Siirry suoraan sisältöön

SUSTIS Kestävän kehityksen projekti (3op)

Toteutuksen tunnus: TE00CQ24-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.08.2025 - 12.09.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
08.10.2025 - 03.12.2025
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Opintopistemäärä
3 op
Lähiosuus
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tekniikka ja liiketoiminta
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
suomi
englanti
Koulutus
Liiketalouden koulutus
Ajoneuvo- ja kuljetustekniikan koulutus
Opettajat
Elina Asukas
Hannu Parkkamäki
Suvi Pukero
Poppy Skarli
Antti Meriö
Leena Mattila
Piritta Saipa
Alisa Pettersson
Monica Tamminen
Mervi Vuolas
Tero Avellan
Marika Nurmikko
Markku Ikonen
Harri Lappalainen
Mikko Niskanen
Sanna Vauranoja
Ville Huhtinen
Jonna Heikkilä
Ryhmät
PAUTOS24
Ajoneuvo- ja kuljetustekniikka S24
PLILOS24
Liiketoiminnan logistiikka
PLMWES24
PLMWES24 Liiketalous, matkailu ja wellness liiketoimintana, S24
PRAKMS24
Rakennus- ja yhdyskuntatekniikan koulutus, rakennusmestari S24
PRAKAS24
Rakennusarkkitehti (AMK)
PLIITHTS24
Liiketalous S24, taloushallinto
PEYTES24B
PEYTES24B
PBIOKES24B
PBIOKES24B
PTUTAS24B
PTUTAS24B
PKONTS24B
PKONTS24B
PMYYFS24
PMYYFS24 Finanssipalvelut 2024
PINFOK25A
PINFOK25A
HTECH24A
Health Technology
DEAI24A
Data Engineering and Artificial Intelligence
DEAI24B
Data Engineering and Artificial Intelligence
GAIT24A
Game and Interactive Technologies
HTECH24B
Health technology
GAIT24B
Game and Interactive Technologies
Opintojakso
TE00CQ24

Toteutuksella on 8 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 33 t 0 min.

Aika Aihe Tila
Ke 08.10.2025 klo 12:00 - 17:00
(5 t 0 min)
SUSTIS Kestävän kehityksen projekti TE00CQ24-3002
https://turkuamk.zoom.us/j/62151720668
Ke 22.10.2025 klo 12:00 - 16:00
(4 t 0 min)
SUSTIS Kestävän kehityksen projekti TE00CQ24-3002
ICT_C3040 Ryhmätyö avo (16 hlö)
EDU_3026_3027 Oppimistila avo byod
EDU_3036 Oppimistila avo muunto byod
EDU_2028 Ryhmätyö (10 hlö)
ICT_C2044 Ryhmätyö avo (16 hlö)
EDU_3004 Josef muunto byod
EDU_2072 Työkahvila Aurinkokylpy /Esitystila avo
EDU_3002 Henrik muunto byod
EDU_3028 Oppimistila avo muunto byod
EDU_3033 Oppimistila avo byod
EDU_3074 Oppimistila avo byod
LEM_A308 Oppimistila byod
LEM_B143 Oppimistila muunto
ICT_B2025 Ryhmätyö avo (16 hlö)
EDU_3076 Oppimistila avo byod
EDU_3073 Oppimistila avo muunto byod
ICT_B3024 Ryhmätyö avo (16 hlö)
LEM_A307 Leirinuotio (8-12 hlö)
EDU_3075 Marjukka (16 hlö)
EDU_2031 Oppimistila avo
EDU_2029 Oppimistila avo
LEM_B160b Idea (10 hlö)
LEM_B160a Aatos (10 hlö)
EDU_2042 Oppimistila avo muunto byod
EDU_2033 Oppimistila avo muunto byod
LEM_A104_aula Lemminkäisen aula
EDU_2057 Taidon portaat
EDU_3015 Katri (10 hlö)
EDU_2065.2 Ryhmätyö (12 hlö)
EDU_3030 Ryhmätyö (10 hlö)
EDU_2048 Lyyli (10 hlö)
ICT_C3044 Oppimistila muunto
LEM_B166 Kullervo
EDU_2025_2026 Oppimistila avo byod
