Siirry suoraan sisältöön

English Professional Skills, B2 (3 op)

Toteutuksen tunnus: 1001004-3333

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

02.12.2024 - 17.03.2025

Ajoitus

17.03.2025 - 18.04.2025

Opintopistemäärä

3 op

Virtuaaliosuus

1 op

Toteutustapa

67 % Lähiopetus, 33 % Etäopetus

Yksikkö

Sairaanhoito

Toimipiste

Salo IoT Campus

Opetuskielet

  • Englanti

Koulutus

  • Sairaanhoitajakoulutus

Opettaja

  • Katriina Vesanen

Ryhmät

  • PSHSK24A
    Sairaanhoitajakoulutus, Salo, K24

Tavoitteet

The aim of the course is to activate and develop the students’ field-relevant English language and communication skills. The students gain professional skills in various spoken and written communicative situations encountered in working life and society. In addition, they learn to utilize tools and techniques to further develop their skills in authentic, field-specific contexts.
Upon completing the course, the students have acquired sufficient skills to communicate at level B2 of the European Framework of Reference for Languages which states that at level B2, students should be able to produce clear, coherent and well-structured texts, present detailed descriptions related to their field of interest, express and exchange opinions using fluent language, follow complex argumentation, and read longer articles and reports.

Sisältö

- writing professional, field-specific texts
- presenting and discussing field-specific topics in a professional manner
- reading field-specific texts and utilizing the information in professional contexts
- learning and using key terminology of the field
- becoming professional, autonomous language users in working life

Oppimateriaalit

Opettajan oma materiaali, kielen opiskelua ja työelämälähtöisyyttä tukeva verkkomateriaali, kaikki oppimateriaali on saatavilla itslearningissa. Ei kustannuksia opiskelijalle.

Opetusmenetelmät

Lähiopetus, verkkotehtävät, itsenäinen työskentely, pari-/ryhmätyöskentely, lähdekriittinen tiedonhaku, itsearviointi ja -reflektointi.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Ei lopputenttiä, kurssi perustuu tehtäväkohtaiseen arviointiin, Kirjallisen taitotestin voi tarvittaessa uusia kerran erikseen kurssin alussa ilmoitettuna ajankohtana.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Työelämälähtöisyys, digioppiminen, tiimioppiminen, reflektointi, oman englannin kielen osaamisen ja kehittämistarpeiden arviointi. Kestävä kehitys sisältyy kurssin oppimateriaalien teemoihin.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

-

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

- opetustunnit ja kotitehtävät yht. 26h
- Suullisen esityksen valmistelu ja esitys 15h
- Kirjallinen taitotesti ja siihen valmistautuminen 10h
- oppimistehtävät itslearningissa 30h

Työmäärä 3op = n. 81h opiskelijan työtä

Sisällön jaksotus

Kurssin infotunti pidetään Zoomissa, johon linkki lähetetään hyväksytyille osallistujille ennen kurssin aloituskertaa.
Lisäksi voidaan tarvittaessa sopia erillisiä ohjausaikoja verkko- tai kampustapaamisina.

Kurssilla 75% läsnäolovelvollisuus ja aktiivinen osallistuminen (ei korvaavia tehtäviä)

Kurssilla on ryhmän verkkotapaamisten lisäksi kaksi yhteisopetuksellista *COIL-tapaamista Kanadalaisen collegen kanssa. *Collaborative Online International Learning. Tapaamisissa opiskellaan monikansallisissa piennryhmissä Zoomin välityksellä. Tapaamisiin valmistaudutaan opettajan ohjauksella etukäteen.

Kurssin aihealueet:

- Assessing your language level
- Setting personal learning goals and reflecting your learning
- Current education and future career
- Field-specific terminology
- Client/ patient communication
- Patient guidance
- Healthcare services in Finland
- Cultural knowledge
- Working in international teams
- Presenting in English
- Reading technique
- Academic English

Viestintäkanava ja lisätietoja

Ensisijaisesti itslearning viestikanava kurssikohtaiseen viestintään, lisäksi sähköposti ja tarvittaessa sovitut ohjausajat.

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Koko kurssi arvioidaan asteikolla 0-5 perustuen tehtäväperusteiseen arviointiin. Kurssin aikana suoritetaan seuraavat oppimistehtävät, jotka arvioidaan alla esitetyn mukaisesti.

