Siirry suoraan sisältöön

SUSTIS Kestävän kehityksen projekti (3op)

Toteutuksen tunnus: TE00CQ24-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.08.2025 - 12.09.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
08.10.2025 - 03.12.2025
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Opintopistemäärä
3 op
Lähiosuus
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Opetuskielet
suomi
englanti
Paikat
0 - 1500
Koulutus
Liiketalouden koulutus
Ajoneuvo- ja kuljetustekniikan koulutus
Opettajat
Yassin Eddaifi
Heli Kanerva-Lehto
Tiina Tolmunen
Elina Asukas
Ilkka Jyväs
Golnaz Sahebi
Krista Holopainen
Marjo Aaltonen
Timo Linnossuo
Taneli Ahtiainen
Pauliina Kansanoja
Arto Huhta
Rauli Lautkankare
Mikko Niskanen
Matti Kuikka
Pia Tulimaa
Ville Huhtinen
Ryhmät
PIMEK24
Industrial Management and Engineering K2024
PENERS24
Energy and Environmental Engineering, S24
PIMES24
Industrial Management and Engineering S2024
PSAHAUS24
Sähkö- ja automaatiotekniikan koulutus, insinööri 24
PMECES24
Bachelor of Engineering, Mechanical Engineering
PEYTES24A
PEYTES24A
PBIOKES24A
PBIOKES24A
PTUTAS24A
PTUTAS24A
PRAKIS24A
PRAKIS24A
PRAKIS24B
PRAKIS24B
PRAKIS24C
PRAKIS24C
PKONTS24A
PKONTS24A
PINFOK25B
PINFOK25B
PENERK25
Energy and Environmental Engineering, S25
PINFOK25C
PINFOK25C
PLIITS24BOM
PLIITS24BOM
EMBO24
Embedded Software and IoT
DNCS24A
Data Networks and Cybersecurity
SWIS24A
Ohjelmistojen kehittäminen ja tietojärjestelmät
PLIITS24MAMY
PLIITS24MAMY
DNCS24B
Data Networks and Cybersecurity
SEPM24A
Software Engineering and Project Management
SEPM24B
Software Engineering and Project Management
SWIS24B
Ohjelmistojen kehittäminen ja tietojärjestelmät
Opintojakso
TE00CQ24

Toteutuksella on 8 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 32 t 0 min.

