Skip to main content

Promotion of Social Inclusion and Community-Based Work (5 cr)

Code: TH00CA42-3013

General information


Enrollment
02.06.2025 - 29.08.2025
Registration for the implementation has begun.
Timing
29.08.2025 - 31.10.2025
The implementation has not yet started.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Health and Well-being
Teaching languages
Finnish
Seats
46 - 55
Degree programmes
Degree Programme in Social Services
Teachers
Laura Närvi
Susanna Virta
Course
TH00CA42

Realization has 9 reservations. Total duration of reservations is 60 h 0 min.

Time Topic Location
Fri 29.08.2025 time 08:00 - 13:00
(5 h 0 min)
Luento, Osallisuuden edistäminen ja yhteisöllinen työ TH00CA42-3013
LEM_B143 Oppimistila muunto
Fri 05.09.2025 time 08:00 - 16:00
(8 h 0 min)
Luento, Osallisuuden edistäminen ja yhteisöllinen työ TH00CA42-3013
LEM_B143 Oppimistila muunto
Fri 12.09.2025 time 08:00 - 13:00
(5 h 0 min)
Luento, Osallisuuden edistäminen ja yhteisöllinen työ TH00CA42-3013
LEM_B143 Oppimistila muunto
Fri 26.09.2025 time 08:00 - 13:00
(5 h 0 min)
Luento, Osallisuuden edistäminen ja yhteisöllinen työ TH00CA42-3013
LEM_B143 Oppimistila muunto
Fri 03.10.2025 time 08:00 - 16:00
(8 h 0 min)
Hanketyö, Osallisuuden edistäminen ja yhteisöllinen työ TH00CA42-3013
ei tilaa
Fri 10.10.2025 time 08:00 - 16:00
(8 h 0 min)
Hanketyö, Osallisuuden edistäminen ja yhteisöllinen työ TH00CA42-3013
ei tilaa
Fri 17.10.2025 time 08:00 - 16:00
(8 h 0 min)
Hanketyö, Osallisuuden edistäminen ja yhteisöllinen työ TH00CA42-3013
ei tilaa
Fri 24.10.2025 time 08:00 - 16:00
(8 h 0 min)
Hanketyö, Osallisuuden edistäminen ja yhteisöllinen työ TH00CA42-3013
ei tilaa
Fri 31.10.2025 time 08:00 - 13:00
(5 h 0 min)
Hanketyön päätös seminaari, Osallisuuden edistäminen ja yhteisöllinen työ TH00CA42-3013
EDU_1001 Dromberg Esitystila byod
Changes to reservations may be possible.

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

t

Objective

- you understand the concepts of social inclusion and community, and the important role they play in people’s well-being
- you know how to promote a sense of community and the inclusion of individuals and groups through different methods
- you are able to view individuals as part of their social network and living environment and use the resources of the network for the benefit of the client
- you know how to perform advocacy in collaboration with residents and clients
- you are familiar with municipalities’ and organisations’ activities to promote health and well-being and to prevent problems related to them, and you know how to use these services

Content

- the levels of social inclusion
- the ways citizens, municipality residents, clients and social service workers can engage in advocacy
- a social pedagogical approach, social inclusion and exclusion
- participatory and collaborative methods such as art-based participatory methods and social network mapping
- regional social work and analysis

Teaching methods

Luento-opetus ja tehtävät 2op (Sisältää blogi-kirjoittelun)
Hanketyöskentely 3 op

Student workload

Luennot, luennoilla tehtävät yksilö-ja ryhmätehtävät sekä luennoista blogi-kirjoitukset parin kanssa. Kaikki luento-opetuksen tehtävät tulee olla tehtynä kurssin päättyessä.(2op) Arvioidaan hyväksytty/ hylätty.

Luentojen lähiopetus 100% läsnäolo, 50% voi korvata korvaavalla tehtävällä täyd. / hyv. Poissaolon korvaavan tehtävän palautus viimeistään 6.11..2025
Tehtäviä ei oteta vastaan 6.11. 2025 jälkeen, opiskelija ilmoittautuu seuraavalle toteutukselle.

Hanketyöskentely: Tiedot tarkentuvat myöhemmin.

Evaluation methods and criteria

Luento-osuuden (2 op) tehtävien palauttaminen hyväksytysti kurssin loppuun mennessä, tuntitehtävät ja Blogi-kirjoitus.
Hanketyö (3 op): Hyväksytty suoritus edellyttää aktiivista osallistumista hanketyöskentelyyn sekä siihen liittyvään lähiopiskeluun (aloitus, väliohjaus, loppuseminaari). Numeerinen arviointi toteutetaan itse- ja vertaisarviointina, joista muodostuu opintojakson arvosana.

Failed (0)

Opiskelija ei ole palauttanut luento-osuuden tehtäviä (tuntitehtävät ja Blogi-kirjoitus) hyväksytysti kurssin loppuun mennessä. Hän ei ole osallistunut aktiivisesti hanketyöhön.

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

Opiskelija on palauttanut luento-osuuden tehtävät (tuntitehtävät ja Blogi-kirjoitus) hyväksytysti kurssin loppuun mennessä. Hän on osallistunut hanketyöhön.

Assessment criteria, good (3-4)

Opiskelija on palauttanut luento-osuuden tehtävät (tuntitehtävät ja Blogi-kirjoitus) hyväksytysti kurssin loppuun mennessä. Hän on osallistunut aktiivisesti hanketyöhön.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija on palauttanut luento-osuuden tehtävät (tuntitehtävät ja Blogi-kirjoitus) hyväksytysti kurssin loppuun mennessä. Hän on osallistunut aktiivisesti ja innovatiivisesti hanketyöhön.

Go back to top of page