Projects in the Operational Environment of Health Technology (5 cr)
Code: TH00BQ29-3005
General information
- Enrollment
-
02.12.2024 - 31.12.2024
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
01.01.2025 - 10.04.2025
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Master School
- Campus
- Kupittaa Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Master of Health Care Technology
- Teachers
- Minna Salakari
- Kristiina Engblom-Pelkkala
- Groups
-
YTERTS24Master of Business Administration, Health Technology
- Course
- TH00BQ29
Realization has 3 reservations. Total duration of reservations is 19 h 30 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Thu 16.01.2025 time 10:00 - 15:30 (5 h 30 min) |
Projektinhallinta sote-toimintaympäristöissä TH00BQ29-3005 |
EDU_3034
Helena muunto byod
|
Thu 13.02.2025 time 08:30 - 15:30 (7 h 0 min) |
Projektinhallinta sote-toimintaympäristöissä TH00BQ29-3005 |
EDU_1090
Ringsberg esitystila byod
|
Thu 10.04.2025 time 08:30 - 15:30 (7 h 0 min) |
Projektinhallinta sote-toimintaympäristöissä TH00BQ29-3005 |
EDU_1001
Dromberg Esitystila byod
|
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Opintojakson lähikerrat toteutuvat seuraavasti:
To 16.1. 10.00-15.30 Orientaatio, esittely ja tehtävät, avainluento 1.
To 13.2. 8.30-15.30 Avainluento 2 ja 3, pienryhmätehtävät
To 10.4. 8.30-15.30 Avainluento 4 ja tehtäväpurku
Objective
After completing the course, the student is able to
· recognises different project types and operational environments related to them
· knows the specific features and different operators when executing a project in an operating section of Health Technology
· knows the main principles of managing a project portfolio in Health Technology environment
· knows the main principles of managing a program
· knows how to manage a complex project and operational environment
· is able to calculate and evaluate the profitability of projects as an investment target.
Content
· Project types: investment project, development project, research project, reporting project, production project
· Fundamentals of project management, project triangle, project requirements specification, planning and implementation
· Use of a project portfolio in developing Health Technology
· Program management and complex projects
· Methods of investment calculation
· Evaluation of project profitability
· Project management frameworks and tools.
Completion alternatives
Jos opiskelija on suorittanut vastaavan opintojakson aiemmin, hän voi hyväksilukea opintojakson.
Jos opiskelijalla on osaamista projektinhallinnasta ja projektityöstä, hän voi hyväksilukea osaamisen näytöllä opintojakson. Opettajat määrittelevät tehtävän/tehtävät, jotka opiskelijan tulee tehdä hyväksilukuun.
Student workload
Opintojaksoon sisältyvät luennot, itsenäiset tehtävät sekä pienryhmätyöskentelyä.
Opintojaksoon sisältyy kaiken kaikkiaan kaksi arvioitavaa kokonaisuutta: 1 yksilötehtävä ja 1 ryhmätehtävä.
Opintojakson suoritukseen vaaditaan läsnöolo opetuksessa sekä kaikkien tehtävien palautus hyväksytysti.
Evaluation methods and criteria
Opintojakso arvioidaan asteikolla hyl-K5.
Failed (0)
Opiskelija ei osallistu kontaktiopetukseen.
Opiskelija ei osallistu ryhmätehtävään.
Kirjallisen tehtävän lähdemateriaali on niukkaa ja/tai hyödyntämättä. Teoriaperusta puuttuu.
Sisältöä ei ole kohdennettu eikä työ ole sisällöltään riittävä. Työssä ei ole käsitelty keskeisiä asioita.
Työn rakenne sekava tai sisältöalueet irralliset tai osia puuttuu. Tehtävä ei ole amk-ohjeistuksen mukainen. Pohdinta ei kohdistu työn sisältöön tai puuttuu kokonaan. Lähteet ja lähdeviitteet puuttuvat kokonaan tai suurimmaksi osaksi.
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Opiskelija ei osallistu kaikkiin kontaktiopetuskertoihin.
Opiskelija ei osallistu aktiivisesti ryhmätyön tekemiseen.
Kirjallisen tehtävän lähdemateriaali on vähäistä ja/tai puutteellinen. Kansainvälisiä lähteitä ei ole juurikaan käytetty. Käsitteet on esitetty pintapuolisesti ja puutteellisesti.
Työ on sisällöllisesti suppea tai puutteellinen (vrt. ohjeet). Asioiden käsittely on pintapuolista.
Työn rakenne hajanainen tai ainakin paikoin puutteellinen. Pohdinta on pääosin niukkaa tai pinnallista. Kriittinen ja asiantunteva ote ei tule juurikaan näkyviin työstä.
Kirjallisen tehtävän ulkoasu puutteellinen, ilmaisu ainakin osin epäselvää, lähteet ja lähdeviitteet osin puutteelliset. Työ ei ole amk-ohjeistuksen mukainen tai se on ohjeistuksesta poikkeava.
Assessment criteria, good (3-4)
Opiskelija osallistuu kontaktiopetukseen.
Opiskelija osallistuu riittävällä ja tasapuolisella tavalla ryhmätyön tekemiseen.
Kirjallinen tehtävä perustuu asianmukaiseen lähdemateriaaliin. Lähteissä hyödynnetty jonkin verran kansainvälisiä lähteitä. Käsitteet on esitelty kattavasti.
Työ on sisällöllisesti riittävä ja tarkoituksenmukainen (vrt. ohjeistus). Työssä on käsitelty keskeisiä asioita. Työn rakenne on selkeä ja pääsääntöisesti sisällöltään looginen (täysin looginen tasolla H4).
Asioita on tehtävässä tarkasteltu pohtien, ja pohdinta on pääosin reflektiivistä ja perusteltua.
Kirjallisen työn iulkoasu on siisti, ilmaisu on pääasiassa asiallista, lähteet ja lähdeviitteet kirjallisen työn ohjeiden mukaiset.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija osallistuu aktiivisesti kontaktiopetukseen.
Opiskelijalla on selkeä rooli ryhmätyössä ja hän hoitaa oman osansa.
Kirjallinen tehtävä perustuu asianmukaiseen ja monipuoliseen lähdemateriaaliin. Lähteissä on hyödynnetty kansainvälisiä lähteitä. Käsitteet on esitelty laajasti ja oikein. Sisältö on rajattu ja kohdennettu selkeästi. Asioita on käsitelty laajasti ja monipuolisesti tehtävän ohjeistuksen mukaisesti.
Työ on rakenteeltaan selkeä ja johdonmukainen, sisältö loogisesti etenevä koko työssä.
Asioita on tarkasteltu kriittisesti ja analysoiden. Pohdinta on reflektiivistä, syvällistä ja kriittistä. Perustelut osoittavat syvällistä perehtyneisyyttä aiheeseen.
Kirjallisen työn ulkoasu siisti, ilmaisu selkeää ja sujuvaa. Amk-ohjeista on noudatettu. Lähteet ja lähdeviitteet ovat kirjallisen työn ohjeiden mukaiset läpi koko työn.
Further information
YAMK-opintoja, ei sovellu AMK-opintoihin.
Avoin AMK maksimi 3 opiskelijaa.