Korkeakouluopiskelu- ja työelämätaidot 3 (1 op)
Toteutuksen tunnus: TH00BY09-3005
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 01.05.2025 - 31.08.2025
- Ilmoittautuminen toteutukselle on käynnissä.
- Ajoitus
- 01.08.2025 - 29.05.2026
- Toteutus ei ole vielä alkanut.
- Opintopistemäärä
- 1 op
- Lähiosuus
- 1 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Terveys ja hyvinvointi
- Toimipiste
- Kupittaan kampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 20 - 50
- Koulutus
- Fysioterapeuttikoulutus
- Opettajat
- Anu Granberg
- Afrisa Kapella
- Ryhmät
-
PFYSIS23Fysioterapeutti (AMK), S23
-
PFYSIS23BPFYSIS23B
-
PFYSIS23APFYSIS23A
- Opintojakso
- TH00BY09
Toteutuksella on 5 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 10 t 15 min.
Aika | Aihe | Tila |
---|---|---|
Ti 26.08.2025 klo 12:00 - 14:00 (2 t 0 min) |
Harjoittelun purkutunti, Korkeakouluopiskelu- ja työelämätaidot 3 TH00BY09-3005 |
ICT_B1033
Teoriatila
|
Ke 24.09.2025 klo 08:15 - 11:00 (2 t 45 min) |
MOMA, Korkeakouluopiskelu- ja työelämätaidot 3 TH00BY09-3005 |
EDU_1002
Moriaberg Esitystila byod
EDU_3001 Kaarle muunto byod EDU_3004 Josef muunto byod EDU_2006_2007 Oppimistila avo muunto byod |
Ma 20.10.2025 klo 10:00 - 12:00 (2 t 0 min) |
Poistetaan?_Korkeakouluopiskelu- ja työelämätaidot 3 TH00BY09-3005 |
EDU_3029
Lovisa muunto byod
|
To 23.10.2025 klo 12:00 - 14:00 (2 t 0 min) |
Korkeakouluopiskelu- ja työelämätaidot 3 TH00BY09-3005 |
ICT_C1035_Delta
DELTA
|
Ma 15.12.2025 klo 10:00 - 11:30 (1 t 30 min) |
Korkeakouluopiskelu- ja työelämätaidot 3 TH00BY09-3005 |
EDU_2001
Elias muunto byod
|
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Sisällön jaksotus
Korkeakouluopiskelu- ja työelämätaidot- eli Kote-opintojen sisältö:
• Opiskelija kehittää näkemystään ammatillisesta osaamisestaan ja urasuunnitelmistaan.
• Opiskelija tekee suunnitelman opintojensa loppuunsaattamiseksi.
• Opiskelija valmistautuu työnhakutilanteisiin sekä laatii työllistymis- ja urasuunnitelman.
• Opiskelija osaa arvioida omaa ammatillista osaamistaan.
Toteutus pitää sisällään:
• Kote-tunnit eli ryhmän yhteiset tapaamiset lukujärjestyksen mukaisesti
• Henkilökohtaiset tuutorkeskustelut lukukauden aikana.
• Moniammatillinen päivä yhdessä muiden kuntoutusalojen kanssa.
Ryhmä kokoontuu syksyllä 2025 seuraavasti:
vko 35 B-ryhmän harjoittelun purkutunti
vko 39 MOMA-tunti ke 24.9. klo 8-10. Toteutuu moniammatillisesti kuntoutusalan opiskelijoiden kesken.
vko 43 Kote-tunti: harjoitteluun valmistautuminen ja osaamisportfolion päivittäminen
vko 51 Kote-tunti: Harjoittelukokemusten reflektointi ja jakaminen muun ryhmän kesken
Tavoitteet
• Opiskelija kehittää näkemystään ammatillisesta osaamisestaan ja urasuunnitelmistaan.
• Opiskelija osaa arvioida innovaatiokompetenssiensa kehittymistä.
• Opiskelija ymmärtää monikulttuurisuutta ja kansainvälisyyden merkityksen omalla ammattialallaan
• Opiskelija tekee suunnitelman opintojensa loppuunsaattamiseksi.
• Opiskelija valmistautuu työnhakutilanteisiin sekä laatii työllistymis- ja urasuunnitelman.
• Opiskelija osaa arvioida omaa ammatillista osaamistaan.