Aika Aihe Tila
Ke 08.10.2025 klo 08:00 - 12:00
(4 t 0 min)
SUSTIS Kestävän kehityksen projekti TE00CQ24-3001
https://turkuamk.zoom.us/j/62151720668
Ke 22.10.2025 klo 08:00 - 12:00
(4 t 0 min)
SUSTIS Kestävän kehityksen projekti TE00CQ24-3001
ICT_C3040 Ryhmätyö avo (16 hlö)
EDU_3026_3027 Oppimistila avo byod
EDU_3036 Oppimistila avo muunto byod
EDU_2028 Ryhmätyö (10 hlö)
ICT_C2044 Ryhmätyö avo (16 hlö)
EDU_3004 Josef muunto byod
EDU_2072 Työkahvila Aurinkokylpy /Esitystila avo
EDU_3002 Henrik muunto byod
EDU_3028 Oppimistila avo muunto byod
EDU_3033 Oppimistila avo byod
EDU_3074 Oppimistila avo byod
LEM_A308 Oppimistila byod
LEM_B143 Oppimistila muunto
ICT_B2025 Ryhmätyö avo (16 hlö)
EDU_3076 Oppimistila avo byod
EDU_3073 Oppimistila avo muunto byod
ICT_B3024 Ryhmätyö avo (16 hlö)
LEM_A307 Leirinuotio (8-12 hlö)
EDU_3075 Marjukka (16 hlö)
EDU_2031 Oppimistila avo
EDU_2029 Oppimistila avo
LEM_B160b Idea (10 hlö)
LEM_B160a Aatos (10 hlö)
EDU_2042 Oppimistila avo muunto byod
EDU_2033 Oppimistila avo muunto byod
LEM_A104_aula Lemminkäisen aula
EDU_2057 Taidon portaat
EDU_3015 Katri (10 hlö)
EDU_2065.2 Ryhmätyö (12 hlö)
EDU_3030 Ryhmätyö (10 hlö)
EDU_2048 Lyyli (10 hlö)
ICT_C3044 Oppimistila muunto
LEM_B166 Kullervo
EDU_2025_2026 Oppimistila avo byod
Ke 29.10.2025 klo 08:00 - 12:00
(4 t 0 min)
SUSTIS Kestävän kehityksen projekti TE00CQ24-3001
ICT_C3040 Ryhmätyö avo (16 hlö)
EDU_3026_3027 Oppimistila avo byod
EDU_3036 Oppimistila avo muunto byod
EDU_2028 Ryhmätyö (10 hlö)
ICT_C2044 Ryhmätyö avo (16 hlö)
EDU_3004 Josef muunto byod
EDU_2072 Työkahvila Aurinkokylpy /Esitystila avo
EDU_3002 Henrik muunto byod
EDU_3028 Oppimistila avo muunto byod
EDU_3033 Oppimistila avo byod
EDU_3074 Oppimistila avo byod
LEM_A308 Oppimistila byod
LEM_B143 Oppimistila muunto
ICT_B2025 Ryhmätyö avo (16 hlö)
EDU_3076 Oppimistila avo byod
EDU_3073 Oppimistila avo muunto byod
ICT_B3024 Ryhmätyö avo (16 hlö)
LEM_A307 Leirinuotio (8-12 hlö)
EDU_3075 Marjukka (16 hlö)
EDU_2031 Oppimistila avo
EDU_2029 Oppimistila avo
LEM_B160b Idea (10 hlö)
LEM_B160a Aatos (10 hlö)
EDU_2042 Oppimistila avo muunto byod
EDU_2033 Oppimistila avo muunto byod
LEM_A104_aula Lemminkäisen aula
EDU_2057 Taidon portaat
EDU_3015 Katri (10 hlö)
EDU_2065.2 Ryhmätyö (12 hlö)
EDU_3030 Ryhmätyö (10 hlö)
EDU_2048 Lyyli (10 hlö)
ICT_C3044 Oppimistila muunto
LEM_B166 Kullervo
EDU_2025_2026 Oppimistila avo byod
Ke 05.11.2025 klo 08:00 - 12:00
(4 t 0 min)
SUSTIS Kestävän kehityksen projekti TE00CQ24-3001
ICT_C3040 Ryhmätyö avo (16 hlö)
EDU_3026_3027 Oppimistila avo byod
EDU_3036 Oppimistila avo muunto byod
EDU_2028 Ryhmätyö (10 hlö)
ICT_C2044 Ryhmätyö avo (16 hlö)
EDU_3004 Josef muunto byod
EDU_2072 Työkahvila Aurinkokylpy /Esitystila avo
