Siirry suoraan sisältöön

Sustainable Development (3 op)

Toteutuksen tunnus: TE00CP61-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
14.12.2024 - 12.01.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
13.01.2025 - 18.05.2025
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
3 op
Lähiosuus
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tekniikka ja liiketoiminta
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
englanti
Koulutus
Tuotantotalouden koulutus
Opettajat
Babi Lyrintzis
Ryhmät
PTUTAS23MYY
PTUTAS23MYY
MODLiiketoiminnanKehittäminen
Liiketoiminnan kehittäminen
Opintojakso
TE00CP61

Toteutuksella on 9 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 27 t 0 min.

Aika Aihe Tila
Ti 14.01.2025 klo 12:00 - 15:00
(3 t 0 min)
Sustainable Development TE00CP61-3001
LEM_A173_Lemminkäinen Lemminkäinen
Ti 21.01.2025 klo 12:00 - 15:00
(3 t 0 min)
Sustainable Development TE00CP61-3001
LEM_A173_Lemminkäinen Lemminkäinen
Ti 28.01.2025 klo 12:00 - 15:00
(3 t 0 min)
Sustainable Development TE00CP61-3001
LEM_B164 Tapio muunto
Ti 04.02.2025 klo 10:00 - 13:00
(3 t 0 min)
Sustainable Development TE00CP61-3001
LEM_B164 Tapio muunto
Ti 11.02.2025 klo 12:00 - 15:00
(3 t 0 min)
Sustainable Development TE00CP61-3001
LEM_A173_Lemminkäinen Lemminkäinen
Ti 25.02.2025 klo 12:00 - 15:00
(3 t 0 min)
Sustainable Development TE00CP61-3001
LEM_B164 Tapio muunto
Ti 04.03.2025 klo 12:00 - 15:00
(3 t 0 min)
Sustainable Development TE00CP61-3001
LEM_B164 Tapio muunto
Ti 11.03.2025 klo 12:00 - 15:00
(3 t 0 min)
Sustainable Development TE00CP61-3001
LEM_B164 Tapio muunto
Ti 18.03.2025 klo 12:00 - 15:00
(3 t 0 min)
Sustainable Development TE00CP61-3001
LEM_B164 Tapio muunto
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Arviointiasteikko

H-5

Sisällön jaksotus

Ajoitus:
Kurssin kesto, 1.1.2024 - 28.5.2025 (yhteensä 9 lähikertaa)
Kurssin tarkempi aikataulu ja lähikertojen teemat/aiheet kuvattu kurssin Itslearning-alustalla.

Kurssi saatetaan toteuttaa myös työelämäprojektin avulla.

Tavoitteet

• The student is able to carry out or explain:
- basics, terms, challenges and opportunities of sustainable development and circular economy
- solutions and technologies that enable meeting the targets set for sustainable development
- most important challenges in sustainable development, eg. climate change
-lifecycle thinking principles and examples of applying it in various business fields
-lifecycle assessment

Sisältö

- Principles of sustainable development
-Trends in sustainable development
-New solutions and technologies related to sustainable development
-Terms of circular economy
-Promoting the use of circular economy
-Problems related to current use of resources
-Life cycle thinking and life cycle assessment

Oppimateriaalit

- Luentojen aikana on tärkeää tehdä omia muistiinpanoja, sillä ne ovat olennaisia kurssin suoriutumisen kannalta.
- Kurssin lopussa jaetaan luentomateriaali
- Kurssin arviointiin kuulu tentti, yksilötehtäviä ja ryhmätehtävä, jotka perustuvat luennoilla käsiteltyyn aineistoon.

Opetusmenetelmät

Opintojakso perustuu itsenäiseen työskentelyyn ja ryhmätyöskentelyyn. Tehtävänannot liittyvät tutkivan esseen kirjoittamiseen sekä ryhmätyönä tehtävän liiketoimintasuunnitelman toteuttamiseen sekä projektinhallintaan. Lisäksi työelämäyhteyttä edistetään ulkopuolisten asiantuntijavierailujen kautta.

Työskentely on sekä itsenäistä etätyöskentelyä että lähiopetusta, jolloin syvennytään tiettyyn aihepiirin teemaan keskustellen ja esitellään ryhmätyön tuloksia.

Ensimmäisellä luentokerralla kysytään opiskelijoilta lupaa kurssin luentojen läsnäololistalla.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Kurssilla on tentti. Arviointi perustuu oppimistehtäviin.
Yksittäisten oppimistehtävien (yksilö- ja ryhmätyöt) palautusten ajankohdat mainittu Itslearningissä.

