Skip to main content

Evidence Based Development in Practice (9 cr)

Code: TH00CL80-3002

General information


Enrollment
01.05.2025 - 31.08.2025
Registration for the implementation has begun.
Timing
01.09.2025 - 31.10.2025
The implementation has not yet started.
Number of ECTS credits allocated
9 cr
Local portion
9 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Health and Well-being
Campus
Kupittaa Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
10 - 25
Degree programmes
Degree Programme in Occupational Therapy
Teachers
Tuija Suominen-Romberg
Groups
MTOIMK23
Occupational Therapist
Course
TH00CL80
No reservations found for realization TH00CL80-3002!

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Harjoittelun laajuus on 9op. Mikä tarkoittaa noin 6 viikon mittaista harjoittelua
9*27 h = 243h -27 h ( Näytönhaun tehtävän tunnit) Harjoittelussa toteutuvat tunnit ovat 216h.

ITS:n harjoittelukansiosta löytyy palautuslaatikko näytönhaun tehtävälle

Opiskelija merkitsee harjoittelun, tunnit ja oppimistehtävät sekä arvioinnin Sun harkka sovellukseen loppukeskustelun jälkeen

Harjoittelu on ajoitettu 15.9 - 24.10.25

Objective

Opiskelija osaa
• tunnistaa toimintaterapian kehittämiskohteita työssään,
• esittää kehittämisehdotuksia työnsä laadun ja näytön näkökulmasta,
• hakea tieteellistä näyttöä työnsä perustaksi,
• toteuttaa toimintaterapiaprosessia harjoittelupaikan käytäntöjen mukaisesti,
• hakea ohjausta ja raportoida työstään tarkoituksenmukaisesti työyhteisössä.

Content

Kehittämistyön toteuttaminen tieteelliseen näyttöön perustuen
Näytön hakeminen ja hakuprosessin kirjaaminen
Löydetyn tiedon kriittinen arviointi
Kehittämistyön tulosten esittely
Toimintaterapian toteutus harjoittelupaikassa

Teaching methods

Käytännön harjoittelu

Student workload

Opiskelija sopii harjoittelun ohjaajan ja opettajan kanssa näytönhaun aiheen. Aihe saa mielellään olla asia johon harjoittelupaikassa on tiedonhakemisen tarvetta.

Tiedonhausta täytetään EXEL taulukko (Toiminnan tiede ja kehittäminen kurssilla käsitelty).
Tiedonhaku raportoidaan Power Point ohjelmalla. Raportissa kerrotaan ensin käytetyt hakusanat ja fraasit ja se mistä tietokannoista löytyi osumia. Sitten avataan tärkeimpiä hakutuloksia ja niiden sovellettavuutta käytäntöön.

Työ raportoidaan suullisesti harjoittelupaikassa sovitulla tavalla ja koululla omalle ryhmälle

Failed (0)

Opiskelija ei ole saavuttanut arviointikriteerien tyydyttävää tasoa.
ei osoita riittävää tietämystä harjoittelun tavoitteiden mukaisista sisällöistä
ei käytä asianmukaista teoreettista perustelua työskentelyyn
ei käytä toimintaterapian ammattikäsitteitä
tarkastelee asioita yksipuolisesti, eikä osaa perustella ratkaisujaan
ei osallistu eikä ota vastuuta oppimisestaan
ei ole suorittanut harjoittelun vaadittavia tehtäviä hyväksytysti ajallaan
ei arvioi omaa osaamistaan

Assessment criteria, good (3-4)

Hyväksytty suoritus edellyttää harjoittelun tehtävien sekä tavoitteiden suoritusta hyväksytysti sekä harjoitteluun osallistumista.
Harjoittelu vaatii kykyä itseohjatuvaan työskentelyyn: opiskelija pystyy ottamaan vastuuta omasta oppimisestaan, työskentelee tavoitteellisesti ja annettujen ohjeiden mukaisesti
Opiskelija pystyy tekemään annetut työtehtävät ja osaa pyytää lisäohjausta tarvittaessa.
Harjoittelun arvioinnissa aloitteleva taso
Opiskelija osaa ohjattuna luoda terapiasuhteen ja reflektoi toteutunutta terapiasuhdetta ohjattuna
Opiskelija osaa käyttää yksittäisiä toimintaterapian käsitteitä ja ohjattuna arviointimenetelmiä asiakkaan tilanteen kuvaamisessa.

Opiskelija osaa hyödyntää yhden muun tieteenalan tietoa muodostaakseen kokonaiskuvan asiakkaan tilanteesta.
Opiskelija osaa suunnitella tuettuna sekä ohjattuna toimintoja terapiaan ja toteuttaa yhteistyössä ohjaajan kanssa terapiakäynnin.

Opiskelija harjoittelee teoriatiedon hyödyntämistä toimintaterapian asiakasprosessien suunnittelussa ja dokumentoinnissa.

Opiskelija ottaa ohjattuna toiminnassaan huomioon turvallisuuteen sekä eettisyyteen liittyvät asiat.
Opiskelija osaa ohjattuna analysoida toimintaa ja yksilöön liittyviä ominaisuuksia.

Opiskelija tunnistaa ohjattuna asiakkaalle merkityksellisen toiminnan.

Opiskelija osaa ohjattuna soveltaa ja porrastaa toimintakokonaisuuksia.
Opiskelija osaa viestiä asiakasprosessista suullisesti ja kirjallisesti vähintään ohjaajalle.

Opiskelija käyttää vain ohjattuna alan käsitteitä.

Qualifications

Moduulit:
Toiminta toimintaterapian kiinnostuksen kohteena ja Toiminnan terapeuttinen käyttö
Toiminnan tiede ja toimintaterapian kehittäminen -opintojakso
Harjoitteluun liittyvän toimintaterapian soveltamisalueen mukainen teoriaopetus

Harjoittelut:
Toiminnallisuuden edistäminen I ja II

Go back to top of page