Terveysliikunta ja liikuntaneuvonta (5 op)
Toteutuksen tunnus: TH00BE15-3012
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 01.05.2025 - 27.08.2025
- Ilmoittautuminen toteutukselle on käynnissä.
- Ajoitus
- 25.08.2025 - 19.12.2025
- Toteutus ei ole vielä alkanut.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Terveys ja hyvinvointi
- Toimipiste
- Kupittaan kampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 10 - 28
- Koulutus
- Fysioterapeuttikoulutus
- Opettajat
- Afrisa Kapella
- Ajoitusryhmät
- Pienryhmä 1 / A (Koko: 14 . Avoin AMK : 0.)
- Pienryhmä 2/ B (Koko: 14 . Avoin AMK : 0.)
- Ryhmät
-
MFYSIK25Fysioterapeutti (AMK), monimuoto, K25
- Pienryhmät
- Pienryhmä 1 / A
- Pienryhmä 2/ B
- Opintojakso
- TH00BE15
Toteutuksella on 28 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 62 t 0 min.
Aika | Aihe | Tila |
---|---|---|
Ma 25.08.2025 klo 08:30 - 11:30 (3 t 0 min) |
Orientaatio + luento, Terveysliikunta ja liikuntaneuvonta TH00BE15-3012 |
EDU_3029
Lovisa muunto byod
|
Ma 01.09.2025 klo 10:00 - 12:00 (2 t 0 min) |
Terveysliikunta ja liikuntaneuvonta TH00BE15-3012 |
EDU_3029
Lovisa muunto byod
|
Ti 02.09.2025 klo 08:00 - 10:00 (2 t 0 min) |
Harjoitustunti_Terveysliikunta ja liikuntaneuvonta TH00BE15-3012 |
ICT_B2033
Luovan liikkumisen tila
|
Ti 02.09.2025 klo 10:00 - 12:00 (2 t 0 min) |
Harjoitustunti_Terveysliikunta ja liikuntaneuvonta TH00BE15-3012 |
ICT_B2033
Luovan liikkumisen tila
|
Ma 08.09.2025 klo 12:00 - 14:00 (2 t 0 min) |
Terveysliikunta ja liikuntaneuvonta TH00BE15-3012 |
EDU_3029
Lovisa muunto byod
|
Ma 08.09.2025 klo 16:00 - 18:00 (2 t 0 min) |
Itsenäinen harjoitteu_Terveysliikunta ja liikuntaneuvonta TH00BE15-3012 |
ICT_B2033
Luovan liikkumisen tila
|
Ti 09.09.2025 klo 16:00 - 18:00 (2 t 0 min) |
Itsenäinen harjoittelu_Terveysliikunta ja liikuntaneuvonta TH00BE15-3012 |
ICT_B2033
Luovan liikkumisen tila
|
Ma 15.09.2025 klo 10:00 - 12:00 (2 t 0 min) |
Terveysliikunta ja liikuntaneuvonta TH00BE15-3012 |
EDU_3029
Lovisa muunto byod
|
Ti 16.09.2025 klo 08:00 - 10:00 (2 t 0 min) |
Harjoitustunti_Terveysliikunta ja liikuntaneuvonta TH00BE15-3012 |
ICT_B2033
Luovan liikkumisen tila
|
Ti 16.09.2025 klo 10:00 - 12:00 (2 t 0 min) |
Harjoitustunti_Terveysliikunta ja liikuntaneuvonta TH00BE15-3012 |
ICT_B2033
Luovan liikkumisen tila
|
Ma 22.09.2025 klo 08:30 - 10:00 (1 t 30 min) |
Terveysliikunta ja liikuntaneuvonta TH00BE15-3012 |
EDU_3029
Lovisa muunto byod
|
Ti 23.09.2025 klo 08:00 - 10:00 (2 t 0 min) |