Arvioidaan 0-5

- Suullinen työelämälähtöinen videotehtävä
- Suullinen ryhmäesitys, arvioidaan yksilöllisesti
- Kirjallinen taitotesti, joka suoritetaan kampuksella

Arvioidaan HYV/ HYL

- Oma kieliprofiili ja henkilökohtaiset oppimistavoitteet
- Ammatillinen sanasto -tehtävä ryhmissä
- COIL -aktiviteetit
- Loppureflektointi

Aktiivinen osallistuminen vaikuttaa positiivisesti loppuarviointiin.

Lisäksi kurssin aikana on muutamia oppimista tukevia kotitehtäviä, joita ei erikseen arvioida.

Palaute ja arviointi: Opettaja, vertaispalaute, itsearviointi. Kaikki tehtävät tulee suorittaa hyväksytysti.

Hylätty (0)

Opiskelija ei suoriudu kurssista tai kurssitehtäviä ei ole suoritettu ohjeiden mukaisesti (esim. tekoälyn käyttö ohjeiden vastaisesti). Kurssitehtäviä on palauttamatta tai kurssisuoritus on kesken.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Aiheen käsittely englanniksi moninaisissa ammatillisissa tilanteissa on melko suppeaa ja yksipuolista. Teksti vastaa puutteellisesti tehtävänantoon eikä etene aivan loogisesti. Teksti sisältää joitakin vaikeasti ymmärrettäviä kohtia. Kieli on tyydyttävää. Se sisältää joitakin rakenteita ja perussanastoa ja niiden käytössä ilmenee virheitä. Opiskelija osaa puhua keskeisistä oman alan aiheista kohtalaisesti. Puhetta ei ole aina helppo seurata. Sidosteisuudessa ja vuorovaikutuksessa voi olla huomattavia puutteita. Kieli on melko yksinkertaista ja epäröivää. Opiskelija pystyy kuitenkin välittämään viestin, vaikka virheet rakenteissa ja ääntämisessä haittaavat joskus ymmärrettävyyttä. Kielimyönteisyydessä ja kurssiaktiivisuudessa voi olla puutteita. Kurssitehtävät on suoritettu hyväksyttävästi.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Kieli on rakenteellisesti selkeää ja loogista. Suullinen ja kirjallinen tuotos on sujuvaa ja selkeää. Rakenteet ja ammattisanasto ovat hyvin hallussa. Joitakin virheitä voi esiintyä. Opiskelija ymmärtää oman alansa englanninkielistä materiaalia. Puhe on loogista ja johdonmukaista. Vuorovaikutus ja reagointi on pääosin sujuvaa ja selkeää. Aiheen käsittely vastaa tehtävänantoa ja on sopivaa eri ammatillisiin tilanteisiin. Teksti etenee kohtalaisen loogisesti. Tyylivirheitä voi esiintyä. Vaativimmissa rakenteissa ja ilmauksissa voi ilmetä virheitä. Opiskelija osaa puhua moninaisista oman alan aiheista hyvin. Puhetta on helppo seurata. Kieli on sujuvaa, vaikka joitakin katkoja ja ääntämisvirheitä saattaa esiintyä. Yleisesti kielimyönteinen ja aktiivinen osallistuminen. Kurssisuorituksessa ei ole puutteita ja tehtävät on hyvin tehty.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Aiheen käsittely englanniksi on monipuolista ja taitavaa vastaten täysin tehtävänantoa moninaisissa ammatillisissa tilanteissa. Teksti on rakenteellisesti hyvin selkeää ja loogista. Siirtymät ovat sidosteisen sujuvia. Opiskelija osaa välittää viestin luontevasti asiaankuuluvalla tyylillä. Kieli on erittäin sujuvaa ja monipuolista. Rakenteet ovat vaihtelevia ja ammattisanasto on laaja. Satunnaisia virheitä voi esiintyä vaativimmissa rakenteissa ja ilmaisuissa. Opiskelija osaa puhua moninaisista oman alan aiheista erinomaisesti. Puhe on tavoitteellista, erittäin johdonmukaisista, osuvaa ja loogista. Siirtymät asiasta toiseen ovat erittäin sujuvia. Vuorovaikutus on erittäin taitavaa, nonverbaalinen viestintä tukee tehokkaasti puhetta. Kieli (puhe, ääntäminen ja intonaatio) on sujuvaa, selkeää, täsmällistä ja normaalitempoista. Kurssisuoritus osoittaa aktiivisuutta, kielimyönteisyyttä ja tehtävät on suoritettu erinomaisesti.