EDU_3002 Henrik muunto byod
EDU_3028 Oppimistila avo muunto byod
EDU_3033 Oppimistila avo byod
EDU_3074 Oppimistila avo byod
LEM_A308 Oppimistila byod
LEM_B143 Oppimistila muunto
ICT_B2025 Ryhmätyö avo (16 hlö)
EDU_3076 Oppimistila avo byod
EDU_3073 Oppimistila avo muunto byod
ICT_B3024 Ryhmätyö avo (16 hlö)
LEM_A307 Leirinuotio (8-12 hlö)
EDU_3075 Marjukka (16 hlö)
EDU_2031 Oppimistila avo
EDU_2029 Oppimistila avo
LEM_B160b Idea (10 hlö)
LEM_B160a Aatos (10 hlö)
EDU_2042 Oppimistila avo muunto byod
EDU_2033 Oppimistila avo muunto byod
LEM_A104_aula Lemminkäisen aula
EDU_2057 Taidon portaat
EDU_3015 Katri (10 hlö)
EDU_2065.2 Ryhmätyö (12 hlö)
EDU_3030 Ryhmätyö (10 hlö)
EDU_2048 Lyyli (10 hlö)
ICT_C3044 Oppimistila muunto
LEM_B166 Kullervo
EDU_2025_2026 Oppimistila avo byod
Ke 12.11.2025 klo 08:00 - 12:00
(4 t 0 min)
SUSTIS Kestävän kehityksen projekti TE00CQ24-3001
ICT_C3040 Ryhmätyö avo (16 hlö)
EDU_3026_3027 Oppimistila avo byod
EDU_3036 Oppimistila avo muunto byod
EDU_2028 Ryhmätyö (10 hlö)
ICT_C2044 Ryhmätyö avo (16 hlö)
EDU_3004 Josef muunto byod
EDU_2072 Työkahvila Aurinkokylpy /Esitystila avo
EDU_3002 Henrik muunto byod
EDU_3028 Oppimistila avo muunto byod
EDU_3033 Oppimistila avo byod
EDU_3074 Oppimistila avo byod
LEM_A308 Oppimistila byod
LEM_B143 Oppimistila muunto
ICT_B2025 Ryhmätyö avo (16 hlö)
EDU_3076 Oppimistila avo byod
EDU_3073 Oppimistila avo muunto byod
ICT_B3024 Ryhmätyö avo (16 hlö)
LEM_A307 Leirinuotio (8-12 hlö)
EDU_3075 Marjukka (16 hlö)
EDU_2031 Oppimistila avo
EDU_2029 Oppimistila avo
LEM_B160b Idea (10 hlö)
LEM_B160a Aatos (10 hlö)
EDU_2042 Oppimistila avo muunto byod
EDU_2033 Oppimistila avo muunto byod
LEM_A104_aula Lemminkäisen aula
EDU_2057 Taidon portaat
EDU_3015 Katri (10 hlö)
EDU_2065.2 Ryhmätyö (12 hlö)
EDU_3030 Ryhmätyö (10 hlö)
EDU_2048 Lyyli (10 hlö)
ICT_C3044 Oppimistila muunto
LEM_B166 Kullervo
EDU_2025_2026 Oppimistila avo byod
Ke 19.11.2025 klo 08:00 - 12:00
(4 t 0 min)
SUSTIS Kestävän kehityksen projekti TE00CQ24-3001
ICT_C3040 Ryhmätyö avo (16 hlö)
EDU_3026_3027 Oppimistila avo byod
EDU_3036 Oppimistila avo muunto byod
EDU_2028 Ryhmätyö (10 hlö)
ICT_C2044 Ryhmätyö avo (16 hlö)
EDU_3004 Josef muunto byod
EDU_2072 Työkahvila Aurinkokylpy /Esitystila avo
EDU_3002 Henrik muunto byod
EDU_3028 Oppimistila avo muunto byod
EDU_3033 Oppimistila avo byod
EDU_3074 Oppimistila avo byod
LEM_A308 Oppimistila byod
LEM_B143 Oppimistila muunto
ICT_B2025 Ryhmätyö avo (16 hlö)
EDU_3076 Oppimistila avo byod
EDU_3073 Oppimistila avo muunto byod
ICT_B3024 Ryhmätyö avo (16 hlö)
LEM_A307 Leirinuotio (8-12 hlö)
EDU_3075 Marjukka (16 hlö)
EDU_2031 Oppimistila avo
EDU_2029 Oppimistila avo
LEM_B160b Idea (10 hlö)
