Action-Based and Creative Methods (5 cr)
Code: TH00CA53-3004
General information
- Enrollment
-
02.12.2024 - 28.03.2025
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
24.03.2025 - 22.04.2025
Implementation is running.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 4 cr
- Virtual portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Health and Well-being
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 26 - 35
- Degree programmes
- Degree Programme in Social Services
- Teachers
- Riia Lamminmäki
- Tiina Laakso
- Course
- TH00CA53
Realization has 9 reservations. Total duration of reservations is 50 h 0 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Mon 24.03.2025 time 09:00 - 16:00 (7 h 0 min) |
Toiminnalliset ja luovat menetelmät TH00CA53-3004 |
Loimaalla
|
Tue 25.03.2025 time 12:00 - 16:00 (4 h 0 min) |
Toiminnalliset ja luovat menetelmät TH00CA53-3004 |
Loimaalla
|
Mon 31.03.2025 time 09:00 - 16:00 (7 h 0 min) |
Toiminnalliset ja luovat menetelmät TH00CA53-3004 |
Loimaalla
|
Tue 01.04.2025 time 12:00 - 16:00 (4 h 0 min) |
Toiminnalliset ja luovat menetelmät TH00CA53-3004 |
Loimaalla
|
Mon 07.04.2025 time 09:00 - 16:00 (7 h 0 min) |
Toiminnalliset ja luovat menetelmät TH00CA53-3004 |
Loimaalla
|
Tue 08.04.2025 time 12:00 - 16:00 (4 h 0 min) |
Toiminnalliset ja luovat menetelmät TH00CA53-3004 |
Loimaalla
|
Mon 14.04.2025 time 09:00 - 16:00 (7 h 0 min) |
Toiminnalliset ja luovat menetelmät TH00CA53-3004 |
Loimaalla
|
Tue 15.04.2025 time 12:00 - 16:00 (4 h 0 min) |
Toiminnalliset ja luovat menetelmät TH00CA53-3004 |
Loimaalla
|
Tue 22.04.2025 time 09:00 - 15:00 (6 h 0 min) |
Toiminnalliset ja luovat menetelmät TH00CA53-3004 |
Loimaalla
|
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Teaching on Mondays from 9.30 to 15.30, weeks 13 - 16. On Tuesday from 12 to 16, week 17. In addition to this, there is distance learning for group work on Tuesdays.
Objective
• you are able to analyse creativity theoretically and as part of humanity
• you are familiar with the meanings of and reasons for creative activities in client work
• you have experientially learnt various creative and action-based methods that can be used in social services
• you know how to use your creativity and resources in client work
• you know how to use creative and action-based working methods when working with different clients
Content
• the concepts of creativity and action-based methods
• creative expression, interactive and mindfulness exercises with the help of different methods (e.g., visual expression, verbal art, music)
• tutoring creative activities, its planning, implementation and assessment
Materials
Karjalainen, Anna Liisa 2019. Luovan toiminnan työtavat. Jyväskylä: PS-Kustannus.
Huhtinen-Hildén L., Lamppu M. (Eds.)., (2018). Odottamattomia aarteita : Ilmaisua, leikillisyyttä ja luovaa toimintaa ryhmässä. Metropolia Ammattikorkeakoulu.
https://www.theseus.fi/bitstream/handle/10024/152798/2018_huhtinen_hilden_lamppu_odottamattomia_aa
Hytti, T., Kähkönen, P. (2019) Pelillisyys ja leikillisyys aikuissosiaalityössä. Socca.
https://www.socca.fi/files/8590/Pelillisyys_ja_leikillisyys_aikuissosiaalityossa_-opas.pdf
Karlsson, L. 2000. Sadutus – Avain osallistavaan toimintakulttuuriin. Jyväskylä: PS-kustannus
Teaching methods
Lähiopetus, joka sisältää luovia ja toiminnallisia harjoituksia, itsenäinen työskentely, ryhmätyöskentely, etäopetus.
Exam schedules
There is no exam in the course.
Completion alternatives
Poissaolot tunneilta korvataan oppimispäiväkirjaan liitettävällä korvaavalla tehtävällä.
Student workload
Jaksolla on yksilö- ja ryhmätehtäviä.
Tehtävät ovat seuraavat:
- Oppimispäiväkirja
- Musiikkitehtävä
- Luovan toiminnan työpaja
Opintojakson aikana opiskelija pitää reflektoivaa oppimispäiväkirjaa joko suullisesti tai kirjallisesti.
Ryhmätehtävänä opiskelijat suunnittelevat ja toteuttavat luovan toiminnan työpajan.
Further information
riia.lamminmaki@turkuamk.fi