Harjoitustunti_Terveysliikunta ja liikuntaneuvonta TH00BE15-3012 |
ICT_B2033
Luovan liikkumisen tila
|
Ti 23.09.2025 klo 10:00 - 12:00 (2 t 0 min) |
Harjoitustunti_Terveysliikunta ja liikuntaneuvonta TH00BE15-3012 |
ICT_B2033
Luovan liikkumisen tila
|
Ti 23.09.2025 klo 12:00 - 16:00 (4 t 0 min) |
Terveysliikunta ja liikuntaneuvonta TH00BE15-3012 |
ICT_B2033
Luovan liikkumisen tila
|
Ma 29.09.2025 klo 14:00 - 16:00 (2 t 0 min) |
Terveysliikunta ja liikuntaneuvonta TH00BE15-3012 |
ICT_C2033_2034
Teoriatila muunto
|
Ti 30.09.2025 klo 08:00 - 10:00 (2 t 0 min) |
Harjoitustunti_Terveysliikunta ja liikuntaneuvonta TH00BE15-3012 |
ICT_B2033
Luovan liikkumisen tila
|
Ti 30.09.2025 klo 10:00 - 12:00 (2 t 0 min) |
Harjoitustunti_Terveysliikunta ja liikuntaneuvonta TH00BE15-3012 |
ICT_B2033
Luovan liikkumisen tila
|
Ma 06.10.2025 klo 12:00 - 18:00 (6 t 0 min) |
Case-tehtävien purkutunti, Terveysliikunta ja liikuntaneuvonta TH00BE15-3012 |
EDU_4071
Oppimistila muunto byod
|
Ti 21.10.2025 klo 16:00 - 18:00 (2 t 0 min) |
Terveysliikunta ja liikuntaneuvonta TH00BE15-3012 |
ICT_B2033
Luovan liikkumisen tila
|
Ti 28.10.2025 klo 16:00 - 18:00 (2 t 0 min) |
Terveysliikunta ja liikuntaneuvonta TH00BE15-3012 |
ICT_B2033
Luovan liikkumisen tila
|
Ti 04.11.2025 klo 16:00 - 18:00 (2 t 0 min) |
Terveysliikunta ja liikuntaneuvonta TH00BE15-3012 |
ICT_B2033
Luovan liikkumisen tila
|
Ti 11.11.2025 klo 16:00 - 18:00 (2 t 0 min) |
Terveysliikunta ja liikuntaneuvonta TH00BE15-3012 |
ICT_B2033
Luovan liikkumisen tila
|
Ti 18.11.2025 klo 12:00 - 14:00 (2 t 0 min) |
Tentti, Terveysliikunta ja liikuntaneuvonta TH00BE15-3012 |
ICT_B1026_Gamma
GAMMA
|
Ti 18.11.2025 klo 16:00 - 18:00 (2 t 0 min) |
Terveysliikunta ja liikuntaneuvonta TH00BE15-3012 |
ICT_B2033
Luovan liikkumisen tila
|
Ti 25.11.2025 klo 16:00 - 18:00 (2 t 0 min) |
Terveysliikunta ja liikuntaneuvonta TH00BE15-3012 |
ICT_B2033
Luovan liikkumisen tila
|
Ti 02.12.2025 klo 16:00 - 18:00 (2 t 0 min) |
Terveysliikunta ja liikuntaneuvonta TH00BE15-3012 |
ICT_B2033
Luovan liikkumisen tila
|
Ma 08.12.2025 klo 10:00 - 11:30 (1 t 30 min) |
1. uusintatentti, Terveysliikunta ja liikuntaneuvonta TH00BE15-3012 |
EDU_3029
Lovisa muunto byod
|
Ti 09.12.2025 klo 16:00 - 18:00 (2 t 0 min) |
Terveysliikunta ja liikuntaneuvonta TH00BE15-3012 |
ICT_B2033
Luovan liikkumisen tila
|
Arviointiasteikko
H-5
Sisällön jaksotus
*HUOM! Toteutussuunnitelma tarkentuu vielä vkolla 42 alkavan asiakastyön osalta.