LEM_B160a Aatos (10 hlö)
EDU_2042 Oppimistila avo muunto byod
EDU_2033 Oppimistila avo muunto byod
LEM_A104_aula Lemminkäisen aula
EDU_2057 Taidon portaat
EDU_3015 Katri (10 hlö)
EDU_2065.2 Ryhmätyö (12 hlö)
EDU_3030 Ryhmätyö (10 hlö)
EDU_2048 Lyyli (10 hlö)
ICT_C3044 Oppimistila muunto
LEM_B166 Kullervo
EDU_2025_2026 Oppimistila avo byod
Ke 26.11.2025 klo 08:00 - 12:00
(4 t 0 min)
SUSTIS Kestävän kehityksen projekti TE00CQ24-3001
ICT_C3040 Ryhmätyö avo (16 hlö)
EDU_3026_3027 Oppimistila avo byod
EDU_3036 Oppimistila avo muunto byod
EDU_2028 Ryhmätyö (10 hlö)
ICT_C2044 Ryhmätyö avo (16 hlö)
EDU_3004 Josef muunto byod
EDU_2072 Työkahvila Aurinkokylpy /Esitystila avo
EDU_3002 Henrik muunto byod
EDU_3028 Oppimistila avo muunto byod
EDU_3033 Oppimistila avo byod
EDU_3074 Oppimistila avo byod
LEM_A308 Oppimistila byod
LEM_B143 Oppimistila muunto
ICT_B2025 Ryhmätyö avo (16 hlö)
EDU_3076 Oppimistila avo byod
EDU_3073 Oppimistila avo muunto byod
ICT_B3024 Ryhmätyö avo (16 hlö)
LEM_A307 Leirinuotio (8-12 hlö)
EDU_3075 Marjukka (16 hlö)
EDU_2031 Oppimistila avo
EDU_2029 Oppimistila avo
LEM_B160b Idea (10 hlö)
LEM_B160a Aatos (10 hlö)
EDU_2042 Oppimistila avo muunto byod
EDU_2033 Oppimistila avo muunto byod
LEM_A104_aula Lemminkäisen aula
EDU_2057 Taidon portaat
EDU_3015 Katri (10 hlö)
EDU_2065.2 Ryhmätyö (12 hlö)
EDU_3030 Ryhmätyö (10 hlö)
EDU_2048 Lyyli (10 hlö)
ICT_C3044 Oppimistila muunto
LEM_B166 Kullervo
EDU_2025_2026 Oppimistila avo byod
Ke 03.12.2025 klo 08:00 - 12:00
(4 t 0 min)
SUSTIS Kestävän kehityksen projekti TE00CQ24-3001
ICT_C3040 Ryhmätyö avo (16 hlö)
EDU_3026_3027 Oppimistila avo byod
EDU_3036 Oppimistila avo muunto byod
EDU_2028 Ryhmätyö (10 hlö)
ICT_C2044 Ryhmätyö avo (16 hlö)
EDU_3004 Josef muunto byod
EDU_2072 Työkahvila Aurinkokylpy /Esitystila avo
EDU_3003 Matias muunto byod
EDU_3002 Henrik muunto byod
EDU_3028 Oppimistila avo muunto byod
EDU_3033 Oppimistila avo byod
EDU_3074 Oppimistila avo byod
LEM_A308 Oppimistila byod
LEM_B143 Oppimistila muunto
ICT_C1032 Demotila
ICT_B2025 Ryhmätyö avo (16 hlö)
EDU_3076 Oppimistila avo byod
EDU_3073 Oppimistila avo muunto byod
ICT_B3024 Ryhmätyö avo (16 hlö)
LEM_A307 Leirinuotio (8-12 hlö)
EDU_3075 Marjukka (16 hlö)
EDU_2031 Oppimistila avo
EDU_2029 Oppimistila avo
LEM_B160b Idea (10 hlö)
LEM_B160a Aatos (10 hlö)
EDU_2042 Oppimistila avo muunto byod
EDU_2033 Oppimistila avo muunto byod
LEM_A104_aula Lemminkäisen aula
EDU_2057 Taidon portaat
EDU_3015 Katri (10 hlö)
EDU_2065.2 Ryhmätyö (12 hlö)
EDU_3030 Ryhmätyö (10 hlö)
EDU_2048 Lyyli (10 hlö)
ICT_C3044 Oppimistila muunto
LEM_B166 Kullervo
EDU_2025_2026 Oppimistila avo byod
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Arviointiasteikko

