Skip to main content

Counselling and Tutoring Youth (5 cr)

Code: TH00CA79-3002

General information


Enrollment
02.06.2025 - 30.10.2025
Registration for introductions has not started yet.
Timing
01.08.2025 - 31.12.2025
The implementation has not yet started.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
4 cr
Virtual portion
1 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Health and Well-being
Teaching languages
Finnish
Seats
36 - 45
Degree programmes
Degree Programme in Social Services
Teachers
Heidi Ristseppä
Kaija Penttala
Course
TH00CA79
No reservations found for realization TH00CA79-3002!

Evaluation scale

Hyväksytty/Hylätty

Content scheduling

Suomeksi
Opetus torstaisin, viikot 35-50. Opetuspäivissä on oltava läsnä ja projektissa työparin kanssa. Oppiminen on osittain kokemuksellista ja sen vuoksi lähityöskentely on välttämätöntä työparin ja yhteistyökumppanin kanssa.

Kaija Penttala / vastuuope
ja Heidi Ristseppä

Aloitus
2.10 klo 9.00-11.30 Opintojakson aloitus ja tehtävien läpikäynti. (Ristseppä); Projektityöskentelyn aloitus > teemat/aiheet/sisällöt projekteille ja projektikumppanit.
klo 12.30-15.00 Projektityöskentelyn perusteet ja ohjaamisen haasteet. (HR)
_______________
9.10 klo 9-15 Itsenäistä työskentelyä Nuoren kohtaaminen

______________________________________
23.10 klo 10 - 12 Ohjaamisen eri tavat ja toiminnalliset menetelmät nuorten kanssa (KP)
______________________________________
30.10 klo 9.00-11.30 Justyna Siemeonow, Associate professor, University of Gdansk, Poland Innovation pedagogy based on cognitive-behavioral theory - how to empower young people and their families (HR)
klo 12.30-15 Identiteettityön teoriaa ja harjoitteita ja projektisuunnitelmien ja niihin liittyvien harjoitusten esittely toiminnallisesti. (HR)
______________________________________
6.11 Projektityön toteutus 4h joko tässä kohtaa 9-15 ja / tai projektipaikan kanssa erikseen sovitusti jaksottuen.
____________________________________________
13.11 klo 9-15
9-11.30 Nuoruus elämänvaiheena (KP)
klo 11.30-12,30 Lounas
12.30-13.30-15.00 Minä -tehtävän purku ja projektikokemusten jakaminen opiskelijaryhmää osallistaen. (KP)

Muutokset mahdollisia!

Objective

• you know how to plan, implement and evaluate an action-based project in your work with young people
• you understand the action-based methods used in work with young people

Content

• various ways of counselling and tutoring
• using action-based methods with young people
• planning, implementation and evaluation of an action-based project with a group of young people

Materials

Oppimateriaali löytyy itsistä.

Teaching methods

Projektityö työparin kanssa.
Lähiopetus
Oppimistehtävä Minä -tehtävä.

Pedagogic approaches and sustainable development

Kokemuksellinen oppiminen lähiopetuksessa ja projektissa.

Student workload

Lähiopetus 1 op
Tehtävät 2 op
Projektityö 2 op

Assessment criteria, approved/failed

On osallistunut aktiivisesti lähiopetukseen.
On palauttanut kaikki tehtävät (2 kpl).
Palautetut tehtävät ovat tehtäväohjeiden mukaisia.
On tehnyt oman osuutensa parityönä tehtävässä projektissa.

Evaluation methods and criteria

Projektityö on hyväksytty 19.11 tai 26.11, kun se on tehty, esitelty ja raportoitu ohjeiden mukaan (itsissä tarkemmat ohjeet).
Oppimistehtävät (2 kpl) on tehty ja hyväksytty itsissä annettujen ohjeiden mukaan 19.11 mennessä.

Failed (0)

Ei ole osallistunut lähiopetukseen.
Ei ole palauttanut kaikkia tehtäviä (2 kpl).
Palautetut tehtävät eivät ole tehtäväohjeiden mukaisia.
Ei ole tehnyt omaa osuuttaan parityönä tehtävässä projektissa.

Qualifications

Students can start optional customer group-specific studies when they have completed at least 60 credits.

Go back to top of page