Toiminnan tiede ja toimintaterapian kehittäminen (5 op)
Toteutuksen tunnus: TH00BF67-3011
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
01.05.2025 - 25.08.2025
Ajoitus
27.08.2025 - 10.12.2025
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Terveys ja hyvinvointi
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
10 - 26
Koulutus
- Toimintaterapeuttikoulutus
Opettaja
- Irina Katajisto-Korhonen
- Tuija Suominen-Romberg
- Heidi Hämäläinen
Ryhmät
-
PTOIMS23Toimintaterapeutti (AMK), S23
- 27.08.2025 10:00 - 16:00, Laatu_Toiminnan tiede ja toimintaterapian kehittäminen TH00BF67-3011
- 29.08.2025 09:00 - 16:00, Toiminnan tiede ja toimintaterapian kehittäminen TH00BF67-3011
- 02.12.2025 08:00 - 15:00, Toiminnantiede_Toiminnan tiede ja toimintaterapian kehittäminen TH00BF67-3011
Tavoitteet
Opiskelija osaa
• kuvata toiminnantiedettä toimintaterapiaa ohjaavana tieteenalana ja sen teoreettisia lähtökohtia, sekä selittää sen merkityksen ammatin kehittymiselle,
• hakea näyttöön perustuvaa tietoa ja arvioida sen soveltuvuutta toimintaterapian käytäntöön,
• kuvata toimintaterapeutin työn kehittämiseen, laadunhallintaan ja palvelujen tuottamiseen liittyviä tekijöitä
Sisältö
Toimintaterapia tieteenä,
Näyttöön perustuvan työotteen syventäminen,
Toimintaterapeutin työn kehittäminen ja laadunhallinta,
Toimintaterapiapalvelujen tuottaminen työntekijänä ja yrittäjänä
Oppimateriaalit
Tieto oppimateriaaleista löytyy Itsistä
Opetusmenetelmät
Toteutustapa on monimuotoinen sisältäen lähiopetusta (tiimioppiminen), itsenäisiä-/ryhmätehtäviä ja verkko-opetusta.
Oppimistehtävien kuvaukset löytyvät Itsistä.
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Opiskelu perustuu tiimimuotoiseen oppimiseen, verkko-oppimiseen ja tekemällä oppimiseen huomioiden kestävän kehityksen näkökulmia, joka korostuu erityisesti laadun ja yrittäjyyden opetussisällöissä.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
27 h opiskelijan työtä vastaa 1 op.
Toiminnan tiede 1op:
12 h hitsenäinen soveltava tehtävä ennen tiimipäivää
7h tiimipäivä ja
8 h reflektio teemasta
Laatu ja kehittäminen 2op:
24h Ryhmätehtävät (laatu ja kehittäminen) tehtävä XX mennessä
24hMuihin aiheisiin perehtyminen
6h Tiimipäivät
Näyttöön perustuva käytäntö 2op:
Tutustuminen ennakolta kirjaston tiedonhaun oppaisiin
Koululla artikkeli/näyttö tietokantoihin tutustuminen ja niiden käytön harjoittelu yhdessä
Yksilöllinen näytönhaun tehtävä jossa etsitään kaksi tutkimusta sovitusta aiheesta ja tiedonhaun exel tehtävän täyttäminen
Ohjeistukset löytyvät Itsistä
Sisällön jaksotus
Ajoitus ja suunnitelma:
2 t Opintojakson info
6h Näyttöön perustuva käytäntö / Tuija (2op)
vk 35 29.8 Tutustu ennakolta kirjaston tiedonhaun oppaisiin
6h Laatu ja kehittäminen / Heidi Hämäläinen(2 op)
27.8. lähipäivä
7h Toiminnan tiede / Irina (1op)
2.12 lähipäivä
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Hyväksytty suoritus edellyttää opintojakson tehtävien suoritusta hyväksytysti.
Opintojakso arvioidaan asteikolla hyväksytty / hylätty hyödyntäen toimintaterapian arviointikehikkoa.
Hylätty (0)
Opiskelija ei ole saavuttanut arviointikriteerien tyydyttävää tasoa.