Skip to main content

Teaching practice in circus 3 (5 cr)

Code: 2011299-3004

General information


Enrollment
08.12.2024 - 31.01.2025
Registration for the implementation has ended.
Timing
07.01.2025 - 23.02.2025
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Campus
Linnankatu Arts Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Performing Arts
Teachers
Minna Karesluoto
Course
2011299

Realization has 1 reservations. Total duration of reservations is 1 h 30 min.

Time Topic Location
Tue 04.03.2025 time 13:15 - 14:45
(1 h 30 min)
Sirkuksen syventävän opetusharjoittelun oppimiskokemusten jakaminen
LIN_A208 Pieni sirkussali
Changes to reservations may be possible.

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Sirkuksen syventävä pakollinen opetusharjoittelu
- 5 opintopistettä, 135h opiskelijan työskentelyä
- jakautuu seuraavasti:
- 75h lähiopetuksen harjoittelemista (sirkuksen opetuksen toteuttaminen)
- 20h lähiopetuksen suunnittelua (sirkuksen opetuksen suunnittelu)
- oppimispäiväkirjan ylläpitäminen ja palauttaminen (sisältää opetustyön evaluoinnin ja itsereflektoinnin)
- tapahtuu SNSL:n sirkuskoulussa
- ajanjaksolla viikko 2- viikko 7, opiskelijoiden 3.vuoden opintojen kevään alussa
- opiskelijat ovat tapaturmavakuutettuja Turun AMK:n puolesta ja vakuutusyhtiönä toimii Pohjola ja hoitopaikkana Pihlajalinna
- opetusharjoittelijalle toivomme majoituksen järjestämistä harjoittelun ajaksi harjoittelupaikan puolesta
- seuraava jakso 2025 tammikuu- helmikuussa, opiskelijoita ko. vuosikurssilla 5 opiskelijaa
- opetustunneista opetusharjoittelijan tulisi saada palautetta ammattilaiselta n. 1/3 verran lähiopetuksesta
- harjoittelupaikan ja opiskelijan sekä Turun AMK:n välillä tehdään kirjallinen harjoittelusopimus, kun harjoittelupaikat selvillä

Sirkuksen syventävä opetusharjoittelu yleiset osaamistavoitteet opetussuunnitelmassa:

• Osaamistavoitteet
Suomeksi
Opiskelija osaa
- suunnitella, toteuttaa ja arvioida sirkusopetusta eri-ikäisille ja tasoisille sirkusoppilaille
- arvioida omaa työskentelyään
- arvioida ja edistää oppilaidensa oppimista
- työskennellä opetustyössä vuorovaikutuksellisesti assistentin ja opettajan rooleissa
Englanniksi
Students are able to
- to design, implement and evaluate the circus education of different ages and skill levels circus students
- evaluate their own work,
- assess and promote their students' learning
- to work with good interactive attitude as teaching assistant and in teacher roles
• Sisältö
Suomeksi
Opiskelija suunnittelee ja toteuttaa sirkusopetusta eri-ikäisille ja tasoisille sirkusoppilaille. Harjoittelu jakautuu orientoivaan harjoitteluun, perusharjoitteluun ja syventävään harjoitteluun. Orientoiva harjoittelu ja perusharjoittelu tapahtuvat Taideakatemian sirkuksen opetusharjoittelukoulussa sirkuksen palvelutoimintana. Orientoivassa harjoittelussa opiskelija toimii sirkusammattilaisopettajan assistenttina ja perusharjoittelussa parin kanssa ohjaajatiiminä ohjaavan opettajan tutoroinnissa. Syventävä harjoittelu tapahtuu sirkuskouluissa sirkustaiteen perusopetusta antavissa oppilaitoksissa.
Syventävässä harjoittelussa opiskelija toimii sirkusopetuksesta vastaavana ohjaajana.
Englanniksi
Students plan and implement the circus education of different ages and skill levels of circus students. Training is divided into orienting training, basic training and in-depth training. Orientation training and basic training take place in the Arts Academy as a service activity. In orientation the students act as a teacher's assistant and in basic training they work with a partner as a teaching team. The advanced training takes place in different circus schools in Finland which are giving basic circus arts education. In advanced training students act as a circus teacher by planning, teaching and evaluating their teaching periods.

Objective

Students are able to
- to design, implement and evaluate the circus education of different ages and skill levels circus students
- evaluate their own work,
- assess and promote their students' learning
- to work with good interactive attitude as teaching assistant and in teacher roles

Content

Students plan and implement the circus education of different ages and skill levels of circus students. Training is divided into orienting training, basic training and in-depth training. Orientation training and basic training take place in the Arts Academy as a service activity. In orientation the students act as a teacher's assistant and in basic training they work with a partner as a teaching team. The advanced training takes place in different circus schools in Finland which are giving basic circus arts education. In advanced training students act as a circus teacher by planning, teaching and evaluating their teaching periods.

Go back to top of page