Brush up your Swedish language skills (3 cr)
Code: TE00CS04-3020
General information
- Enrollment
-
02.06.2025 - 01.09.2025
Registration for introductions has not started yet.
- Timing
-
01.09.2025 - 21.11.2025
The implementation has not yet started.
- Number of ECTS credits allocated
- 3 cr
- Local portion
- 2 cr
- Virtual portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Engineering and Business
- Campus
- Kupittaa Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Swedish
- Seats
- 20 - 45
- Degree programmes
- Joint Elective Studies
- Teachers
- Virtuaalihenkilö JOTY
- Sanna Simola
- Course
- TE00CS04
Evaluation scale
Hyväksytty/Hylätty
Content scheduling
Opintojaksolla kerrataan monipuolisesti ruotsin kieltä työelämän viestintätarpeet huomioiden. Opintojaksolla kerrataan peruskielioppia, sanastoa, suullista ja kirjallista ilmaisua sekä kuullun ymmärtämistä. Opintojakso ei ole kielioppikurssi, vaan opintojaksolla harjoitellaan kielen eri osa-alueita.
Lisäksi tutustutaan alueisiin, joissa ruotsin kielestä on etua (Svenskfinland, Pohjoismaat). Tärkeänä osana opintojaksoa on myös tekniikan hyödyntäminen kielen opiskelussa (AI, verkossa olevien sovellusten ja käännösohjelmien hyödyntäminen, Turun AMKin MOT-sanakirja)
Opintojakso koostuu kampustunneista, verkko-oppitunneista sekä tehtävien tekemisestä itslearning-oppimisalustalla.
Kampustunnit - suulliset, vuorovaikutteiset harjoitukset
Verkko-oppitunnit - peruskielioppi, kuullun ymmärtämisharjoitukset
Tehtävät itslearningissä:
1) ääntämisen ja puhumisen harjoittelu
2) tekstinymmärtäminen, sanaston vahvistaminen ja laajennus
3) suulliset esityksen valmistelu maatietous (omavalintainen aihe) (Svenskfinland,Pohjoismaat) esitykset pienryhmissä kampustunneilla
4) kirjoitustehtävä (sähköpostiviesti)
5) kieliopin tehokertausraportti ja oman oppimisen ja etenemisen reflektointi
36 kampus
37 kampus
38 itslearning-tehtävät 1 ja 2 :ääntämisen ja puhumisen harjoittelu, tekstinymmärtäminen, sanaston vahvistaminen ja laajennus
39 verkko-oppitunti
40 verkko-oppitunti
41 tslearning-tehtävät 3 ja 4: suullisen esityksen valmistelu - maatietous (omavalintainen aihe) (Svenskfinland,Pohjoismaat) esitykset pienryhmissä kampustunneilla
kirjoitustehtävä (sähköpostiviesti)
42 syysloma
43 kampus
44 kampus
45 kampus
46 itslearning-tehtävä 5: kieliopin tehokertausraportti ja oman oppimisen ja etenemisen reflektointi
47 verkko-oppitunti LOPPUTESTI
Objective
The student activates their Swedish language skills so that they understand spoken and written language and can produce it in everyday situations. Additionally, they master the essential structures of the Swedish language. After completing this course, the student will be better prepared to handle future mandatory Swedish courses. This course is recommended for those who feel their Swedish proficiency is lacking. The determination of one's skill level can be done, for example, through a placement test.
Content
The basic grammar, structures and vocabulary of the Swedish language.
Materials
Materiaali itslearningissä.
Teaching methods
Oppimisen mahdollistamiseksi on opetukseen osallistuttava aktiivisesti (min. 75% läsnäolo).
Kampustunneilla harjoitellaan suullista ilmaisua yhdessä, parin tai ryhmän kanssa.
Verkko-oppitunneilla seurataan kieiliopin opetusta ja tehdään aiheeseen liittyviä harjoituksia sekä tehdään kuullun ymmärtämisharjoituksia. Opiskelijan on oltava aktiivisesti mukana, esitettävä tarkentavia kysymyksiä sisällöistä. Tämä on mahdollista kysymyllä ääneen, laittamalla keskustelualueelle kysymys joko kaikkien nähtäväksi tai suoraan opettajalle.
Tehtävien teko itslearningissä itsenäisesti ohjeiden mukaisesti ja kuten alla:
huolellinen tutustuminen tehtävänantoon ja sen oppimistavoitteisiin
tehtävän teon suunnittelu
annetun materiaalin opiskelu
tehtävän teko ja oikea-aikainen palautus
saadun palautteen läpikäynti ja sen pohjalta oman tekemisen reflektointi ja annetun palautteen ymmärtäminen
Exam schedules
Ei tenttejä.
Pedagogic approaches and sustainable development
Työelämälähtöisyys, itsenäinen tiedonhaku, reflektointi, oman ruotsin kielen osaamisen ja kehittämistarpeiden arviointi. Kestävän kehityksen teema esiintyy sanastotehtävissä.
Completion alternatives
Ei valinnaisia suoritustapoja.
Student workload
3 op / 81 h
kampustunnit 15h
verkko-oppitunnit 6 h
itsenäinen työskentely - Itslearning-tehtävät 60 h
1) ääntämisen ja puhumisen harjoittelu
2) tekstinymmärtäminen, sanaston vahvistaminen ja laajennus
3) suulliset esityksen valmistelu maatietous (omavalintainen aihe) (Svenskfinland,Pohjoismaat) esitykset pienryhmissä kampustunneilla
4) kirjoitustehtävä (sähköpostiviesti)
5) kieliopin tehokertausraportti ja oman oppimisen ja etenemisen reflektointi
Assessment criteria, approved/failed
Läsnäolo 75%
kaikkien itslearning- tehtävävien teko ohjeiden mukaisesti hyväksytysti (tehtäviä 5)
oppituntien tehtävät tehty hyväksytysti
hyväksytty lopputesti
Evaluation methods and criteria
Itslearning-tehtävät HYVÄKSYTTY /HYLÄTTY
lopputesti HYVÄKSYTTY /HYLÄTTY
Failed (0)
Läsnäolo alle 75%
kaikki itslearning- tehtäväviä ei ole tehty ohjeiden mukaisesti ja hyväksytisti (tehtäviä 5)
oppituntien tehtävätt ei ole tehty hyväksytysti
hylätty lopputesti
Further information
Itslearning ja sähköposti.