Basics of Business Administration (15 cr)
Code: KH00CN50-3006
General information
- Enrollment
-
01.12.2024 - 13.01.2025
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
13.01.2025 - 30.05.2025
Implementation is running.
- Number of ECTS credits allocated
- 15 cr
- Local portion
- 15 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Engineering and Business
- Campus
- Salo IoT Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Business
- Teachers
- Tanja Vienonen
- Pia Lindman
- Taru Kankaanpää
- Johanna Stenroos-Vuorio
- Course
- KH00CN50
Realization has 7 reservations. Total duration of reservations is 41 h 0 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Mon 13.01.2025 time 09:00 - 12:00 (3 h 0 min) |
Liiketoimintaosaamisen perusteet KH00CN50-3006 |
SAL_1056d_Demi
Demi avo muunto
|
Mon 13.01.2025 time 13:00 - 16:00 (3 h 0 min) |
Liiketoimintaosaamisen perusteet KH00CN50-3006 |
SAL_1056d_Demi
Demi avo muunto
|
Tue 04.02.2025 time 09:00 - 16:00 (7 h 0 min) |
Liiketoimintaosaamisen perusteet KH00CN50-3006 |
SAL_1056d_Demi
Demi avo muunto
|
Tue 04.03.2025 time 09:00 - 16:00 (7 h 0 min) |
Liiketoimintaosaamisen perusteet KH00CN50-3006 |
SAL_1056d_Demi
Demi avo muunto
|
Tue 25.03.2025 time 09:00 - 16:00 (7 h 0 min) |
Liiketoimintaosaamisen perusteet KH00CN50-3006 |
SAL_1056d_Demi
Demi avo muunto
|
Tue 15.04.2025 time 09:00 - 16:00 (7 h 0 min) |
Liiketoimintaosaamisen perusteet KH00CN50-3006 |
SAL_1056d_Demi
Demi avo muunto
|
Tue 20.05.2025 time 09:00 - 16:00 (7 h 0 min) |
Liiketoimintaosaamisen perusteet KH00CN50-3006 |
SAL_1056d_Demi
Demi avo muunto
|
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Liiketoimintaosaamisen perusteet koostuu kolmesta osasta (yrittäjyys ja liiketoiminnan peruskäsitteet, liiketoimintasuunnitelma laskelmineen, markkinointi), jotka muodostavat 15 op:n kokonaisuuden. Nämä osa-alueet eivät ole peräkkäisiä kokonaisuuksia, vaan niitä työstetään lomittain. Opiskelija pystyy kuitenkin seuraamaan etenemistään Itslearningin arviointikirjassa. Kun osa-kokonaisuus on valmis, se merkitään hyväksytyksi Itslearningin arviointikirjaan.
Opintojakson keskeisiä teemoja ovat:
- liiketoiminnan peruskäsitteet
- kestävä ja vastuullinen yrittäjyys
- uudet liiketoimintamallit
- markkinoinnin toimintaympäristö ja kilpailukeinot, ostokäyttäytyminen ja segmentointi
- yritystoiminnan kannattavuus, hinnoittelu ja riskienhallinta
- liiketoimintasuunnitelman hyödyntäminen yritystoiminnassa
- onnistuneen tiimityöskentelyn perusteet
(+ tiedonhankinnan perusteet)
Yhteiset tapaamiset:
13.1 Kurssin esittely ja orientaatio aiheeseen
4.2. Asiakaslähtöisyys ja liikeidean kehittäminen
4.3. Yrityksen toimintaympäristöt ja liiketoimintamallit + Tiedonhankinnan perusteet -kurssiosuuden aloitusinfo
25.3. Markkinoinnin perusteet 1 & Yrityksen talouden suunnittelu 1 + Tiedonhankinnan perusteet -kurssiosuuden ohjaustapaaminen
15.4. Markkinoinnin perusteet 2 & Yrityksen talouden suunnittelu 2
20.5. Loppuesitykset, palaute & vertaisarviointi
Opintojaksoon sisältyy myös Tiedonhankinnan perusteet, joka tulee suorittaa hyväksytysti. Tehtävien suoritusaika on 4.3.-29.4.
