslearning-materiaali
SFS-tietokanta (standardit)
Lecklin, Olli, ja Talentum. Laatu Yrityksen Menestystekijänä. 5. uud. p. Helsinki: Talentum, 2006.
Opetusmenetelmät
lähi- ja verkko-opetus, tehtäväperustaisuus, itsenäinen opiskelu
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
27.01.2025 17.00 - 21.00 Testi, Ei uusintakertoja (osasuoritus)
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
työelämälähtöisyys, tiimioppiminen
Kestävän kehityksen toteuttaminen laatujohtamisen näkökulmasta
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei valinnaisia suoritustapoja.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Harjoitustyö
Itsenäiset tehtävät
Ryhmätehtävät
Tenttiin valmistautuminen ja tentti
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Testi 30%
Harjoitustyö 70%
Hylätty (0)
Ei osaa hankkia tietoa laatujärjestelmistä.
Ei osaa soveltaa alan standardeja käytäntöön.
Ei osaa toimia aktiivisesti laatujärjestelmien ylläpidossa ja kehittämisessä.
Ei ymmärrä laatu-, ympäristö- ja turvallisuusstandardeja.
Ei osaa kuvata tai kehittää prosesseja.
Ei ymmärrä laatujohtamisen merkitystä osana yrityksen liiketoimintaa.
Dokumentointi puutteellista
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Osaa hankkia tietoa laatujärjestelmistä, mutta soveltaminen on puutteellista.
Ymmärtää alan standardit, mutta soveltaminen käytäntöön on rajoittunutta.
Osaa toimia laatujärjestelmien ylläpidossa, mutta kehittämisessä on puutteita.
Ymmärtää laatu-, ympäristö- ja turvallisuusstandardit, mutta soveltaminen on rajoittunutta.
Osaa kuvata prosesseja, mutta kehittämismenetelmien soveltaminen on puutteellista.
Ymmärtää laatujohtamisen merkityksen osana yrityksen liiketoimintaa, mutta ei osaa soveltaa sitä käytännössä.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Osaa hankkia ja soveltaa tietoa laatujärjestelmistä käytännössä.
Ymmärtää ja osaa soveltaa alan standardeja käytäntöön.
Osaa toimia aktiivisesti laatujärjestelmien ylläpidossa ja kehittämisessä.
Ymmärtää ja osaa soveltaa laatu-, ympäristö- ja turvallisuusstandardeja.
Osaa kuvata ja kehittää prosesseja tehokkaasti.
Ymmärtää laatujohtamisen merkityksen osana yrityksen liiketoimintaa ja osaa soveltaa sitä käytännössä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Osaa hankkia ja soveltaa tietoa laatujärjestelmistä erinomaisesti ja innovatiivisesti.
Ymmärtää syvällisesti alan standardit ja osaa soveltaa niitä monipuolisesti käytäntöön.
Osaa toimia aktiivisesti ja johtaa laatujärjestelmien ylläpitoa ja kehittämistä.
Ymmärtää ja osaa soveltaa laatu-, ympäristö- ja turvallisuusstandardeja erinomaisesti.
Osaa kuvata ja kehittää prosesseja innovatiivisesti ja tehokkaasti.
Ymmärtää laatujohtamisen merkityksen osana yrityksen liiketoimintaa syvällisesti ja osaa soveltaa sitä strategisesti ja tehokkaasti.
Lisätiedot
Ensisijainen viestintäkanava on Itslearning. Tarvittaessa sähköposti.