English Professional Skills, B2 (3op)
Toteutuksen tunnus: 1001004-3340
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 02.07.2025 - 31.08.2025
- Ilmoittautuminen toteutukselle on käynnissä.
- Ajoitus
- 15.10.2025 - 16.11.2025
- Toteutus ei ole vielä alkanut.
- Opintopistemäärä
- 3 op
- Lähiosuus
- 3 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- ETKDipa
- Opetuskielet
- englanti
- Koulutus
- Bioanalyytikkokoulutus
Toteutuksella on 6 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 17 t 15 min.
Aika | Aihe | Tila |
---|---|---|
Ke 15.10.2025 klo 12:30 - 16:00 (3 t 30 min) |
English Professional Skills, B2 1001004-3340 - Info |
EDU_2030
Evert muunto byod
|
Ma 20.10.2025 klo 08:30 - 11:30 (3 t 0 min) |
englanti monimuoto MBIOTK25 - Lesson 1 |
ICT_C2025
Kieliluokka
|
Ma 27.10.2025 klo 12:30 - 15:30 (3 t 0 min) |
englanti_monimuoto MBIOTK25 |
ICT_C2025
Kieliluokka
|
Ma 03.11.2025 klo 10:15 - 13:30 (3 t 15 min) |
englanti _mbiotk25 monimuoto |
ICT_C2025
Kieliluokka
|
Ke 12.11.2025 klo 13:00 - 15:30 (2 t 30 min) |
English Professional Skills, B2 1001004-3340 - Lesson 4 |
ICT_C1032
Demotila
|
To 20.11.2025 klo 14:00 - 16:00 (2 t 0 min) |
English Professional Skills, B2 1001004-3340 - EXAM |
ICT_C2033_2034
Oppimistila muunto
|
Arviointiasteikko
H-5
Sisällön jaksotus
Kurssin tavoitteena on aktivoida sekä kehittää oppijan ammattiin kuuluvan englannin kielen sanastoa sekä kommunikaatiotaitoja. Kurssilla oppija edistää omaa ammattitaitoaan monenlaisissa puhe- sekä kirjallisissa tilanteissa, joita hän tapaa työelämässä sekä yhteiskunnassa. Lisäksi, kurssin tavoitteena on mahdollistaa oppijalle erilaisia työkaluja sekä tekniikoita, joiden avulla oppija pystyy kehittämään omaa ammattiosaamistaan omalla alallaan.
Kurssin suoritettuaan, oppijat ovat saavuttaneet B2 pätevyyden kommunikoinnissa European Framework of reference for Languages taulukon mukaisesti. B2 tasolla oppija osaa tuottaa selkeää, johdonmukaista ja hyvin jäsenneltyä tekstiä, osaa esitellä sekä kuvailla yksityiskohtaisesti itseään kiinnostavia aiheita, osaa ilmaista sekä vaihtaa mielipiteitä käyttäen sujuvaa kieltä, pystyy seuraamaan monimutkaisia perusteluja, sekä on kykeneväinen lukemaan pidempiä artikkeleita sekä raportteja.
Opintojakson jälkeen opiskelija osaa:
- esitellä ja keskustella alakohtaisista aiheista ammattimaisella englannin kielellä
- lukea ja tulkita alaan liittyviä tekstejä sekä soveltaa tietoa ammatillisissa tilanteissa
- käyttää keskeistä ammattisanastoa tarkasti ja tarkoituksenmukaisesti
- toimia työelämässä itsenäisenä ja ammattitaitoisena kielenkäyttäjänä
Kurssin sisältö
- Henkilökohtaiset oppimistavoitteet, kielitaito ja ammatillinen identiteetti
- Alaan liittyvien artikkeleiden lukeminen ja reflektointi
- Alakohtainen sanasto
- Alakohtaiset tekstit ja keskustelut
- Suullisen esityksen taidot
- Viestintä ammatillisissa tilanteissa
- tsearviointi ja reflektointi
15.10.2025 12.30 - 16.00, EDU_2030 Lesson 1 – Course introduction + self-assessment
20.10.2025 08.30 - 11.30, ICT_C2025 Lesson 2 – Reading strategies
27.10.2025 12.30 - 15.30, ICT_C2025 Lesson 3 – Vocabulary building
03.11.2025 10.15 - 13.30, ICT_C2025 Lesson 4 – Basics of presenting
12.11.2025 13.00 - 15.30, ICT_C1032 Lesson 5 – Presentations
20.11.2025 14.00 - 16.00, ICT_C2033_C2034 EXAM
Tavoitteet
The aim of the course is to activate and develop the students’ field-relevant English language and communication skills. The students gain professional skills in various spoken and written communicative situations encountered in working life and society. In addition, they learn to utilize tools and techniques to further develop their skills in authentic, field-specific contexts.
