Project studies 2 (5 cr)
Code: 2011486-3010
General information
- Enrollment
-
17.12.2024 - 28.02.2025
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
25.03.2025 - 25.04.2025
Implementation is running.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- RDI portion
- 2 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Arts Academy
- Campus
- Linnankatu Arts Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 16
- Degree programmes
- Degree Programme in Performing Arts
- Teachers
- Anna Hellstén
- Course
- 2011486
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Opintojakso sijoittuu aikajaksolle 25.3.-25.4.2025
Suunnitellaan ja toteutetaan koko ryhmän yhteinen luokkahuone-esitys, johon liittyen suunnitellaan pienryhmissä teatterilähtöiset purkutyöpajat koululaisille. Tämän kokonaisuuden lisäksi ohjataan valmiiksi suunnitellut taidelähtöiset työpajat urheiluseurassa saman ikäiselle kohderyhmälle.
Kouluyhteistyön lisäksi opintojakso toteutetaan yhteistyössä JOY-hankkeen kanssa, jonka tavoitteena on lisätä osallisuutta ja iloa lasten ja nuorten liikuntaan taidelähtöisten menetelmien avulla. JOY on Euroopan laajuinen Erasmus+ Sport. -hanke, jonka osatoteuttaja Turku AMK toimii.
Opintokokonaisuuden tavoitteet:
- Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa teatterilähtöisiä sisältöjä lapsille tai nuorille.
- Opiskelija osaa projektinhallinnan perusteet.
- Opiskelija osaa reflektoida taidekasvatuksellista toimintaansa ja antaa vertaispalautetta.
- Opiskelu tapahtuu osin työelämäyhteistyössä ala- tai yläkoulussa.
Objective
The student plans, teaches and self evaluates theatre workshops for children or youth.
Content
Student teaches theatre skills for children or youth. Lectures, workshops, exercises, practicing and independent work.
Teaching methods
Luentoalustukset, työpajat, harjoitteet, oppimistehtävät.
Pienryhmä- ja itsenäinen työskentely eri oppimisympäristöissä.
Itsearviointi ja vertaisarviointi.
International connections
Opintojaksolla painottuvat dialogipedagogiikka, vertaisoppiminen sekä jaettu yhteisreflektio pienryhmissä ja koko ryhmän kesken.
Pedagogiset mallit: yhteistoiminnallinen oppiminen, tutkiva oppiminen.
Student workload
- Alakouluikäisille suunnatun luokkahuone-esityksen suunnittelu ja totetus yhdessä koko ryhmän kanssa.
- Pienryhmässä esitykseen liittyvän työpajan suunnittelu ja toteutus lapsille.
- Pienryhmässä taidelähtöisiin menetelmiin pohjautuvan työpajan ohjaaminen lapsille urheiluseurassa.
- Vertaisarviointiin osallistuminen opintojakson aikana.
- Itsearviointi reflektiivisessa loppuraportissa pe 25.4.