Objective
The student can
- work actively and goal-oriented as a team member.
- use the basic terminology of business administration.
- interpret the interactive relationships between the organization's economic process and the interest groups and their impact on profitability.
- use tools to describe the business model.
- compare company forms businesswise.
- utilize business plan as a tool.
- interpret the interactions between the financial process of the organization and its stakeholders and their importance for profitability.
- describe factors affecting purchasing behavior and segmentation.
- utilize competitive means of marketing in reaching the targeted customer segments.
Content
- the basics of teamwork
- basic concepts of business administration
- sustainable and responsible business operations
- business models
- economic process of an organization
- profitability of business operations and profitability calculation
- business financing when starting a business
- business risks and risk management
- company forms
- marketing operating environment
- purchasing behavior and segmentation
- competitive means of marketing
Materials
Bergström, S. & Leppänen, A. Yrityksen asiakasmarkkinointi. e-kirja (löytyy Finnasta). Helsinki: Edita.
Opintojaksolla annettu luentomateriaali, kirjallisuus, artikkelit, videot ja podcastit.
Teaching methods
Case-oppiminen, projektityöskentely, ohjaus, luennot, harjoitukset, oppimistehtävät ja itsenäinen tiedonhaku.
Opintojakso toteutetaan käyttämällä opiskelijalähtöisiä opetusmenetelmiä. Opiskelu vaatii paljon ryhmätyöskentelyä ja itsenäistä työskentelyä.
Opintokokonaisuudesta järjestetään myös kaksi tenttiä: liiketoiminnan peruskäsitteet (henkilökohtainen testi ItsLearningissä) ja markkinoinnin perusteet (ryhmätentti).
Exam schedules
Opintojaksoon kuuluu yksi henkilökohtainen testi (liiketoiminnan peruskäsitteet). Testi tehdään verkossa ItsLearning-oppimisympäristössä 31.3.2025 mennessä. Markkinoinnin perusteet ryhmätentti järjestetään kampuksella toukokuun tapaamiskerralla.
International connections
Flipped learning, innovaatiopedagogiikka, case-oppiminen, työpajatoiminta, projektityöskentely, ohjaus, luennot, harjoitukset, oppimistehtävät, oppimisraportit ja itsenäinen tiedonhaku
Completion alternatives
Aiempien korkeakouluopintojen hyväksiluvuista sovitaan koulutusvastaavan kanssa. Jos opiskelija on suorittanut 10 op tai yli vastaavia korkeakouluopintoja, puuttuvan osuuden suoritustavasta sovitaan erikseen.
Jos opiskelijalla on aikaisempaa esim. työkokemuksen kautta hankittua osaamista opintojakson sisällöstä, hän voi osallistua osaamisen näyttöön.
Osaamisen näytössä on kaksi osaa:
-tentti
-liiketoimintasuunnitelma ja sen esittäminen
Näyttösuoritus pitää olla kokonaisuudessaan valmis ennen opintojakson alkamista (päivämäärä ilmoitetaan näyttökokeen ohjeistuksessa). Näytön arvioinnissa noudatetaan opintojakson arviointikriteeristöä ja arviointiasteikkoa (0-5). Näyttö järjestetään vain kerran eikä näytön arvosanaa voi korottaa. Jos opiskelija ei ole tyytyväinen arvosanaansa, hän voi osallistua toteutukseen normaalisti.
Tarkemmat ohjeet hyväksiluvuista ja näytön suorittamisesta lähetetään osallistujille ennen opintojakson alkua.
Student workload
Yhteiset tapaamiset 40h
Ryhmätyöskentely, pienryhmätapaamiset, tiedonhaku, liiketoimintasuunnitelman työstäminen & työskentelyn dokumentointi sekä toiminnan arviointi (oma- ja vertaisarviointi) 225 tuntia
Henkilökohtaiset tehtävät ja niihin liittyviin materiaaleihin ja kirjallisuuteen tutustuminen sekä tiedonhaku 100 tuntia
Tentteihin/testiin valmistautuminen 40 tuntia