Vko 35
2h Opintojakson orientaatio
2h Ryhmänohjauksen suunnittelun, ohjauksen ja arvioinnin perusteet (keskusteleva luento)
Vko 36
2h Ryhmänohjauksen perusteet (käytännön simulaatio pienryhmissä)
2h Vesiliikunta ja allasohjaus (keskusteleva luento)
Vko 37
2h Allasohjauksen käytännön simulaatio (Caribia - ajankohta vahvistetaan myöhemmin)
2h Valtakunnalliset terveyttä ja hyvinvointia edistävän liikunnan linjaukset ja Liikunnan vaikutukset yksilö- ja väestötasolla case-tehtävänanto (keskusteleva luento)
Vko 38
2h Liikuntaneuvonta
2h Ryhmänohjausharjoituksia omalle ryhmälle (harjoitustunti)
Vko 39
2h Keskusteleva luento: Turvallisuus liikunnassa
2h Ryhmänohjausharjoituksia omalle ryhmälle (harjoitustunti)
Vko 40
2h Ryhmänohjausharjoituksia omalle ryhmälle (harjoitustunti)
2h Orientaatio asiakastyöhön
Vko 41
4h Liikunnan vaikutukset yksilö- ja väestötasolla ryhmätyöesitykset
Vko 42-50
Asiakasohjauksia erillisen aikataulun mukaisesti
Sun Hyvä Breikki-taukoliikuntatuokiot (ma)
Sun hyvä Temppu ja Treeni(ti)
Allasryhmän ohjaukset ti (varmistuu myöhemmin)
Vko 47
2h Tentti
Vko 51
2h Opintojakson loppuseminaari
Tavoitteet
Opiskelija osaa
• selittää fyysisen aktiivisuuden merkityksen terveydelle, hyvinvoinnille ja toimintakyvylle,
• tunnistaa fyysisen aktiivisuuden merkityksen sairauksien ja toimintarajoitteiden ehkäisyssä,
• arvioida asiakkaiden liikuntaneuvonnan ja terveysliikunnan tarvetta,
• arvioida fyysisen aktiivisuuden muotojen soveltuvuutta eri asiakasryhmille,
• toteuttaa yksilöllistä ja tavoitteellista terveysliikuntaa ja liikuntaneuvontaa eri ikäisten henkilöiden toimintakyvyn tueksi,
• käyttää liikuntaneuvonnan ja terveysliikunnan tutkimustietoa sekä ohjaamisen perusteita toiminnassaan,
• suunnitella ja ohjata yksilö- ja ryhmämuotoista terveysliikuntaa sekä toimia terveysliikunnan projekteissa,
• ottaa huomioon fysioterapian eettiset perusteet toiminnassaan.
Sisältö
Valtakunnalliset terveyttä ja hyvinvointia edistävän liikunnan linjaukset, liikunnan vaikutukset yksilö- ja väestötasolla, terveysliikunnan suositukset eri-ikäisille henkilöille, terveysliikunnan annostelun perusteet, terveysliikunnan ja liikuntaneuvonnan suunnittelun, ohjauksen ja arvioinnin perusteet, eri liikuntamuodot ja –lajit hyvinvoinnin, terveyden ja toimintakyvyn edistämisessä, teknologian hyödyntäminen terveysliikunnan ja liikuntaneuvonnan suunnittelussa ja toteutuksessa.
Oppimateriaalit
Luentomateriaalit. ks. Its learning
Terveysliikunta – kuntoa, terveyttä ja elämänlaatua. https://www.terveyskirjasto.fi/dlk00934
UKK-instituutin Liikkumisen suositukset https://ukkinstituutti.fi/liikkuminen/liikkumisen-suositukset/aikuisten-liikkumisen-suositus/
Liikunta. Käypä hoito -suositus. (2016) https://www.kaypahoito.fi/hoi50075
Liikuntaneuvonnan kansalliset suositukset: https://www.likes.fi/wp-content/uploads/2021/04/Liikuntaneuvonnan_suositukset_FINAL.pdf
Liikkumattomuuden lasku kasvaa – vähäisen fyysisen aktiivisuuden ja heikon fyysisen kunnon yhteiskunnalliset kustannukset VN 2018. https://julkaisut.valtioneuvosto.fi/bitstream/handle/10024/160724/31-2018-Liikkumattomuuden%20lasku%20kasvaa.pdf?sequence=1&isAllowed=y
Mikael Fogelholm, Ilkka Vuori, Tommi Vasankari (toim.) 2.–4., uudistettu painos 2014. Terveysliikunta. (Hyvää oheislukemista, mutta sisältää osittain vanhentunutta tietoa)
Opetusmenetelmät
Itseohjautuva opiskelu (opiskelija suunnittelee ja aikatauluttaa opintojakson omaan arkeensa ja voimavaroihinsa sopivaksi), monimuoto-opiskelu (opetuksessa yhdistetään läsnä-, etä- ja verkko-opetusta sekä opiskelijan itsenäistä työskentelyä), ryhmätyöskentely (yhteistyö- ja tiimityöskentelytaitojen kehittäminen ja muiden näkökulmista oppiminen), simulaatio-opetus (ohjaus taitojen harjoittelu pareittain tai pienryhmissä asiakastilanteita simuloiden), käytännön harjoittelu (ohjaustaitojen harjoittelu oikeissa asiakasryhmissä), näyttöön perustuva opetus (opetuksen sisältö painottuu näyttöön perustuvaan tietoon ja opiskelijoiden tulee sisällyttää työskentelyyn aktiivista tutkimustiedon hankintaa ja analysointia).
