Skip to main content

Content Strategy (5 cr)

Code: KU00DD98-3001

General information


Enrollment
02.12.2024 - 20.01.2025
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2025 - 31.03.2025
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Arts Academy
Campus
Kupittaa Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
8 - 20
Degree programmes
Degree Programme in Media Arts
Teachers
Milja Päivärinta
Course
KU00DD98

Realization has 6 reservations. Total duration of reservations is 24 h 0 min.

Time Topic Location
Fri 17.01.2025 time 10:00 - 14:00
(4 h 0 min)
Sisältöstrategia KU00DD98-3001
LEM_A317 Teoriatila
Fri 24.01.2025 time 10:00 - 14:00
(4 h 0 min)
Sisältöstrategia KU00DD98-3001
LEM_B155 Karuselli muunto
Thu 30.01.2025 time 09:00 - 13:00
(4 h 0 min)
Sisältöstrategia KU00DD98-3001
EDU_2042 Teoriatila avo muunto byod
Fri 14.02.2025 time 10:00 - 14:00
(4 h 0 min)
Sisältöstrategia KU00DD98-3001
LEM_B155 Karuselli muunto
Fri 28.02.2025 time 12:00 - 16:00
(4 h 0 min)
Sisältöstrategia KU00DD98-3001
LEM_A317 Teoriatila
Fri 14.03.2025 time 10:00 - 14:00
(4 h 0 min)
Sisältöstrategia KU00DD98-3001
LEM_B155 Karuselli muunto
Changes to reservations may be possible.

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Opintojakso alkaa 17.1.2025. Opintojaksolla on kuusi lähitapaamista kampuksella, muutoin opiskelu tapahtuu itsenäisesti ja ryhmissä työskennellen Itslearning-alustaa hyödyntäen. Opintojaksoon ei sisälly verkkopetusta.

Lähitapaamiset kampuksella:

17.1. klo 10–14 LEM_A317
Luento 1: Asiakasymmärrys ja kohderyhmälähtöinen markkinointi
Harjoitustehtävä pienryhmissä

24.1. klo 10–14 LEM Karuselli B155
Luento 2: Monikanavaisuuden mutkat: Asiakkaan sitouttaminen oikeassa paikassa oikeaan aikaan

30.1. klo 9–13 EDU_2042
Luento 3: Kestävä kehitys markkinoinnissa
Harjoitustehtävä pienryhmissä

14.2. klo 10–14 LEM Karuselli B155
Luento 4: Miten meni? Markkinoinnin mittarit ja analysointi

28.2. klo 12–16 LEM_A317
Luento 5: Suunnitelmasta toteutukseen: Tulokselliset sisältöratkaisut
Harjoitustehtävä pienryhmissä

14.3. klo 10–14 LEM Karuselli B155
Harjoitustöiden esittely ja palaute

Objective

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:

- selittää asiakaslähtöisen sisältöstrategian merkityksen organisaation toiminnassa
- havainnollistaa markkinointiviestinnän suunnittelun keskeisten elementtien merkityksen ja roolin sisältöstrategian suunnittelussa
- tuottaa toimivia ja tehokkaita sisältöratkaisuja asiakasorganisaation tarpeisiin
- ottaa huomioon kestävän kehityksen periaatteita työskentelyssään

Content

Opintojaksolla opitaan ymmärtämään asiakaslähtöisen sisältöstrategian merkitys yrityksen ja organisaation toiminnassa. Keskeisenä sisältönä on asiakasymmärrys, kohderyhmille merkityksellisen sisällön ja viestinnän kehittäminen ja analysointi sekä asiakkaiden sitouttaminen. Opintojaksolla opitaan löytämään toimivia ja tuloksellisia sisältöratkaisuja ottaen huomioon asetetut tavoitteet, kohderyhmät ja heidän ostopolkunsa sekä kanavavalinnat.

Materials

Itslearning-alustan materiaalit.

Teaching methods

Luennot, keskustelut, harjoitukset pienryhmissä, yksilö- ja ryhmätehtävät, itsenäinen opiskelu, vertaisoppiminen ja -arviointi, itsearviointi.

Completion alternatives

Neuvottele erikseen opettajan kanssa.

Student workload

Opintojaksolla tehdään harjoitustyönä yksi suurempi toimeksianto ja tämän lisäksi muita pienempiä oppimistehtäviä.
Kaikki tehtävät ja aikataulut julkaistaan itslearning-alustalla.

Further information

Opintojakso toteutetaan 17.1. - 14.3.2025.
Opintojaksolla on yhteensä kuusi länsäopetuspäivää perjantaisin.
Kurssilla saatava toimeksianto työstetään yksin tai pienryhmissä itsenäisesti.

Go back to top of page