Ke 29.10.2025 klo 12:00 - 16:00
(4 t 0 min)
SUSTIS Kestävän kehityksen projekti TE00CQ24-3002
ICT_C3040 Ryhmätyö avo (16 hlö)
EDU_3026_3027 Oppimistila avo byod
EDU_3036 Oppimistila avo muunto byod
EDU_2028 Ryhmätyö (10 hlö)
ICT_C2044 Ryhmätyö avo (16 hlö)
EDU_3004 Josef muunto byod
EDU_2072 Työkahvila Aurinkokylpy /Esitystila avo
EDU_3002 Henrik muunto byod
EDU_3028 Oppimistila avo muunto byod
EDU_3033 Oppimistila avo byod
EDU_3074 Oppimistila avo byod
LEM_A308 Oppimistila byod
LEM_B143 Oppimistila muunto
ICT_B2025 Ryhmätyö avo (16 hlö)
EDU_3076 Oppimistila avo byod
EDU_3073 Oppimistila avo muunto byod
ICT_B3024 Ryhmätyö avo (16 hlö)
LEM_A307 Leirinuotio (8-12 hlö)
EDU_3075 Marjukka (16 hlö)
EDU_2031 Oppimistila avo
EDU_2029 Oppimistila avo
LEM_B160b Idea (10 hlö)
LEM_B160a Aatos (10 hlö)
EDU_2042 Oppimistila avo muunto byod
EDU_2033 Oppimistila avo muunto byod
LEM_A104_aula Lemminkäisen aula
EDU_2057 Taidon portaat
EDU_3015 Katri (10 hlö)
EDU_2065.2 Ryhmätyö (12 hlö)
EDU_3030 Ryhmätyö (10 hlö)
EDU_2048 Lyyli (10 hlö)
ICT_C3044 Oppimistila muunto
LEM_B166 Kullervo
EDU_2025_2026 Oppimistila avo byod
Ke 05.11.2025 klo 12:00 - 16:00
(4 t 0 min)
SUSTIS Kestävän kehityksen projekti TE00CQ24-3002
ICT_C3040 Ryhmätyö avo (16 hlö)
EDU_3026_3027 Oppimistila avo byod
EDU_3036 Oppimistila avo muunto byod
EDU_2028 Ryhmätyö (10 hlö)
ICT_C2044 Ryhmätyö avo (16 hlö)
EDU_3004 Josef muunto byod
EDU_2072 Työkahvila Aurinkokylpy /Esitystila avo
EDU_3002 Henrik muunto byod
EDU_3028 Oppimistila avo muunto byod
EDU_3033 Oppimistila avo byod
EDU_3074 Oppimistila avo byod
LEM_A308 Oppimistila byod
LEM_B143 Oppimistila muunto
ICT_B2025 Ryhmätyö avo (16 hlö)
EDU_3076 Oppimistila avo byod
EDU_3073 Oppimistila avo muunto byod
ICT_B3024 Ryhmätyö avo (16 hlö)
LEM_A307 Leirinuotio (8-12 hlö)
EDU_3075 Marjukka (16 hlö)
EDU_2031 Oppimistila avo
EDU_2029 Oppimistila avo
LEM_B160b Idea (10 hlö)
LEM_B160a Aatos (10 hlö)
EDU_2042 Oppimistila avo muunto byod
EDU_2033 Oppimistila avo muunto byod
LEM_A104_aula Lemminkäisen aula
EDU_2057 Taidon portaat
EDU_3015 Katri (10 hlö)
EDU_2065.2 Ryhmätyö (12 hlö)
EDU_3030 Ryhmätyö (10 hlö)
EDU_2048 Lyyli (10 hlö)
ICT_C3044 Oppimistila muunto
LEM_B166 Kullervo
EDU_2025_2026 Oppimistila avo byod
Ke 12.11.2025 klo 12:00 - 16:00
(4 t 0 min)
SUSTIS Kestävän kehityksen projekti TE00CQ24-3002
ICT_C3040 Ryhmätyö avo (16 hlö)
EDU_3026_3027 Oppimistila avo byod
EDU_3036 Oppimistila avo muunto byod
EDU_2028 Ryhmätyö (10 hlö)
ICT_C2044 Ryhmätyö avo (16 hlö)
EDU_3004 Josef muunto byod
EDU_2072 Työkahvila Aurinkokylpy /Esitystila avo
EDU_3002 Henrik muunto byod
EDU_3028 Oppimistila avo muunto byod
EDU_3033 Oppimistila avo byod
EDU_3074 Oppimistila avo byod
LEM_A308 Oppimistila byod
LEM_B143 Oppimistila muunto
ICT_B2025 Ryhmätyö avo (16 hlö)
EDU_3076 Oppimistila avo byod
EDU_3073 Oppimistila avo muunto byod
ICT_B3024 Ryhmätyö avo (16 hlö)
LEM_A307 Leirinuotio (8-12 hlö)