Läsnäopetuksessa yhdistetään teoriaa kliinisten taitojen harjoitteluun, joten läsnäolo opetuksessa on oppimisen kannalta keskeistä. Läsnäopetukseen on tärkeää saapua valmistautuneena ennakko-ohjeiden mukaisesti, ja verkko-opiskelu on tärkeää suorittaa suunnitellussa aikataulussa.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
VKo 47 Tarkentuu myöhemmin.
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Konstruktiivinen oppiminen ( itsenäisen opiskelun harjoitukset, keskustelu ja vuorovaikutus läsnäopetuksessa, oman oppimisen reflektointi), yhteisöllinen oppiminen (ryhmätyöskentely ja tiedon jakaminen), kokemuksellinen oppiminen (lajikokeilut ja ohjaustaitojen harjoittelu käytännössä), ongelmaperustainen oppiminen (case-työskentely ja kliinisen päättelyn harjoitukset), reflektiivinen oppiminen (oman osaamisen ja ammatillisen kehittymisen reflektointi).
Ympäristönäkökulman huomioiminen opetuksessa tapahtuu pääasiassa minimoimalla kertakäyttöisten välineiden käyttö opetuksessa ja suosimalla sähköisessä muodossa olevaa opiskelumateriaalia.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Liikunnanohjaaja (AMK)-tutkinnon suorittanut opiskelija voi AHOToida opintojakson.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Tehtävät
- Oppiportin kurssit: Liikkumista lääkkeeksi ja Motivoiva keskustelu (vko 47 mennessä)
- Minä liikunnanohjaajana (vko 35)
- Terveysliikuntamuotoihin tutustuminen (vko 35-49)
- Omanaktiivisuuden seuranta (35-38)
- Liikunnanohjaussuunnitelman laatiminen parin kanssa (vko 36-38 ja vko 43-50)
- Liikunta sairauksien ehkäisyssä, hoidossa ja kuntoutuksessa–ryhmätehtävä (vko 41 mennessä) 1
- Tentti
Opintojakson laajuus, 5 op (5x27h), vastaa 135 h opiskelijan työtä.
34 h läsnäopetusta
72h itsenäinen opiskelu, ryhmätehtävät ja oppimistehtävät
2 h tentit
27h tenttiin valmistautuinen
135 h yhteensä
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opintojaksotehtävät: hyv/täydennettävää
Ohjaustuokiot: 1-5/hyl
Tentti: 1-5/hyl
Lopullinen arvosana muodostuu osasuoritusten keskiarvosta, jota asiakastyön ja case-työ voivat korottaa tai laskea (+- 1 yksikköä).
Hylätty (0)
AMMATILLINEN TIETO JA TIEDONHANKINTA
- Opiskelija ei toimi opintojakson ohjeiden mukaisesti
- Opiskelija ei ole perehtynyt oppimisalustalla saatavilla olevaan materiaaliin ja /tai tehtävänantoon, eikä toimi niiden mukaisesti
- Opiskelija ei perustele omaa toimintaansa hyödyntäen ammattialansa tietoperustaa (opiskeluvaiheeseen suhteutettuna)
AMMATTITAITO JA SEN KEHITTYMINEN
- Opiskelija ei tunnista tai pysty osoittamaan selkeästi fysioterapian teoreettisia lähtökohtia:
- Ymmärrys ja perusteet eivät tule osoitetuksi tehtävillä lainkaan.
