Projektien johtaminen taide- ja kulttuurialalla (5 op)
Toteutuksen tunnus: MS00CR56-3002
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
15.11.2024 - 08.01.2025
Ajoitus
09.01.2025 - 24.04.2025
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 35
Koulutus
- Tradenomi (ylempi AMK), taide- ja kulttuurialan johtaminen
Opettaja
- Henni Syrjänen
- Markku Lindell
Ryhmät
-
YTAIKUS24Tradenomi (ylempi AMK), taide- ja kulttuurialan johtaminen
- 09.01.2025 09:00 - 13:00, Projektien johtaminen taide- ja kulttuurialalla MS00CR56-3002
- 09.01.2025 09:00 - 13:00, Projektien johtaminen taide- ja kulttuurialalla MS00CR56-3002
- 23.01.2025 09:00 - 13:00, Projektien johtaminen taide- ja kulttuurialalla MS00CR56-3002
- 23.01.2025 09:00 - 13:00, Projektien johtaminen taide- ja kulttuurialalla MS00CR56-3002
- 06.03.2025 09:00 - 13:00, Projektien johtaminen taide- ja kulttuurialalla MS00CR56-3002
- 06.03.2025 09:00 - 13:00, Projektien johtaminen taide- ja kulttuurialalla MS00CR56-3002
- 24.04.2025 09:00 - 13:00, Projektien johtaminen taide- ja kulttuurialalla MS00CR56-3002
- 24.04.2025 09:00 - 13:00, Projektien johtaminen taide- ja kulttuurialalla MS00CR56-3002
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
• selittää projektitoiminnan peruskäsitteet ja keskeisen tietoperustan
• analysoida, määrittää ja arvioida luovan alan projektien tavoitteita ja toimintaa
• muodostaa ja johtaa monialaisia tiimejä
• soveltaa erilaisia projektinhallinnan työvälineitä
Sisältö
Opintojakson sisältö:
• projektisuunnitelman laatiminen
• projektien seuranta ja arviointi
• projekti- ja tiimijohtaminen taide- ja kulttuurialalla
• projektinhallinnan työvälineet
Oppimateriaalit
Opettajan erikseen ilmoittama alan materiaali (Saatavilla: Itslearning).
Opetusmenetelmät
ryhmätyö, yksilötehtävät, itsenäinen opiskelu, työskentely Zoomissa.
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Konstruktiivinen ote, eli tiedon rakentelu
Ryhmätyöskentely
Käänteinen luokkahuone (flipped class room) eli ongelmalähtöinen ja ratkaisukeskeinen oppiminen
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Neuvottele erikseen opettajien kanssa.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Kotitehtävä 1 - Referaatti (yksilötehtävä)
Kotitehtävä 2 - Lukupiiripresentaatio (kotiryhmätehtävänä Lukupiirityöskentely)
Kotitehtävä 3 - Oppimispäiväkirja (yksilötehtävä)
Online-opetus 16 h
Ryhmätyöskentely 40 h
Itsenäinen työskentely 79 h
yhteensä 135 h (=5 op)
Sisällön jaksotus
Verkkotapaamiset:
9.1.2025 klo 9.00-13.00 Projektin peruskäsitteet ja elinkaari, projektisuunnitelman laatiminen, projektien seuranta ja arviointi sekä projektinhallinnan työvälineet (Markku Lindell)
23.1.2025 klo 9.00-13.00 Projekti- ja tiimijohtaminen taide- ja kulttuurialalla (Henni Syrjänen)
6.3.2025 klo 9.00-13.00 Projektityökalut - jaettuja esimerkkejä ja keskustelua (Henni Syrjänen & Markku Lindell)
24.4.2025 klo 9.00-13.00 Lukupiiripresentaatiot ja keskustelua (Henni Syrjänen & Markku Lindell)
Zoom-linkki kaikkiin opintojakson online-tapaamisiin: https://turkuamk.zoom.us/s/64635201290
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arvioinnin kohteena olevat tehtävät:
1. Referaatti kirjasta (arviointiasteikko 0-5), yksilötehtävä
2. Lukupiiripresentaatio (arviointiasteikko 0-5), ryhmätehtävä kotiryhmissä
3. Oppimispäiväkirja, sis. projektinhallinnan työkalut (arviointi hyv/hyl), yksilötehtävä
Arvosana muodostuu numeraalisesti arvioitavien tehtävien keskiarvosta.
Arviointiin vaikuttavat:
a) tehtävänannonmukainen suoritustapa
b) perusteellisuus
c) lukupiirimateriaalin hyödyntäminen ja soveltaminen omaan työhön /omaan ammatilliseen viitekehykseen
d) analyyttisyys
e) monipuolisuus
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija osoittaa omaksuneensa kunkin osa-alueen (kts. opintojakson sisältö) perusteet, mutta oppimistehtävät ovat suppeita eikä asioihin ole paneuduttu tehtävänannon edellyttämällä tavalla.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelija osoittaa hallitsevansa hyvin kunkin osa-alueen (kts. opintojakson sisältö) oppimistehtävien sisällön ja laajuuden perusteella.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osoittaa hallitsevansa erinomaisesti kunkin osa-alueen (kts. opintojakson sisältö) sisällön. Oppimistehtävien palautukset osoittavat syventymistä annettuun lähdemateriaaliin ja tehtäväraportit ovat laadultaan ja laajuudeltaan erinomaisia ja kattavia.