H-5

Sisällön jaksotus

Opintojakso sisältää projektityöskentelyä sekä siihen kytkeytyvää kestävän kehityksen idean soveltamista kohdeorganisaation toimintaan.

Jokaisella projektiryhmällä on oma projektinsa, jota ryhmäläiset vievät itsenäisesti eteenpäin opintojakson ajan. Opintojaksossa painottuvat oman työskentelyn tavoitteellisuus, viestintätaidot sekä tuloksellinen työskentely ryhmässä. Projektityöskentely perustuu ryhmän suunnitelmaan ja sen järkevään toteutukseen. Projektityöskentelyn aikana opiskelija pääsee kehittämään esiintymistaitojaan ja palaverikäytäntöjään. Projekti päätetään hallitusti, ja siinä reflektoidaan projektin onnistumista aikaansaatujen tulosten ja tuotosten sekä opiskelijan oppimisen näkökulmista.

Ajoitus:

Opintojakson lukujärjestykseen merkityt tunnit ovat keskiviikkoisin aamupäivällä klo 8-12. TÄMÄ TOTEUTUS ON AAMUPÄIVÄN TOTEUTUS, iltapäivän toteutuksen numero on 3002.

Läsnäolo on pakollista. Tiimit järjestävät muut tapaamisensa oman aikataulunsa mukaan. Opintojakso alkaa viikolla 41 erillisellä online-orientaatiolla. Varsinaiset tiimitapaamiset ovat viikoilla 43-49 (7 kpl).

Alustava aikataulu:

Viikko/pvm

41 Orientaatio (Zoom)
42 Opetukseton viikko
43 Tiimin järjestäytyminen ja orientaatio omaan aiheeseen. Toimeksiantajan (PO) tapaaminen ja toimeksianto.
44 Työskentelyä. Projektisuunnitelma PO:lle
45 Työskentelyä, kommentit projektisuunnitelmasta PO:lta.
46 Työskentelyä
47 Työskentelyä
48 Työskentelyä
49 Tulosten esittely PO:lle. Loppuyhteenveto (Lessons learned)

Tavoitteet

Opiskelija osaa

• soveltaa kestävän kehityksen periaatteita työelämälähtöisessä projektissa,
• toimia vastuullisesti ja tavoitteellisesti sekä itsenäisesti että osana monialaista tiimiä
• viestiä eri sidosryhmien kanssa ja luoda työelämässä tarpeellisia verkostoja
• arvioida työskentelynsä vaikutuksia oppimisen ja kestävän kehityksen näkökulmista.

Sisältö

• Monialainen projektityöskentely
○ Projektin suunnittelu, toteutus ja päättäminen
○ Roolit ja vastuut projektiryhmässä
• Kestävän kehityksen periaatteet
○ Kestävyyttä edistävän idean soveltaminen kohdeorganisaation toimintaan
○ Kestävän kehityksen näkökulmien huomioiminen projektin eri vaiheissa
• Viestintä- ja esiintymistaidot
○ Sisäinen ja ulkoinen projektiviestintä
○ Projektin esittäminen ja tulosten raportointi
• Reflektointi ja oppimisen arviointi
○ Oman toiminnan ja oppimisen arviointi
○ Projektin onnistumisen arviointi, mukaan lukien kestävän kehityksen näkökulmat

Oppimateriaalit

Kestävän kehityksen perusteet- opintojakson (1 op) materiaali on hyödynnettävissä
Opiskelijat hankkivat itse muun projektissa tarpeellisen materiaalin.

Opetusmenetelmät

Oppimismenetelmät vaihtelevat ryhmäkohtaisesti, mutta kaikille yhteistä on projektioppiminen.

Opintojaksolla lähiopetukset ovat pakollisia, koska työskentely perustuu vuorovaikutukseen monialaisessa työelämäprojektissa. Etänä työskentely ei täytä näitä tavoitteita. Lisäksi opiskelijat työskentelevät muina aikoina projektin tarpeiden mukaisesti. Nämä tapaamiset voivat olla myös etänä.

