Counselling and Tutoring Youth (5 cr)
Code: TH00CA79-3002
General information
- Enrollment
-
02.06.2025 - 30.10.2025
Registration for introductions has not started yet.
- Timing
-
01.08.2025 - 31.12.2025
The implementation has not yet started.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 4 cr
- Virtual portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Health and Well-being
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 36 - 45
- Degree programmes
- Degree Programme in Social Services
- Teachers
- Heidi Ristseppä
- Kaija Penttala
- Course
- TH00CA79
Evaluation scale
Hyväksytty/Hylätty
Content scheduling
Suomeksi
Opetus torstaisin, viikot 35-50. Opetuspäivissä on oltava läsnä ja projektissa työparin kanssa. Oppiminen on osittain kokemuksellista ja sen vuoksi lähityöskentely on välttämätöntä työparin ja yhteistyökumppanin kanssa.
Kaija Penttala / vastuuope
ja Heidi Ristseppä
Aloitus
2.10 klo 9.00-11.30 Opintojakson aloitus ja tehtävien läpikäynti. (Ristseppä); Projektityöskentelyn aloitus > teemat/aiheet/sisällöt projekteille ja projektikumppanit.
klo 12.30-15.00 Projektityöskentelyn perusteet ja ohjaamisen haasteet. (HR)
_______________
9.10 klo 9-15 Itsenäistä työskentelyä Nuoren kohtaaminen
______________________________________
23.10 klo 10 - 12 Ohjaamisen eri tavat ja toiminnalliset menetelmät nuorten kanssa (KP)
______________________________________
30.10 klo 9.00-11.30 Justyna Siemeonow, Associate professor, University of Gdansk, Poland Innovation pedagogy based on cognitive-behavioral theory - how to empower young people and their families (HR)
klo 12.30-15 Identiteettityön teoriaa ja harjoitteita ja projektisuunnitelmien ja niihin liittyvien harjoitusten esittely toiminnallisesti. (HR)
______________________________________
6.11 Projektityön toteutus 4h joko tässä kohtaa 9-15 ja / tai projektipaikan kanssa erikseen sovitusti jaksottuen.
____________________________________________
13.11 klo 9-15
9-11.30 Nuoruus elämänvaiheena (KP)
klo 11.30-12,30 Lounas
12.30-13.30-15.00 Minä -tehtävän purku ja projektikokemusten jakaminen opiskelijaryhmää osallistaen. (KP)
Muutokset mahdollisia!
Objective
• you know how to plan, implement and evaluate an action-based project in your work with young people
• you understand the action-based methods used in work with young people
Content
• various ways of counselling and tutoring
• using action-based methods with young people
• planning, implementation and evaluation of an action-based project with a group of young people
Materials
Oppimateriaali löytyy itsistä.
Teaching methods
Projektityö työparin kanssa.
Lähiopetus
Oppimistehtävä Minä -tehtävä.
Pedagogic approaches and sustainable development
Kokemuksellinen oppiminen lähiopetuksessa ja projektissa.
Student workload
Lähiopetus 1 op
Tehtävät 2 op
Projektityö 2 op
Assessment criteria, approved/failed
On osallistunut aktiivisesti lähiopetukseen.
On palauttanut kaikki tehtävät (2 kpl).
Palautetut tehtävät ovat tehtäväohjeiden mukaisia.
On tehnyt oman osuutensa parityönä tehtävässä projektissa.
Evaluation methods and criteria
Projektityö on hyväksytty 19.11 tai 26.11, kun se on tehty, esitelty ja raportoitu ohjeiden mukaan (itsissä tarkemmat ohjeet).
Oppimistehtävät (2 kpl) on tehty ja hyväksytty itsissä annettujen ohjeiden mukaan 19.11 mennessä.
Failed (0)
Ei ole osallistunut lähiopetukseen.
Ei ole palauttanut kaikkia tehtäviä (2 kpl).
Palautetut tehtävät eivät ole tehtäväohjeiden mukaisia.
Ei ole tehnyt omaa osuuttaan parityönä tehtävässä projektissa.
Qualifications
Students can start optional customer group-specific studies when they have completed at least 60 credits.