Upon completing the course, the students have acquired sufficient skills to communicate at level B2 of the European Framework of Reference for Languages which states that at level B2, students should be able to produce clear, coherent and well-structured texts, present detailed descriptions related to their field of interest, express and exchange opinions using fluent language, follow complex argumentation, and read longer articles and reports.
Sisältö
- writing professional, field-specific texts
- presenting and discussing field-specific topics in a professional manner
- reading field-specific texts and utilizing the information in professional contexts
- learning and using key terminology of the field
- becoming professional, autonomous language users in working life
Oppimateriaalit
- Opettajan jakama materiaali.
- Opiskelijan verkosta hakema materiaali.
- Oppilaan itse tuottama materiaali.
- Kaikki materiaali tulee saataville Itslearning-oppimisympäristöön.
- Ei materiaali kustannuksia opiskelijalle.
Opetusmenetelmät
Lähiopetus (verkko-opetus tilanteen vaatiessa), tunnilla suoritettavat tehtävät, itsenäinen työskentely, pari-/ryhmätyöskentely
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
20.11.2025 14.00 - 16.00, ICT_C2033_C2034
Uusintamahdollisuus tarvittaessa.
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Taitojen kehittäminen seuraavilla osa-alueilla: työelämäviestintä, digitaalinen oppiminen, tiimityöskentely, reflektointi, itsearviointi sekä kestävä kehitys (teema sisällytetty kurssimateriaaliin).
- Työelämälähtöiset oppimistavoitteet ja materiaali
- Digioppiminen
- Itsenäinen työskentely
- Ryhmä työskentely sekä tiimioppiminen
- Flipped learning
- Itsereflektointi
- Vertaisarviointi
- Tekoälyä saa käyttää oppimateriaalien ja ohjeistuksen ymmärtämiseen, sekä rajatusti tietyissä oppimistehtävissä. Tarkempi ohjeistus tehtävien yhteydessä.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei valinnaisia suoritustapoja.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opiskelijan työmäärä 3 op / noin 81 tuntia
- Oppitunnit ja kotitehtävät: 20 h
- Suullisen esityksen valmistelu ja esittäminen: 15 h
- Kirjallisen tentti ja siihen valmistautuminen: 30 h
- Oppimistehtävät Itslearning-alustalla: 16 h
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Koko kurssi arvioidaan asteikolla 0-5:
Kurssiarvosana koostuu kurssilla suoritettavista tehtävistä:
- Läsnäolovelvollisuus 75% Ei korvaavia tehtäviä.
- Tentti: 50% - arviointi 0-5
- Video: 25% - arviointi 0-5
- Esitelmä: 25% - arviointi 0-5
Lisäksi oppimisen tukemiseksi suoritetaan joitakin kotitehtäviä, joita ei arvioida.
Palaute ja arviointi: opettajan palaute, vertaispalaute ja itsearviointi.
Kaikki kurssityöt on oltava suoritettuna hyväksytysti kurssin loputtua.
Tehtävien palauttaminen myöhässä saattaa alentaa arvosanaa.
Arvioitavia opiskelijan omaa suullista ja kirjallista tuottoa vaativia tehtäviä ei voi toteuttaa tekoälyllä.