Jokainen ryhmä luo oman Teams-ryhmän, joka toimii projektin työskentely-ympäristönä, ja jonne suoritukset palautetaan. Teams-ryhmän luo opettaja. ItsLearning toimii materiaalipankkina.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Ei tenttiä.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Opiskelu perustuu työelämälähtöiselle projektioppimiselle, jossa opiskelijalla on aktiivinen vastuu omasta oppimisestaan. Opintojaksolla opiskelijalla tulee olla aktiivinen rooli, ja hänen täytyy ottaa itsenäisesti vastuuta omasta oppimisestaan sekä projektin toteuttamisesta. Opintojakso perustuu ryhmätyöskentelyyn, jossa ohjaajien rooli on tukea ja ohjata työskentelyä, mutta ei osallistua itse projektiin. Jokaisella ryhmällä on oma vastuuopettajansa. Vastuuopettajan apuna toimii tiiminohjaaja (3. vuoden opiskelija).

Projektitoimeksiannot liittyvät kestävään kehitykseen.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Mikäli opiskelija katsoo omaavansa vastaavan osaamisen, hänen tulee hakea aiemmin hankitun osaamisen tunnustamista. Ohje löytyy Messistä.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Jokainen projektiryhmä työskentelee oman projektinsa parissa ja tuottaa siihen liittyvät tuotokset. Lisäksi opintojaksolla on sekä itsenäisesti että ryhmäkohtaisesti suoritettavia oppimistehtäviä. Tarkemmat tehtäväkuvaukset löytyvät iTSistä.

Opintojakso sisältää 81 tuntia opiskelijan työtä, josta noin 28 tuntia on lukujärjestyksessä ja noin 53 tuntia itsenäistä ja ryhmätyöskentelyä muuna aikana.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arviointi on jatkuvaa. Opettaja arvioi opiskelijan tekemän oppimispäiväkirjan tiivistelmän. Arviointiin vaikuttavat itse- ja vertaisarviointi sekä tiiminohjaajan ja toimeksiantajan antama palaute. Arvioinnista vastaa opintojakson opettaja. Opintojakson hyväksytty suorittaminen edellyttää aktiivista osallistumista projektityöskentelyyn.

Opintojakson arvioitavina kohteina ovat projektiosaaminen, tiimityöskentelytaidot, ongelmanratkaisutaidot ja kyky soveltaa kestävän kehityksen periaatteita ryhmänsä projektissa.


Arvioinnin kohteet opintojaksolla:

Opiskelija...

Hankkii projektin kannalta oleellista tietoa ja hyödyntää tai jakaa sitä projektissa.
Saa tehtyä työt/tehtävät aikataulussa.
Edesauttaa omalla aktiivisella toiminnallaan ryhmän työskentelyä.
Ottaa huomioon muiden mielipiteet keskustelun aikana.
Pyytää, ottaa vastaan ja antaa palautetta ja kommentteja.
Osaa etsiä ja ideoida vaihtoehtoisia tapoja ongelman ratkaisemiseksi.
Kehittää, kokeilee ja soveltaa kestävän kehityksen periaatteita projektissa.
Ryhmä saavuttaa projektin tavoitteet.

Opiskelija pitää oppimispäiväkirjaa viikoittain Teamsissa. Opiskelija laatii opintojakson lopussa tiivistelmän viikoittaisesta oppimispäiväkirjastaan ja palauttaa sen iTSiin. Opettaja arvioi tiivistelmän opintojakson arviointikriteerien mukaisesti. Tiivistelmässä pitää olla opiskelijan oma arvio hänen osaamisensa kehittymisestä kaikissa em. arvioinnin kohteissa. Oppimispäiväkirjan arviointikriteerit ja tehtävänanto löytyvät iTSistä.

Myös toimeksiantajalta pyydetään arvio koko ryhmän suoriutumisesta alla olevan jaottelun mukaan (tiiminohjaaja tai opettaja pyytää arvion, joka lähetetään opettajalle). Tämäkin voi vaikuttaa opiskelijoiden saamaan arvosanaan joko korottavasti tai laskevasti.