Sisältö
Ammatillisen osaamisen syventäminen
o opinnäytetyö
o innovaatiokompetenssit -itsearviointi
o kehityskeskustelu
o HOPSin päivittäminen
o harjoittelu, työelämätaidot
o monikulttuurisuus ja oma kansainvälistyminen (vaihto-opiskelu, harjoittelu ulkomailla, kotikansainvälistyminen)
Työelämätaitojen kehittyminen
o yrittäjämäinen toiminta ja yrittäjyys
o työhakemus ja CV, työllistymis- ja urasuunnitelma
Opintojen saattaminen loppuun
o valmistumisprosessi
o jatko-opiskelumahdollisuudet
Oppimateriaalit
Itsin kotipesässä sekä opiskelija Messissä ilmoitettu materiaali opintoihin liittyen.
Opetusmenetelmät
• Yhteisiin ryhmätapaamisiin osallistuminen
• Itsin Kotipesän tehtävät
• Henkilökohtaiseen ohjauskeskusteluun osallistuminen.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Ei ole tenttejä
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Vertaisoppiminen.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei ole.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
• Yhteisiin ryhmätapaamisiin osallistuminen
• Itsin Kotipesän tehtävät
• Henkilökohtaiseen ohjauskeskusteluun osallistuminen.
24.9. MOMA-päivän ennakkotehtävä.
2 op vastaa 54h opiskelijan tekemää työtä.
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty
Hyväksytty:
Jakson hyväksytty suoritus edellyttää, että kaikkiin tehtäviin on vastattu annetussa määräajassa sekä opiskelija on vastannut tehtävänannon kaikkiin kohtiin sekä tehtävän sisältö vastaa tehtävänantoon. Opintojakso on hyväksytty, kun kaikki opintojakson tehtävät on suoritettu hyväksytysti ja palautettu ajallaan.
Opiskelija on tutustunut omaan opiskeluryhmäänsä ja ammattikorkeakouluun työyhteisönä. Osaa kertoa Turun ammattikorkeakoulusta oppimisympäristönä. Opiskelija osaa kertoa, mitä ja miten omalla alalla opiskellaan. Osaa kertoa opiskelukykyyn vaikuttavista asioista ja niihin liittyvistä käytänteistä. Opiskelija on tutustunut erilaisiin oppimisympäristöihin ja työkaluihin sekä pyrkii itsenäisesti käyttämään niitä ( Peppi, Messi, ITS, sähköposti, työjärjestys ja kirjasto). Ymmärtää korkeakouluopiskelun erityispiirteet verrattuna toisen asteen opiskeluun: mm. ajankäytön suunnittelun tärkeys sekä ymmärtää itsenäisen työskentelyn tärkeyden. Tietää fysioterapia-alan erityispiirteet, oman koulutuksen rakenne. Opiskelija on laatinut HOPSin eli henkilökohtainen oppimissuunnitelman sekä käynyt tuutor-opettajan kanssa HOPS-keskustelun.
Hylätty:
Yksi tai useampi edellämainituista kriteereistä ei täyty.
ja / tai:
- ei toimi opintojakson ohjeiden mukaisesti
- toiminta ja vuorovaikutus ei ole kunnioittavaa, luotettavaa ja / tai rehellistä, eikä hän kanna vastuuta toiminnastaa.
- ei kykene reflektoimaan oppimistaan tai toimintaansa, eikä huomioi saamaansa palautetta.
- vaarantaa potilasturvallisuuden ja / tai työ- ja opiskeluympäristön turvallisuuden
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Hyväksytty/hylätty:
Opettaja antaa opintojakson suoritusmerkinnän, kun kaikki opintojakson suoritteet ovat on hyväksytysti suoritettuna. Opiskelijan osaaminen opintojaksolla arvioidaan opiskeluvaiheeseen suhteutettuna. Opettaja antaa suoritusmerkinnän neljän viikon kuluttua Peppiin merkitystä opintojakson päättymispäivästä.
Opintojakson oppimistehtävät tulee palauttaa opettajan antamien ohjeiden ja aikataulun mukaisesti. Palauttamatta jättäminen vaadittuun aikatauluun mennessä vastaa hylättyä suoritusta. Tehtävän palauttaminen myöhässä tai hylätyn tehtävän uusiminen tehdään opettajan antamien ohjeiden ja aikataulun mukaisesti
Opintojakson loppuarvosana muodostuu seuraavien osioiden keskiarvosanasta
1. Osallistuminen lähitunneille Hyv - Hyl
2. HOPS:n keskustelut Hyv - Hyl
3. Itslearningissa olevien tehtävien suorittaminen Hyv - Hyl
4. Omien opintojen suunnittelu Hyv - Hyl
Lisätiedot
s-posti