Kurssin läpäisy vaatii ryhmätehtävä osion suorittamista, läsnäolon tunneilla vähintään 50 % sekä tentin läpäisemistä.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Opintojakso toteutetaan innovaatiopedagogiikan mukaisesti, jossa opiskelu perustuu työelämälähtöiselle oppimiselle sekä innovaatiokykyjen kehittämiseen. Opintojaksolla opiskelijalla tulee olla aktiivinen rooli ja hänen täytyy ottaa itsenäisesti vastuuta omasta oppimisestaan sekä oppimistehtävien toteuttamisesta. Opintojakso perustuu yksilö- ja ryhmätyöskentelyyn, jossa ohjaajien rooli on tukea ja ohjata työskentelyä.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei ole.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Kurssi koostuu lähikerroilla tehtävistä oppimistehtävistä, laajasta yksilöesseestä sekä ryhmätyönä tehtävistä vastuullisuus analyysista. Ryhmätehtävä esitetään muille ryhmille. Tarkemmat oppimistehtävien kuvaukset ja ohjeet kurssin omalla Itslearning-alustalla.

1 op vastaa 27h opiskelijan työtä eli 3 op = 81 h.

Kurssilla on läsnäolovelvoite.

Toteutustavan seurauksena läsnäolo luennoilla on välttämätön. Kurssinläpäisy vaatii leunnoille osallistumista vähintään 50 %.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Kurssilla on käytössä numeerinen arviointi.
Hyväksytysti suoritetuista opinnoista käytetään arvosanoja (5-portainen numeerinen asteikko):
5 = kiitettävä
4 ja 3 = hyvä
2 ja 1 = tyydyttävä
0 = hylätty
Arvosana muodostuu:

- Tentti (yksilösuoritus) 40% kurssin arvosanasta (min. 40 % pisteistä)
- laaja ryhmätyö 1 (pitää sisällään kirjallisen osion ja esityksen) 40% kurssin arvosanasta
- Osallistuminen luennoille ja opiskelijan aktiivisuus luennoilla 20 % (Luennoille pitää osallistua vähintään 50 % jotta kurssin voi läpäistä

Hylätty (0)

Ei suoritusta.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija pystyy tyydyttävästi tunnistamaan kestävän liiketoiminnan mahdollisuuksia ja haasteita ja osaa nimetä vain vähän aiheeseen liittyviä toimijoita ja tietolähteitä. Opiskelija osaa tyydyttävästi tunnistaa, kuinka kestävä liiketoiminta ja yrittäjyys liittyvät omaan opintoalaansa. Opiskelija osaa tyydyttävästi hallita omaa työskentelyään, jakaa resurssin suoritettaviin tehtäviin, toimia ryhmässä sekä ottaa tyydyttävästi huomioon opettajan/toimeksiannon asettamat tavoitteet. Opiskelija pystyy tyydyttävästi rakentamaan ytimekkään ja informatiivisen esityksen ja ilmaisemaan itseään kirjallisesti.

Luennoille osallistuminen vähintään 50-60 % mukaisesti. Aktiivisuus luennoilla tyydyttävällä tasolla.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija pystyy hyvin tunnistamaan kestävän liiketoiminnan mahdollisuuksia ja haasteita ja osaa hyvin kuvata ja hyödyntää muutamia aiheeseen liittyviä toimijoita ja tietolähteitä. Opiskelija osaa hyvin tunnistaa, kuinka kestävä liiketoiminta ja yrittäjyys liittyvät omaan opintoalaansa. Opiskelija osaa hyvin hallita omaa työskentelyään, jakaa resurssin suoritettaviin tehtäviin ja toimia ryhmässä sekä ottaa hyvin huomioon opettajan/toimeksiannon asettamat tavoitteet. Opiskelija pystyy hyvin rakentamaan ytimekkään ja informatiivisen esityksen ja ilmaisemaan itseään selkeästi kirjallisesti.

Luennoille osallistuminen vähintään 70-80 % mukaisesti. Aktiivisuus luennoilla hyvällä tasolla.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija pystyy erinomaisesti ja laajemmin tunnistamaan kestävän liiketoiminnan mahdollisuuksia ja haasteita ja osaa erinomaisesti nimetä ja hyödyntää useita aiheeseen liittyviä toimijoita ja tietolähteitä. Opiskelija osaa erinomaisesti kuvata, kuinka kestävä liiketoiminta ja yrittäjyys liittyvät omaan opintoalaansa. Opiskelija osaa erinomaisesti hallita omaa työskentelyään, jakaa resurssin suoritettaviin tehtäviin ja toimii ryhmässä aktiivisesti sekä ottaa erinomaisesti huomioon opettajan/toimeksiannon asettamat tavoitteet. Opiskelija pystyy erinomaisesti rakentamaan ytimekkään ja informatiivisen esityksen ja ilmaisemaan itseään selkeästi kirjallisesti.

Luennoille osallistuminen vähintään 90 % mukaisesti. Aktiivisuus luennoilla erinomaisella tasolla.

Lisätiedot

Viestiminen opettajalle itslearning-alustan viesti toiminnan kautta.

Siirry alkuun