Siirry suoraan sisältöön

Opinnäytetyön ideointi ja suunnittelu (5 op)

Toteutuksen tunnus: TH00BF69-3009

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.05.2025 - 31.08.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
Ajoitus
01.08.2025 - 31.12.2025
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Terveys ja hyvinvointi
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
10 - 26
Koulutus
Toimintaterapeuttikoulutus
Opettajat
Irina Katajisto-Korhonen
Tuija Suominen-Romberg
Heidi Hämäläinen
Ryhmät
PTOIMS23
Toimintaterapeutti (AMK), S23
Opintojakso
TH00BF69

Toteutuksella on 1 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 6 t 0 min.

Aika Aihe Tila
Ke 01.10.2025 klo 10:00 - 16:00
(6 t 0 min)
Opinnäytetyön ideointi ja suunnittelu TH00BF69-3009
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Sisällön jaksotus

Info (opinnäytetyöprosessi)

Opinnäytetyöaiheiden jako

29.9 Pajapäivä
27.10 Pajapäivä
24.11.Pajapäivä

1.10 Opinnäytetyön suunnitelmien esitys ja opponointi

Opinnäytetöiden ohjaus:

Ohjaajan kanssa opinnäytetyön ohjausta sovitusti ja pyydettäessä.
Ohjausta opinnäytetyön tekoon saa myös pajapäivissä.

Tavoitteet

Opiskelija osaa
• tunnistaa ja perustella toimintaterapian kehittämiskohteen ja /tai –tarpeen,
• soveltaa tiedonhaku- ja arviointitaitojaan kuvatessaan kehittämiskohteen näyttöön perustuen,
• muodostaa yhdessä toimeksiantajan kanssa yhteisen ymmärryksen kehittämiskohteesta ja sen rajauksesta,
• kuvata opinnäytetyönä toteutuvan kehittämistoiminnan tarkoituksen ja tavoitteen,
• valita kehittämistoiminnan tarkoituksenmukaiset kehittämis- ja arviointimenetelmät halutun tuotteen tai muutoksen toteuttamiseksi/ aikaansaamiseksi,
• tunnistaa eettiset ja uskottavuus kysymykset osana kehittämistoimintaa,
• laatia realistisen kirjallisen suunnitelman kehittämistoiminnan toteuttamiseksi ja tulosten julkistamiseksi,
• laatia arviointikriteerit suunnitelmalleen kehittämistoiminnalle,
• hakea opinnäytetyön toteuttamiseen liittyvät luvat,
• hyödyntää ohjausta ja palautetta kehittämisprosessissaan.

Sisältö

Aiheen valinta ja rajaus, yhteistyö toimeksiantajan kanssa, luotettavan näytön hakeminen ja tunnistaminen, kirjallisen suunnitelman laatiminen ja esittäminen (aiheen teoreettinen jäsentäminen, kehittämistehtävän määrittäminen, aineiston keruun ja analyysin suunnittelu, tiedottaminen), lupamenettelyt.

Oppimateriaalit

Opinnäytetyöhön liittyvää oppimismateriaalia löytyy opinnäytetyön Its-pohjasta, sekä KETUI -kurssin materiaaleista

Opetusmenetelmät

Oppiminen perustuu tekemällä oppimiseen, projektioppimiseen ja yhteistyön tekemiseen käytännön työelämätahon (toimeksiantaja) kanssa.

Kansainvälisyys

Oppiminen perustuu tekemällä oppimiseen, projektioppimiseen ja yhteistyön tekemiseen käytännön työelämätahon (toimeksiantaja) kanssa. Opinnäytetyössä tulee huomioida kestävyyden näkökulmia.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Mikäli opiskelijalla on aikaisempi korkeakoulututkinto, voi opinnäytetyön suorittaa osittain ahotoituna artikkelimuotoisesti. Tästä on erikseen ohjeet oppimisalustalla (Its Learning).

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opinnäytetyön toteutukseen liittyvät tehtävät on kuvattu Its Learningissa

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty

Hyväksytty suoritus:

Opiskelija suorittaa jaksolle sisältyvät oppimistehtävät määräajan puitteissa.
Opiskelija noudattaa opintojakson ohjeita
Opiskelija osoittaa riittävää tietämystä opintojakson tavoitteiden mukaisista sisällöistä
Opiskelija tarkastelee asioita eri näkökulmista.
Opiskelija käyttää annettua lähdekirjallisuutta tai hyödyntää asianmukaisia lähteitä
Opiskelija käyttää asianmukaisia lähdeviitemerkintöjä

Lisätiedot

Pajapäivät toimivat opinnäytetyöprosessin viestintäkanavana, kuten opinnäytetyöprosessin Its Learning -toteutus.

Siirry alkuun