Siirry suoraan sisältöön

Projektiopinnot 2 (5 op)

Toteutuksen tunnus: 2011486-3010

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

17.12.2024 - 28.02.2025

Ajoitus

25.03.2025 - 25.04.2025

Opintopistemäärä

5 op

TKI-osuus

3 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Taideakatemia

Toimipiste

Linnankadun taidekampus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

0 - 16

Koulutus

  • Esittävän taiteen koulutus

Opettaja

  • Anna Hellstén

Ryhmät

  • PTEATS24
    Teatteri-ilmaisunohjaaja syksy 2024

Tavoitteet

Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa teatterilähtöisiä sisältöjä lapsille tai nuorille. Opiskelija osaa projektinhallinnan perusteet. Opiskelija osaa reflektoida taidekasvatuksellista toimintaansa ja antaa vertaispalautetta. Opiskelu tapahtuu osin työelämäyhteistyössä ala- tai yläkoulussa.

Sisältö

Opiskelu tapahtuu teatteri-ilmaisun työpajojen suunnittelu, toteutus ja arviointiprosessina. Luennot, työpajat, harjoitteet, harjoitustyöt ja itsenäinen työ.

Opetusmenetelmät

Luennot, työpajat, harjoitteet, oppimistehtävät.

Pienryhmä- ja itsenäinen työskentely.

Itsearviointi ja vertaisarviointi.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Opintojaksolla painottuvat dialogipedagogiikka, vertaisoppiminen sekä jaettu yhteisreflektio pienryhmissä ja koko ryhmän kesken.

Pedagogiset mallit: yhteistoiminnallinen oppiminen, tutkiva oppiminen.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

- Alakouluikäisille suunnatun työpajakokonaisuuden suunnittelu, toteutus ja vertaisarviointi pienryhmässä

Sisällön jaksotus

Suunnitellaan ja toteutetaan pienryhmissä teatterilähtöiset työpajakokonaisuudet koululaisille. Opintojakso sijoittuu aikajaksolle 25.3.-25.4.2025

Kouluyhteistyön lisäksi opintojakso toteutetaan yhteistyössä JOY-hankkeen kanssa, jonka tavoitteena on lisätä osallisuutta ja iloa lasten ja nuorten liikuntaan taidelähtöisten menetelmien avulla. JOY on Euroopan laajuinen Erasmus+ Sport. -hanke, jonka osatoteuttaja Turku AMK toimii.

Opntokokonaisuuden tavoitteet:
- Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa teatterilähtöisiä sisältöjä lapsille tai nuorille.
- Opiskelija osaa projektinhallinnan perusteet.
- Opiskelija osaa reflektoida taidekasvatuksellista toimintaansa ja antaa vertaispalautetta.
- Opiskelu tapahtuu osin työelämäyhteistyössä ala- tai yläkoulussa.

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arvioinnin kohteet:
- aktiivinen osallistuminen ja myötävaikuttaminen yhteisiin oppimistehtäviin
- työpajakokonaisuuden suunnittelu, toteuttaminen, arviointi pienryhmässä
- ammattimainen työote työpajoihin liittyvässä tehtäväkokonaisuudessa

Hylätty (0)

Opiskelija ei osallistu opetukseen tai pienryhmätyöskentelyyn.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija osallistuu opetukseen ja pienryhmätyöskentelyyn sekä palauttaa itsearvioinnin.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Lisäksi opiskelija osallistuu aktiivisesti opintojaksolla käytyyn keskusteluun ja kantaa ammattimaisesti vastuuta pienryhmän työskentelystä edistämällä ja kannattelemalla sitä suunnittelutyön sekä työpajojen aikana. Opiskelija osoittaa hallitsevansa projektinhallinan perusteet toteuttamalla työpajakokonaisuuden suunnitellusti tai suunnitelmaa tarvittaessa soveltaen. Opiskelija osallistuu vertaisarviointiin.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Lisäksi opiskelija osoittaa reflektiivistä ajattelua ja omaan toimintaan liittyvää kriittistä tarkastelua kurssin dialogisissa tilanteissa sekä itsearvioinnissa.