Siirry suoraan sisältöön

Projektien johtaminen taide- ja kulttuurialalla (5 op)

Toteutuksen tunnus: MS00CR56-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

15.11.2024 - 08.01.2025

Ajoitus

09.01.2025 - 24.04.2025

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

0 - 35

Koulutus

  • Tradenomi (ylempi AMK), taide- ja kulttuurialan johtaminen

Opettaja

  • Henni Syrjänen
  • Markku Lindell

Ryhmät

  • YTAIKUS24
    Tradenomi (ylempi AMK), taide- ja kulttuurialan johtaminen
  • 09.01.2025 09:00 - 13:00, Projektien johtaminen taide- ja kulttuurialalla MS00CR56-3002
  • 09.01.2025 09:00 - 13:00, Projektien johtaminen taide- ja kulttuurialalla MS00CR56-3002
  • 23.01.2025 09:00 - 13:00, Projektien johtaminen taide- ja kulttuurialalla MS00CR56-3002
  • 23.01.2025 09:00 - 13:00, Projektien johtaminen taide- ja kulttuurialalla MS00CR56-3002
  • 06.03.2025 09:00 - 13:00, Projektien johtaminen taide- ja kulttuurialalla MS00CR56-3002
  • 06.03.2025 09:00 - 13:00, Projektien johtaminen taide- ja kulttuurialalla MS00CR56-3002
  • 24.04.2025 09:00 - 13:00, Projektien johtaminen taide- ja kulttuurialalla MS00CR56-3002
  • 24.04.2025 09:00 - 13:00, Projektien johtaminen taide- ja kulttuurialalla MS00CR56-3002

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
• selittää projektitoiminnan peruskäsitteet ja keskeisen tietoperustan
• analysoida, määrittää ja arvioida luovan alan projektien tavoitteita ja toimintaa
• muodostaa ja johtaa monialaisia tiimejä
• soveltaa erilaisia projektinhallinnan työvälineitä

Sisältö

Opintojakson sisältö:
• projektisuunnitelman laatiminen
• projektien seuranta ja arviointi
• projekti- ja tiimijohtaminen taide- ja kulttuurialalla
• projektinhallinnan työvälineet

Oppimateriaalit

Opettajan erikseen ilmoittama alan materiaali (Saatavilla: Itslearning).

Opetusmenetelmät

ryhmätyö, yksilötehtävät, itsenäinen opiskelu, työskentely Zoomissa.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Konstruktiivinen ote, eli tiedon rakentelu
Ryhmätyöskentely
Käänteinen luokkahuone (flipped class room) eli ongelmalähtöinen ja ratkaisukeskeinen oppiminen

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Neuvottele erikseen opettajien kanssa.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Kotitehtävä 1 - Referaatti (yksilötehtävä)
Kotitehtävä 2 - Lukupiiripresentaatio (kotiryhmätehtävänä Lukupiirityöskentely)
Kotitehtävä 3 - Oppimispäiväkirja (yksilötehtävä)

Online-opetus 16 h
Ryhmätyöskentely 40 h
Itsenäinen työskentely 79 h

yhteensä 135 h (=5 op)

Sisällön jaksotus

Verkkotapaamiset:

9.1.2025 klo 9.00-13.00 Projektin peruskäsitteet ja elinkaari, projektisuunnitelman laatiminen, projektien seuranta ja arviointi sekä projektinhallinnan työvälineet (Markku Lindell)
23.1.2025 klo 9.00-13.00 Projekti- ja tiimijohtaminen taide- ja kulttuurialalla (Henni Syrjänen)
6.3.2025 klo 9.00-13.00 Projektityökalut - jaettuja esimerkkejä ja keskustelua (Henni Syrjänen & Markku Lindell)
24.4.2025 klo 9.00-13.00 Lukupiiripresentaatiot ja keskustelua (Henni Syrjänen & Markku Lindell)

Zoom-linkki kaikkiin opintojakson online-tapaamisiin: https://turkuamk.zoom.us/s/64635201290

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arvioinnin kohteena olevat tehtävät:

1. Referaatti kirjasta (arviointiasteikko 0-5), yksilötehtävä
2. Lukupiiripresentaatio (arviointiasteikko 0-5), ryhmätehtävä kotiryhmissä
3. Oppimispäiväkirja, sis. projektinhallinnan työkalut (arviointi hyv/hyl), yksilötehtävä

Arvosana muodostuu numeraalisesti arvioitavien tehtävien keskiarvosta.

Arviointiin vaikuttavat:

a) tehtävänannonmukainen suoritustapa
b) perusteellisuus
c) lukupiirimateriaalin hyödyntäminen ja soveltaminen omaan työhön /omaan ammatilliseen viitekehykseen
d) analyyttisyys
e) monipuolisuus

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija osoittaa omaksuneensa kunkin osa-alueen (kts. opintojakson sisältö) perusteet, mutta oppimistehtävät ovat suppeita eikä asioihin ole paneuduttu tehtävänannon edellyttämällä tavalla.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija osoittaa hallitsevansa hyvin kunkin osa-alueen (kts. opintojakson sisältö) oppimistehtävien sisällön ja laajuuden perusteella.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osoittaa hallitsevansa erinomaisesti kunkin osa-alueen (kts. opintojakson sisältö) sisällön. Oppimistehtävien palautukset osoittavat syventymistä annettuun lähdemateriaaliin ja tehtäväraportit ovat laadultaan ja laajuudeltaan erinomaisia ja kattavia.