Hylätty (0)
Opiskelija ei suoriudu kurssista tai kurssitehtäviä ei ole suoritettu ohjeiden mukaisesti (esim. tekoälyn käyttö ohjeiden vastaisesti). Kurssitehtäviä on palauttamatta tai kurssisuoritus on kesken.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Aiheen käsittely englanniksi moninaisissa ammatillisissa tilanteissa on melko suppeaa ja yksipuolista. Tuotettu teksti vastaa puutteellisesti tehtävänantoon eikä etene aivan loogisesti. Teksti sisältää joitakin vaikeasti ymmärrettäviä kohtia. Kieli on tyydyttävää. Se sisältää joitakin rakenteita ja perussanastoa ja niiden käytössä ilmenee virheitä. Opiskelija osaa puhua keskeisistä oman alan aiheista kohtalaisesti. Puhetta ei ole aina helppo seurata. Sidosteisuudessa ja vuorovaikutuksessa voi olla huomattavia puutteita. Kieli on melko yksinkertaista ja epäröivää. Opiskelija pystyy kuitenkin välittämään viestin, vaikka virheet rakenteissa ja ääntämisessä haittaavat joskus ymmärrettävyyttä. Kielimyönteisyydessä ja kurssiaktiivisuudessa voi olla puutteita. Kurssitehtävät on suoritettu hyväksyttävästi.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Aiheen käsittely englanniksi on monipuolista ja vastaa suurimmaksi osaksi tehtävänantoa moninaisissa ammatillisissa tilanteissa. Kieli on rakenteellisesti selkeää ja loogista. Suullinen ja kirjallinen tuotos on sujuvaa ja selkeää. Rakenteet ja ammattisanasto ovat hyvin hallussa. Joitakin virheitä voi esiintyä. Opiskelija ymmärtää oman alansa englanninkielistä materiaalia. Puhe on loogista ja johdonmukaista. Vuorovaikutus ja reagointi on pääosin sujuvaa ja selkeää. Aiheen käsittely vastaa tehtävänantoa ja on sopivaa eri ammatillisiin tilanteisiin. Teksti etenee kohtalaisen loogisesti. Tyylivirheitä voi esiintyä. Vaativimmissa rakenteissa ja ilmauksissa voi ilmetä virheitä. Opiskelija osaa puhua moninaisista oman alan aiheista hyvin. Puhetta on helppo seurata. Kieli on sujuvaa, vaikka joitakin katkoja ja ääntämisvirheitä saattaa esiintyä. Yleisesti kielimyönteinen ja aktiivinen osallistuminen. Kurssisuorituksessa ei ole merkittäviä puutteita ja tehtävät on hyvin tehty.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Aiheen käsittely englanniksi on monipuolista ja taitavaa vastaten täysin tehtävänantoa moninaisissa ammatillisissa tilanteissa. Teksti on rakenteellisesti hyvin selkeää ja loogista. Siirtymät ovat sidosteisen sujuvia. Opiskelija osaa välittää viestin luontevasti asiaankuuluvalla tyylillä. Kieli on erittäin sujuvaa ja monipuolista. Rakenteet ovat vaihtelevia ja ammattisanasto on laaja. Satunnaisia virheitä voi esiintyä vaativimmissa rakenteissa ja ilmaisuissa. Opiskelija osaa puhua moninaisista oman alan aiheista erinomaisesti. Puhe on tavoitteellista, erittäin johdonmukaisista, osuvaa ja loogista. Siirtymät asiasta toiseen ovat erittäin sujuvia. Vuorovaikutus on erittäin taitavaa, nonverbaalinen viestintä tukee tehokkaasti puhetta. Kieli (puhe, ääntäminen ja intonaatio) on sujuvaa, selkeää, täsmällistä ja normaalitempoista. Kurssisuoritus osoittaa aktiivisuutta, kielimyönteisyyttä ja tehtävät on suoritettu erinomaisesti.
Lisätiedot
kim.vo@turkuamk.fi