Skip to main content

Planning of the Bachelor's Thesis A (6 cr)

Code: TE00CY37-3004

General information


Enrollment
14.12.2024 - 19.01.2025
Registration for the implementation has ended.
Timing
13.01.2025 - 24.05.2025
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
6 cr
Local portion
6 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Engineering and Business
Campus
Kupittaa Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Industrial Management Engineering
Teachers
Annamari Heikkilä
Veli-Matti Suominen
Jenni Aitonurmi
Groups
PTUTAS22PROD
Product and production management
PTUTAS22LOG
Procurement and logistics
Course
TE00CY37

Realization has 16 reservations. Total duration of reservations is 64 h 0 min.

Time Topic Location
Wed 15.01.2025 time 12:00 - 16:00
(4 h 0 min)
Opinnäytetyön ideointi, suunnittelu ja aloitus TE00CY37-3004
EDU_3006_3007 Oppimistila avo muunto byod
Wed 29.01.2025 time 12:00 - 16:00
(4 h 0 min)
Opinnäytetyön ideointi, suunnittelu ja aloitus TE00CY37-3004
LEM_B143 Oppimistila muunto
Wed 05.02.2025 time 12:00 - 16:00
(4 h 0 min)
Opinnäytetyön ideointi, suunnittelu ja aloitus TE00CY37-3004
LEM_A309 Oppimistila BYOD
Wed 12.02.2025 time 12:00 - 16:00
(4 h 0 min)
Opinnäytetyön ideointi, suunnittelu ja aloitus TE00CY37-3004
LEM_A309 Oppimistila BYOD
Wed 26.02.2025 time 12:00 - 16:00
(4 h 0 min)
Opinnäytetyön ideointi, suunnittelu ja aloitus TE00CY37-3004
LEM_A309 Oppimistila BYOD
Wed 05.03.2025 time 12:00 - 16:00
(4 h 0 min)
Opinnäytetyön ideointi, suunnittelu ja aloitus TE00CY37-3004
EDU_1001 Dromberg Esitystila byod
Wed 12.03.2025 time 13:00 - 17:00
(4 h 0 min)
Opinnäytetyön ideointi, suunnittelu ja aloitus TE00CY37-3004
ICT_C1039_Sigma SIGMA
Wed 19.03.2025 time 12:00 - 16:00
(4 h 0 min)
Opinnäytetyön ideointi, suunnittelu ja aloitus TE00CY37-3004
ICT_C1039_Sigma SIGMA
Wed 02.04.2025 time 12:00 - 16:00
(4 h 0 min)
Opinnäytetyön ideointi, suunnittelu ja aloitus TE00CY37-3004
LEM_A173_Lemminkäinen Lemminkäinen
Wed 09.04.2025 time 12:00 - 16:00
(4 h 0 min)
Opinnäytetyön ideointi, suunnittelu ja aloitus TE00CY37-3004
LEM_A173_Lemminkäinen Lemminkäinen
Wed 16.04.2025 time 13:00 - 17:00
(4 h 0 min)
Opinnäytetyön ideointi, suunnittelu ja aloitus TE00CY37-3004
LEM_A309 Oppimistila BYOD
Wed 23.04.2025 time 12:00 - 16:00
(4 h 0 min)
Opinnäytetyön ideointi, suunnittelu ja aloitus TE00CY37-3004
LEM_A173_Lemminkäinen Lemminkäinen
Wed 30.04.2025 time 12:00 - 16:00
(4 h 0 min)
Opinnäytetyön ideointi, suunnittelu ja aloitus TE00CY37-3004
LEM_A173_Lemminkäinen Lemminkäinen
Wed 07.05.2025 time 12:00 - 16:00
(4 h 0 min)
Opinnäytetyön ideointi, suunnittelu ja aloitus TE00CY37-3004
LEM_A173_Lemminkäinen Lemminkäinen
Wed 14.05.2025 time 12:00 - 16:00
(4 h 0 min)
Opinnäytetyön ideointi, suunnittelu ja aloitus TE00CY37-3004
LEM_A173_Lemminkäinen Lemminkäinen
Wed 21.05.2025 time 12:00 - 16:00
(4 h 0 min)
Opinnäytetyön ideointi, suunnittelu ja aloitus TE00CY37-3004
LEM_A173_Lemminkäinen Lemminkäinen
Changes to reservations may be possible.

Evaluation scale

Hyväksytty/Hylätty

Content scheduling

Opintojakson aikana opiskelija
- suunnittelee oman projektityönsä aikataulun ja välitavoitteet
- esittelee oman suunnitelmansa ja päivittää sitä tarpeen mukaan oman ohjaajansa kanssa keskustellen.

Opintojakso on osa laajempaa opinnäytetyön kokonaisuutta. Koska opintojakso on osa opinnäytetyöprosessia, sen arviointi vaikuttaa koko opinnäytetyöprosessin arviointiin. Opinnäytetyöstä annetaan vain yksi numeerinen arviointi. Tämä toteutus sisältyy numeeriseen arviointiin.

Opintojakson jälkeen opiskelija osallistuu Opinnäytetyön jatkaminen- ja Opinnäytetyön raportointi ja kypsyysnäyte -opintojaksolle. Opintojaksojen tavoitteena on varmistaa se, että opiskelijoilla on yhdenvertaiset mahdollisuudet opinnäytetyön ohjaukseen ja tekemiseen.

Objective

The students learn critical use of theoretical and methodological sources in their own field of study and get used to write about their own field of study. Students can draft a viable plan for their Bachelor’s thesis and start it.

