Siirry suoraan sisältöön

Kriisi- ja traumatyö (5 op)

Toteutuksen tunnus: TH00CA61-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.07.2025 - 31.07.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
Ajoitus
01.08.2025 - 31.12.2025
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
4 op
Virtuaaliosuus
1 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Yksikkö
Terveys ja hyvinvointi
Opetuskielet
suomi
Paikat
66 - 75
Koulutus
Sosionomikoulutus
Opettajat
Noora Kumpulainen
Laura Närvi
Ryhmät
PSOSTS22
Sosionomi (AMK), Turku, S22
PSOSTK23
Sosionomi (AMK), Turku, K23
PSOSTS23
Sosionomi (AMK), Turku, S23
PSOSTK24
Sosionomi (AMK), Turku, K24
PSOSTS24
Sosionomi (AMK), Turku, S24
Opintojakso
TH00CA61
Toteutukselle TH00CA61-3003 ei löytynyt varauksia!

Arviointiasteikko

H-5

Sisällön jaksotus

Opetus maanantaisin klo 15.15 -18 välillä, viikot 35-44

25.8. Ennakkotentin materiaalit ITSissä
1.9. Aloitus Kampuksella / LN
8.9. Opetus Kampuksella / NK
15.9. Pienryhmätyöskentelyä / opiskelijat varaavat itse tilat
22.9. Pienryhmätyöskentelyä / opiskelijat varaavat itse tilat
29.9. Opetus Kampuksella / NK
6.10. Pienryhmätyöskentelyä / opiskelijat varaavat itse tilat
13.10. Opetus Kampuksella (kokemusasiantuntijoiden puheenvuorot) (LN)
20.10. Opetus Kampuksella (esitykset) (NK)
27.10. Opetus kampuksella (esitykset) + purku (LN/NK)

Muutokset mahdollisia opintojakson alkuun asti!

Tavoitteet

• tunnistat kriisissä olevan ihmisen ja hänen avuntarpeensa
• osaat lyhyiden kriisi-interventioiden toimintamallien perusteet
• osaat toimia tukea antavasti vakavasti traumatisoituneen ihmisen kanssa moniammatillisessa työskentelyssä

Sisältö

• lyhyet kriisi-interventiot ja miten niiden toteuttaminen
• vakavasti traumatisoituneen auttamisprosessi
• posttraumaattisen stressireaktion oireet ja oireyhtymästä kärsivän ihmisen auttaminen

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arvioinnin kohteena on numeerisesti arvioitava ryhmätyö, jonka arvosana muodostuu vertaisarvioinnin ja opettajan arvioinnin perusteella.
Lisäksi edellytetään että opiskelija on ITSissä olevien ohjeiden ja aikataulujen mukaisesti suorittanut hyväksytysti ennakkotentin ja kirjallisuustehtävän sekä muut vaadittavat tehtävät ja osallistunut opetukseen ja pienryhmätyöskentelyyn vaaditulla tavalla.

Hylätty (0)

Hylätyssä suorituksessa arviointikriteerit eivät täyty, vaan työ on selkeästi puuttellinen tai keskeneräinen.

1. Tiedon oikeellisuus (faktantarkistus), lähteiden laatu ja monipuolisuus
2. Aiheen käsittelyn monipuolisuus
3. Esityksen selkeys ja informatiivisuus
4. Kokonaiskuvan saaminen aiheesta
5. Mitä tekisit toisin, mitä jäi puuttumaan? – erityisesti itsearvioinnissa tärkeä osio

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Tyydyttävässä suorituksessa arviointikriteerit täyttyvät osittain. Pääosin niin että suoritus yltää arviointikriteereihin niukasti.

1. Tiedon oikeellisuus (faktantarkistus), lähteiden laatu ja monipuolisuus
2. Aiheen käsittelyn monipuolisuus
3. Esityksen selkeys ja informatiivisuus
4. Kokonaiskuvan saaminen aiheesta
5. Mitä tekisit toisin, mitä jäi puuttumaan? – erityisesti itsearvioinnissa tärkeä osio

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Hyvässä suorituksessa arviointikriteerit täyttyvät osittain. Pääosin niin, että suoritus yltää arviointikriteereihin kaikilta osin vähintään kohtalaisesti tai hyvin.

1. Tiedon oikeellisuus (faktantarkistus), lähteiden laatu ja monipuolisuus
2. Aiheen käsittelyn monipuolisuus
3. Esityksen selkeys ja informatiivisuus
4. Kokonaiskuvan saaminen aiheesta
5. Mitä tekisit toisin, mitä jäi puuttumaan? – erityisesti itsearvioinnissa tärkeä osio

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Kiitettävässä suorituksessa arviointikriteerit täyttyvät kaikilta osin ja suoritus on kokonaisuudessaan kiitettävä, monipuolinen ja sisältää mahdollisesti erityisiä ansioita.

1. Tiedon oikeellisuus (faktantarkistus), lähteiden laatu ja monipuolisuus
2. Aiheen käsittelyn monipuolisuus
3. Esityksen selkeys ja informatiivisuus
4. Kokonaiskuvan saaminen aiheesta
5. Mitä tekisit toisin, mitä jäi puuttumaan? – erityisesti itsearvioinnissa tärkeä osio

Siirry alkuun