Siirry suoraan sisältöön

Laatujohtaminen (4 op)

Toteutuksen tunnus: TE00CK12-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

14.12.2024 - 12.01.2025

Ajoitus

13.01.2025 - 03.02.2025

Opintopistemäärä

4 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Tekniikka ja liiketoiminta

Toimipiste

Kupittaan kampus

Opetuskielet

  • Suomi

Koulutus

  • Tuotantotalouden koulutus

Opettaja

  • Veli-Matti Suominen

Ryhmät

  • MTUTAMK23
    Tuotantotalous, Myynti K23
  • 13.01.2025 17:00 - 21:00, Laatujohtaminen TE00CK12-3002
  • 15.01.2025 17:00 - 21:00, Laatujohtaminen TE00CK12-3002
  • 20.01.2025 17:00 - 21:00, Laatujohtaminen TE00CK12-3002
  • 22.01.2025 17:00 - 21:00, Laatujohtaminen TE00CK12-3002
  • 27.01.2025 17:00 - 21:00, Laatujohtaminen TE00CK12-3002
  • 29.01.2025 17:00 - 21:00, Laatujohtaminen TE00CK12-3002

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
-hankkia tietoa laatujärjestelmistä
-soveltaa alan standardeja käytäntöön sekä osaa toimia aktiivisesti näiden järjestelmien ylläpidossa ja kehittämisessä.

Sisältö

Laatu-, ympäristö- ja turvallisuusstandardit, prosessien kuvaukset ja kehittämismenetelmät sekä näiden soveltaminen

Oppimateriaalit

Itslearning-materiaali
SFS-tietokanta (standardit)

Lecklin, Olli, ja Talentum. Laatu Yrityksen Menestystekijänä. 5. uud. p. Helsinki: Talentum, 2006.

Opetusmenetelmät

lähi- ja verkko-opetus, tehtäväperustaisuus, itsenäinen opiskelu

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

27.01.2025 17.00 - 21.00 Testi, Ei uusintakertoja (osasuoritus)

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

työelämälähtöisyys, tiimioppiminen

Kestävän kehityksen toteuttaminen laatujohtamisen näkökulmasta

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei valinnaisia suoritustapoja.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Harjoitustyö
Itsenäiset tehtävät
Ryhmätehtävät
Tenttiin valmistautuminen ja tentti

Sisällön jaksotus

Kevät 2025

Viestintäkanava ja lisätietoja

Ensisijainen viestintäkanava on Itslearning. Tarvittaessa sähköposti.

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Testi 30%
Harjoitustyö 70%

Hylätty (0)

Ei osaa hankkia tietoa laatujärjestelmistä.
Ei osaa soveltaa alan standardeja käytäntöön.
Ei osaa toimia aktiivisesti laatujärjestelmien ylläpidossa ja kehittämisessä.
Ei ymmärrä laatu-, ympäristö- ja turvallisuusstandardeja.
Ei osaa kuvata tai kehittää prosesseja.
Ei ymmärrä laatujohtamisen merkitystä osana yrityksen liiketoimintaa.
Dokumentointi puutteellista

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Osaa hankkia tietoa laatujärjestelmistä, mutta soveltaminen on puutteellista.
Ymmärtää alan standardit, mutta soveltaminen käytäntöön on rajoittunutta.
Osaa toimia laatujärjestelmien ylläpidossa, mutta kehittämisessä on puutteita.
Ymmärtää laatu-, ympäristö- ja turvallisuusstandardit, mutta soveltaminen on rajoittunutta.
Osaa kuvata prosesseja, mutta kehittämismenetelmien soveltaminen on puutteellista.
Ymmärtää laatujohtamisen merkityksen osana yrityksen liiketoimintaa, mutta ei osaa soveltaa sitä käytännössä.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Osaa hankkia ja soveltaa tietoa laatujärjestelmistä käytännössä.
Ymmärtää ja osaa soveltaa alan standardeja käytäntöön.
Osaa toimia aktiivisesti laatujärjestelmien ylläpidossa ja kehittämisessä.
Ymmärtää ja osaa soveltaa laatu-, ympäristö- ja turvallisuusstandardeja.
Osaa kuvata ja kehittää prosesseja tehokkaasti.
Ymmärtää laatujohtamisen merkityksen osana yrityksen liiketoimintaa ja osaa soveltaa sitä käytännössä.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Osaa hankkia ja soveltaa tietoa laatujärjestelmistä erinomaisesti ja innovatiivisesti.
Ymmärtää syvällisesti alan standardit ja osaa soveltaa niitä monipuolisesti käytäntöön.
Osaa toimia aktiivisesti ja johtaa laatujärjestelmien ylläpitoa ja kehittämistä.
Ymmärtää ja osaa soveltaa laatu-, ympäristö- ja turvallisuusstandardeja erinomaisesti.
Osaa kuvata ja kehittää prosesseja innovatiivisesti ja tehokkaasti.
Ymmärtää laatujohtamisen merkityksen osana yrityksen liiketoimintaa syvällisesti ja osaa soveltaa sitä strategisesti ja tehokkaasti.