Content

alustava johdanto
sisällysluettelo
vähintään 8 laadullista eri lähdettä tässä vaiheessa opinnäytetyötä
vähintään 10 sivua tekstiä (perinteinen opinnäytetyö)

Materials

Oheiskirjallisuus:

Hirsjärvi, Remes & Sajavaara 2009. Tutki ja kirjoita. Helsinki: Edita.

Kananen, J. 2015. Kehittämistutkimuksen kirjoittamisen käytännön opas: Miten kirjoitan kehittämistutkimuksen vaihe vaiheelta? Jyväskylä: Jyväskylän ammattikorkeakoulu.

Kananen, J. 2017. Laadullinen tutkimus pro graduna ja opinnäytetyönä. Jyväskylä: Jyväskylän ammattikorkeakoulu.

Kostamo, P.; Airaksinen, T. & Vilkka, H. 2022. Kirjoita itsesi asiantuntijaksi. Opas toiminnalliseen opinnäytetyöhön. Jyväskylä: PS-kustannus.

Vilkka, H. 2020. Tutki, lue, kirjoita ja ajattele! Akateemisen lukemisen ja kirjoittamisen opas. Jyväskylä: PS-kustannus.

Teaching methods

Opintojakso edellyttää osallistumista fyysisesti kampuksen tiloissa järjestettäviin ohjaustapaamisiin ja itsenäistä työskentelyä. Vaihdossa olevat opiskelijat esittävät kurssin opettajalle samat palautukset ja suunnitelman kuin paikalla kampuksella olevat opiskelijat

Exam schedules

Opintojakso ei sisällä tenttiä.

Pedagogic approaches and sustainable development

Opintojakso perustuu ohjaukseen, opiskelijan oman työskentelyprosessin reflektointiin ja vertaisarviointiin. Opintojakson toteutus on vuorovaikutteista ja vertaistuen mahdollistavaa.

Tiimi- ja digioppiminen sekä yhteisopettajuus

Opintojakso on työelämä- ja tutkimusryhmälähtöistä, ja projektit ovat ensisijaisesti kestävään kehitykseen tähtääviä.

Completion alternatives

Toteutuksella ei ole vaihtoehtoisia suoritustapoja. Kurssi suoritetaan vaatien läsnäolo-opintoja. Vaihto-opintoja suorittavat opiskelijat esittävät kurssin opettajille heti kurssin alussa suunnitelman kurssisisällön sekä tehtävien suorituksen osalta vaihto-opintojen aikana sekä vaihdosta paluun jälkeen.

Student workload

Opintojakso sisältää yhteensä 162 tuntia opiskelijan työtä. Oppimistehtävien tavoitteena on tukea opiskelijan opinnäytetyön ideointia ja suunnittelua.

Assessment criteria, approved/failed

Opintojaksolla on 80 % läsnäolovelvollisuus.

Evaluation methods and criteria

Opintojakson arviointi perustuu tehtäviin, tuottavaan läsnäoloon sekä vuorovaikutukseen ohjaajan ja oman ryhmän kanssa. Opiskelijan tulee suhtautua ohjausmahdollisuuksiin positiivisesti ja tavoitteellisesti.

Osallistuminen kurssille on pakollista, osallistujien nimet kerätään listalle jokaisella kurssikerralla.

Opintojakson tehtävät arvioidaan laadullisesti. Tehtävät ovat seuraavat: alustava johdanto, sisällys- ja lähdeluettelo sekä vähintään 8 sivua teoriaosuuden tekstiä, jossa viitataan asianmukaisesti vähintään 8 luotettavaan ja relevanttiin lähteiseen. Lähteet hyväksytetään opintojakson ohjaajalla. Lopputuloksen tulee osoittaa opiskelijan kykyä aiheen rajaamiseen sekä tieteellisen ja tutkimuksellisen tekstin tuottamiseen.

Opintojakson tehtävien suoritusten jälkeen opiskelijalle voidaan nimetä erikseen oma ohjaaja. Jos opiskelija suorittaa tehtävät hyväksytysti ennen opintojakson päättymistä, hän saa tarvittaessa ohjaajansa jo aiemmin. Tällöin opiskelija jatkaa opinnäytetyön kirjoittamista oman ohjaajansa ohjauksessa tämän toteutuksen aikataulun mukaan.

Mikäli opinnäytetyö on kesken kevätlukukauden 2025 jälkeen, opiskelija valmistelee suunnitelman opinnäytetyön osalta, josta näkyy aikataulu sekä tunnistetut jäljellä olevat tehtävät kuvattuna auki.

- Tämän jälkeen opiskelija esittää suunnitelman kurssilla kurssin päätteeksi. Hyväksytyn suunnitelman jälkeen opiskelija saa oman opinnäytetyöohjaajan, jonka ohjauksessa opiskelija suorittaa opinnäytetyön loppuun.

Mikäli opinnäytetyö on kesken kevätlukukauden jälkeen opiskelija ilmoittautuu syyslukukaudelle 2025 kursseille:
- Opinnäytetyön jatkaminen (4 op)
- Opinnäytetyön raportointi ja kypsyysnäyte (10 op)

Further information

Opintojakson ensisijaisena viestintäkanavana toimii Itslearning-työtila. Muu kurssiin liittyvä viestintä, kommentointi ja ohjaus hoidetaan lukujärjestykseen merkittyinä ajankohtina, kurssin toteutusaikataulun mukaisesti.

Ohjaajilla on oikeus vaihtaa, tarkentaa tai määritellä kurssilla käytettävä viestintäkanava uudelleen kesken kurssin.

Go back to top of page