- Opiskelijan toiminta on epäjohdonmukaista ja sekavaa opiskeluvaiheeseen suhteutettuna
- Opiskelija ei kykene reflektoimaan oppimistaan tai toimintaansa
- Opiskelija ei ota vastaan palautetta ja/tai muuta toimintaansa palautteen pohjalta
- Opiskelija vaarantaa potilasturvallisuuden ja/tai työ- ja opiskeluympäristön turvallisuuden
- Opiskelija ei osaa valita ja käyttää asiakas- tai oppimistilanteeseen sopivia vuorovaikutuskeinoja
VASTUULLINEN, AMMATILLINEN JA EETTINEN TOIMINTA
- Opiskelija ei tunnista ja/tai noudata fysioterapeutin työtä ohjaavia eettisiä periaatteita, lakeja, asetuksia ja sovittuja toimintaohjeita
- Opintojakson tehtävät ovat tekemättä, tehtävänannon kaikkiin kohtiin ei ole vastattu tai ne ovat erittäin puutteellisin tiedoin palautettu.
- Opiskelijan toiminta ja vuorovaikutus ei ole kunnioittavaa, luotettavaa ja /tai rehellistä, eikä hän kanna vastuuta toiminnastaan.
- Opiskelija ei esitä selitystä poissaoloihinsa, eikä osoita huolehtineensa omasta oppimisestaan poissaolojen aikana
- Opiskelijan toiminta on epäammatillista opiskeluvaiheeseen suhteutettuna
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
AMMATILLINEN TIETO JA TIEDONHANKINTA
- Opiskelija käyttää keskeisiä fysioterapian ammattikäsitteitä sisällöltään ja/tai määrältään suppeasti
- Opiskelija käyttää sattumanvaraisesti annettuja tietolähteitä
- Opiskelijan näyttöön perustuva tiedonhaku on puutteellista eikä opiskelija osaa kriittisesti arvioida hakemaansa tietoa
- Opiskelija tietoperusta on sirpaleinen ja asioiden väliset suhteet jäävät epäselviksi
- Kirjalliset tehtävät on kirjoitettu kokonaisin lausein, hyvällä suomen kielellä.
- Kirjallisissa töissä pohdinta on pinnallista ja tiedon synteesiin ei päästä
AMMATTITAITO JA SEN KEHITTYMINEN
- Opiskelija osaa työskennellä ohjattuna opintojaksolla harjoitelluissa fysioterapian tilanteissa ja tietää niihin liittyvät tekijät
- Opiskelija osaa kuvata opintojaksolla käsiteltyjä ilmiötä yleisellä tasolla sekä tietää niihin vaikuttavia tekijöitä
- Opiskelija kykenee toimintansa itsereflektioon, mutta se on pinnallista ja /tai epärealistista
- Opiskelija toimii turvallisesti työ- ja opiskeluympäristössä
- Fysioterapeuttisten menetelmien käyttö ja päätelmien tekeminen / kliininen päättely vaativat ohjausta ja varmistusta
- Opiskelija kykenee palautteen vastaanottamiseen ja pyrkii muuttamaan toimintaansa sen perusteella
- Opiskelija kykenee toimimaan erilaisissa ohjaus- ja vuorovaikutustilanteissa
VASTUULLINEN, AMMATILLINEN JA EETTINEN TOIMINTA
- Opiskelija tunnistaa ja toimii fysioterapeutin työtä ohjaavien eettisten periaatteiden, lakien, asetusten ja sovittujen toimintaohjeiden mukaisesti
- Opiskelija osaa toimia ryhmän jäsenenä, mutta toiminta ei ole itseohjautuvaa
- Opiskelija osaa vastata sovituista tehtävistä mutta palauttaa ne usein myöhässä
- Opiskelija osaa dialogin perusperiaatteita, mutta toiminta ei aina vastaa sitä
- Opiskelijan toiminta ja vuorovaikutus on kunnioittavaa, luotettavaa ja rehellistä
- Opiskelija tunnistaa oman toimintansa edellytyksiä ja seurauksia
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
AMMATILLINEN TIETO JA TIEDONHANKINTA
- Asteikon 1–2 kriteerit täyttyvät. Lisäksi:
- Opiskelijan tietoperusta hahmottuu kokonaisuutena
