Skip to main content

Project studies 2 (5 cr)

Code: 2011486-3010

General information


Enrollment
17.12.2024 - 28.02.2025
Registration for the implementation has ended.
Timing
25.03.2025 - 25.04.2025
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
RDI portion
2 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Arts Academy
Campus
Linnankatu Arts Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 16
Degree programmes
Degree Programme in Performing Arts
Teachers
Anna Hellstén
Course
2011486
No reservations found for realization 2011486-3010!

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Opintojakso sijoittuu aikajaksolle 25.3.-25.4.2025

Suunnitellaan ja toteutetaan koko ryhmän yhteinen luokkahuone-esitys, johon liittyen suunnitellaan pienryhmissä teatterilähtöiset purkutyöpajat koululaisille. Tämän kokonaisuuden lisäksi ohjataan valmiiksi suunnitellut taidelähtöiset työpajat urheiluseurassa saman ikäiselle kohderyhmälle.

Kouluyhteistyön lisäksi opintojakso toteutetaan yhteistyössä JOY-hankkeen kanssa, jonka tavoitteena on lisätä osallisuutta ja iloa lasten ja nuorten liikuntaan taidelähtöisten menetelmien avulla. JOY on Euroopan laajuinen Erasmus+ Sport. -hanke, jonka osatoteuttaja Turku AMK toimii.

Opintokokonaisuuden tavoitteet:
- Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa teatterilähtöisiä sisältöjä lapsille tai nuorille.
- Opiskelija osaa projektinhallinnan perusteet.
- Opiskelija osaa reflektoida taidekasvatuksellista toimintaansa ja antaa vertaispalautetta.
- Opiskelu tapahtuu osin työelämäyhteistyössä ala- tai yläkoulussa.

Objective

The student plans, teaches and self evaluates theatre workshops for children or youth.

Content

Student teaches theatre skills for children or youth. Lectures, workshops, exercises, practicing and independent work.

Teaching methods

Luentoalustukset, työpajat, harjoitteet, oppimistehtävät.

Pienryhmä- ja itsenäinen työskentely eri oppimisympäristöissä.

Itsearviointi ja vertaisarviointi.

Pedagogic approaches and sustainable development

Opintojaksolla painottuvat dialogipedagogiikka, vertaisoppiminen sekä jaettu yhteisreflektio pienryhmissä ja koko ryhmän kesken.

Pedagogiset mallit: yhteistoiminnallinen oppiminen, tutkiva oppiminen.

Student workload

- Alakouluikäisille suunnatun luokkahuone-esityksen suunnittelu ja totetus yhdessä koko ryhmän kanssa.
- Pienryhmässä esitykseen liittyvän työpajan suunnittelu ja toteutus lapsille.
- Pienryhmässä taidelähtöisiin menetelmiin pohjautuvan työpajan ohjaaminen lapsille urheiluseurassa.
- Vertaisarviointiin osallistuminen opintojakson aikana.
- Itsearviointi reflektiivisessa loppuraportissa pe 25.4.

Evaluation methods and criteria

Arvioinnin kohteet:
- aktiivinen osallistuminen ja myötävaikuttaminen yhteisiin oppimistehtäviin, ammattimainen työote
- lapsille suunnatun teatteri-ilmaisullisen kokonaisuuden suunnittelu, toteuttaminen, arviointi pienryhmässä (sisältäen luokkahuone-esityksen ja työpajakokonaisuuden)

Failed (0)

Opiskelija ei osallistu opetukseen tai pienryhmätyöskentelyyn.

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

Opiskelija osallistuu opetukseen ja pienryhmätyöskentelyyn sekä palauttaa itsearvioinnin.

Assessment criteria, good (3-4)

Lisäksi opiskelija osallistuu aktiivisesti opintojaksolla käytyyn keskusteluun ja kantaa ammattimaisesti vastuuta pienryhmän työskentelystä edistämällä sitä läpi koko prosessin. Opiskelija osoittaa hallitsevansa projektinhallinan perusteet toteuttamalla esitys- ja työpajakokonaisuuden suunnitellusti tai suunnitelmaa tarvittaessa soveltaen. Opiskelija osallistuu vertaisarviointiin.

Assessment criteria, excellent (5)

Lisäksi opiskelija osoittaa reflektiivistä ajattelua ja omaan toimintaan liittyvää kriittistä tarkastelua kurssin dialogisissa tilanteissa sekä itsearvioinnissa.

Go back to top of page