- Toimeksiantaja ei ole saanut tehtävänannon mukaista tuotosta.
- Toimeksiantaja on arvioinut ryhmän tehneen tehtävänannon mukaisen tuotoksen, mutta tuotos on jäänyt sisällöltään vaatimattomaksi ja laajuudeltaan suppeaksi.
- Toimeksiantaja on arvioinut ryhmän tehneen tehtävänannon mukaisen tuotoksen, ja tuotos on sisällöltään ja laajuudeltaan hyvä.
- Toimeksiantaja on arvioinut ryhmän tehneen tehtävänannon mukaisen tuotoksen, ja tuotos on sisällöltään ja laajuudeltaan erinomainen.

Tekoälyä saa opintojaksolla käyttää, mutta käytöstä on raportoitava oppimistehtäviin kirjattujen ohjeiden mukaisesti.

Hylätty (0)

Opiskelija ei ole osallistunut projekti- ja tiimityöskentelyyn.
Poissaoloja lukujärjestyksen mukaisista lähikerroista enemmän kuin 2 kertaa.
Kestävän kehityksen näkökulma puuttuu.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija osoittaa hallitsevansa projekti- ja tiimityöskentelyssä vaadittavat taidot välttävästi.
- Hankkii tietoa ja hyödyntää sitä projektissa.
- Saa tehtyä työt/tehtävät puutteellisina tai myöhässä.
- Osallistuu ryhmän työskentelyyn ja keskusteluihin lähitapaamisissa ja Teamsissa.

Opiskelija/ryhmä ei ole hyödyntänyt projektissaan uusia ratkaisuja ja näkökulmia.

Opiskelija/ryhmä on sisällyttänyt oppimispäiväkirjaan ja projektiin kestävän kehityksen periaatteita, mutta suppeasti.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija osoittaa hallitsevansa projekti- ja tiimityöskentelyssä vaadittavat taidot hyvin.
- Hankkii aktiivisesti tietoa ja hyödyntää ja jakaa sitä projektissa.
- Saa tehtyä työt/tehtävät useimmiten aikataulussa ja hyvin.
- Osallistuu aktiivisesti ryhmän työskentelyyn ja keskusteluihin lähitapaamisissa ja Teamsissa.

Opiskelija/ryhmä on etsinyt aktiivisesti informaatiota, uusia ratkaisuja ja näkökulmia.

Opiskelija/ryhmä on omaksunut kestävän kehityksen periaatteiden keskeisen sisällön ja osannut hyödyntää sitä projektissaan hyvin.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osoittaa hallitsevansa projekti- ja tiimityöskentelyssä vaadittavat taidot erinomaisesti.
- Hankkii aktiivisesti projektin kannalta oleellista tietoa ja hyödyntää ja soveltaa sitä projektissa.
- Osaa suunnitella ja tehdä työt/tehtävät aikataulussa ja laadukkaasti.
- Osallistuu aktiivisesti ja projektia edistävästi ryhmän työskentelyyn ja keskusteluihin lähitapaamisissa ja Teamsissa.
- Pyytää, ottaa vastaan ja antaa palautetta ja kommentteja.

Opiskelija/ryhmä on etsinyt aktiivisesti ja innovatiivisesti informaatiota, uusia ratkaisuja ja näkökulmia.

Opiskelija/ryhmä on omaksunut erinomaisesti kestävän kehityksen periaatteiden keskeisen sisällön ja osannut hyödyntää sitä taidokkaasti projektissaan.

Esitietovaatimukset

Opiskelijalla odotetaan olevan perustiedot kestävästä kehityksestä ja projektityöskentelystä.

Lisätiedot

Itslearning ja Teams. Ulkoinen viestintäkanava sovitaan toimeksiantajan kanssa (esim. sähköposti). Perustelluista syistä ryhmä voi käyttää jotakin muuta viestintäkanavaa, johon kaikilla ryhmän jäsenillä on pääsy ja jonka hallinnointi on Turun ammattikorkeakoulun käsissä.

Siirry alkuun