- Opiskelija osaa etsiä näyttöön perustuvaa tietoa eri tietolähteistä sekä tunnistaa arkitiedon ja tutkitun tiedon eron
- Opiskelija osaa käyttää keskeisiä tiedonlähteitä systemaattisesti
- Kirjalliset tehtävät on kirjoitettu selkeästi jäsenneltynä
- Opiskelija osaa käyttää keskeisiä fysioterapian ammattikäsitteitä systemaattisesti
- Kirjallisissa töissä on omaa pohdintaa ja synteesiin on pyritty
AMMATTITAITO JA SEN KEHITTYMINEN
- Asteikon 1–2 kriteerit täyttyvät. Lisäksi:
- Opiskelija osaa työskennellä oppimistilanteissa annettujen ohjeiden mukaan itsenäisesti
- Opiskelija osaa selittää opintojakson sisältöön liittyvät tekijät ja kuvata niiden fysioterapian keskeiset sisällöt
- Opiskelija toimii suunnitelmallisesti, turvallisesti ja luotettavasti työ- ja opiskeluympäristössä
- Opiskelija kykenee osittain itsenäisesti päätelmien tekemiseen / kliiniseen päättelyyn
- Opiskelija ottaa vastaan palautetta ja muuttaa toimintaansa sen perusteella
VASTUULLINEN, AMMATILLINEN JA EETTINEN TOIMINTA
- Asteikon 1–2 kriteerit täyttyvät. Lisäksi:
- Opiskelija toimii tavoitteellisesti ryhmässä ja noudattaa sovittuja aikatauluja
- Opiskelija osaa organisoida omaa toimintaansa
- Opiskelija osaa ehdottaa tekemistä ja tarvittaessa hakee hyväksyntää tekemiselleen
- Opiskelija huomioi dialogisuuden ja pyrkii toimimaan vuorovaikutustilanteissa tasavertaisesti
- Opiskelija osaa arvioida omaa toimintaansa ja osaamistaan kriittisesti, tunnistaen omia vahvuuksiaan ja kehittämisen kohteita
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
AMMATILLINEN TIETO JA TIEDONHANKINTA
- Asteikon 3–4 kriteerit täyttyvät. Lisäksi:
- Opiskelija käyttää ammattikäsitteitä asiantuntevasti
- Opiskelija osaa etsiä ja käyttää näyttöön perustuvaa tietoa asiantuntevasti ja itsenäisesti.
- Opiskelija osaa käyttää keskeisten tietolähteiden lisäksi itse löytämiään näytöltään vahvoja tietolähteitä
- Kirjallisissa töissä näkyy tiedon soveltaminen, synteesi ja itsenäinen pohdinta
AMMATTITAITO JA SEN KEHITTYMINEN
- Asteikon 3–4 kriteerit täyttyvät. Lisäksi:
- Opiskelija osaa työskennellä oppimistilanteissa itsenäisesti
- Opiskelija ymmärtää fysioterapian keinot sekä niiden luotettavaan käyttöön liittyvät tekijät
- Opiskelija osaa kuvata opintojaksolla käsiteltyjä ilmiöitä laajasti sekä ymmärtää niihin vaikuttavat tekijät syvällisesti.
- Opiskelija toimii itsenäisesti, suunnitelmallisesti, turvallisesti ja luotettavasti työ- ja opiskeluympäristössä
- Opiskelija kykenee päätelmien tekemiseen / kliiniseen päättelyyn pääosin itsenäisesti
- Opiskelija pystyy soveltamaan teoriatietoa käytännön tilanteissa
- Opiskelija reflektoi toimintaansa ja kykenee käymään keskustelua saamastaan palautteesta
VASTUULLINEN, AMMATILLINEN JA EETTINEN TOIMINTA
- Asteikon 3–4 kriteerit täyttyvät. Lisäksi:
- Opiskelija kantaa vastuuta opitun jakamisesta ja ryhmässä toimimisesta
- Opiskelija osaa organisoida ryhmän toimintaa ja kykenee tarvittaessa johtamaan omaa ja ryhmän toimintaa
- Opiskelija sitoutuu ryhmään ja edistää omalla toiminnallaan ryhmän tavoitteita
- Opiskelija osaa olla dialogissa ja toimii vuorovaikutustilanteissa tasavertaisesti
Esitietovaatimukset
Opiskelija osaa tutkia liikkumista ja toimintaa sekä niiden edellytyksiä sekä ohjata asiakasta edistämään toimintakykyään.
Lisätiedot
Its Learning
Opettajan s-posti: afrisa.kapella@turkuamk.fi