EDU_3075 Marjukka (16 hlö)
EDU_2031 Oppimistila avo
EDU_2029 Oppimistila avo
LEM_B160b Idea (10 hlö)
LEM_B160a Aatos (10 hlö)
EDU_2042 Oppimistila avo muunto byod
EDU_2033 Oppimistila avo muunto byod
LEM_A104_aula Lemminkäisen aula
EDU_2057 Taidon portaat
EDU_3015 Katri (10 hlö)
EDU_2065.2 Ryhmätyö (12 hlö)
EDU_3030 Ryhmätyö (10 hlö)
EDU_2048 Lyyli (10 hlö)
ICT_C3044 Oppimistila muunto
LEM_B166 Kullervo
EDU_2025_2026 Oppimistila avo byod
Ke 19.11.2025 klo 12:00 - 16:00
(4 t 0 min)
SUSTIS Kestävän kehityksen projekti TE00CQ24-3002
ICT_C3040 Ryhmätyö avo (16 hlö)
EDU_3026_3027 Oppimistila avo byod
EDU_3036 Oppimistila avo muunto byod
EDU_2028 Ryhmätyö (10 hlö)
ICT_C2044 Ryhmätyö avo (16 hlö)
EDU_3004 Josef muunto byod
EDU_2072 Työkahvila Aurinkokylpy /Esitystila avo
EDU_3002 Henrik muunto byod
EDU_3028 Oppimistila avo muunto byod
EDU_3033 Oppimistila avo byod
EDU_3074 Oppimistila avo byod
LEM_A308 Oppimistila byod
LEM_B143 Oppimistila muunto
ICT_B2025 Ryhmätyö avo (16 hlö)
EDU_3076 Oppimistila avo byod
EDU_3073 Oppimistila avo muunto byod
ICT_B3024 Ryhmätyö avo (16 hlö)
LEM_A307 Leirinuotio (8-12 hlö)
EDU_3075 Marjukka (16 hlö)
EDU_2031 Oppimistila avo
EDU_2029 Oppimistila avo
LEM_B160b Idea (10 hlö)
LEM_B160a Aatos (10 hlö)
EDU_2042 Oppimistila avo muunto byod
EDU_2033 Oppimistila avo muunto byod
LEM_A104_aula Lemminkäisen aula
EDU_2057 Taidon portaat
EDU_3015 Katri (10 hlö)
EDU_2065.2 Ryhmätyö (12 hlö)
EDU_3030 Ryhmätyö (10 hlö)
EDU_2048 Lyyli (10 hlö)
ICT_C3044 Oppimistila muunto
LEM_B166 Kullervo
EDU_2025_2026 Oppimistila avo byod
Ke 26.11.2025 klo 12:00 - 16:00
(4 t 0 min)
SUSTIS Kestävän kehityksen projekti TE00CQ24-3002
ICT_C3040 Ryhmätyö avo (16 hlö)
EDU_3026_3027 Oppimistila avo byod
EDU_3036 Oppimistila avo muunto byod
EDU_2028 Ryhmätyö (10 hlö)
EDU_3006_3007 Oppimistila avo muunto byod
ICT_C2044 Ryhmätyö avo (16 hlö)
EDU_3004 Josef muunto byod
EDU_3002 Henrik muunto byod
EDU_3028 Oppimistila avo muunto byod
EDU_3033 Oppimistila avo byod
EDU_3074 Oppimistila avo byod
LEM_A308 Oppimistila byod
LEM_B143 Oppimistila muunto
ICT_B2025 Ryhmätyö avo (16 hlö)
EDU_3076 Oppimistila avo byod
EDU_3073 Oppimistila avo muunto byod
ICT_B3024 Ryhmätyö avo (16 hlö)
LEM_A307 Leirinuotio (8-12 hlö)
EDU_3075 Marjukka (16 hlö)
EDU_2031 Oppimistila avo
EDU_2029 Oppimistila avo
LEM_B160b Idea (10 hlö)
LEM_B160a Aatos (10 hlö)
EDU_2042 Oppimistila avo muunto byod
EDU_2033 Oppimistila avo muunto byod
LEM_A104_aula Lemminkäisen aula
EDU_3015 Katri (10 hlö)
EDU_2065.2 Ryhmätyö (12 hlö)
EDU_3030 Ryhmätyö (10 hlö)
EDU_2048 Lyyli (10 hlö)
ICT_C3044 Oppimistila muunto
LEM_B166 Kullervo
EDU_2025_2026 Oppimistila avo byod
EDU_2006_2007 Oppimistila avo muunto byod
Ke 03.12.2025 klo 12:00 - 16:00
(4 t 0 min)
SUSTIS Kestävän kehityksen projekti TE00CQ24-3002
ICT_C3040 Ryhmätyö avo (16 hlö)
EDU_3026_3027 Oppimistila avo byod
EDU_3036 Oppimistila avo muunto byod
EDU_2028 Ryhmätyö (10 hlö)
ICT_C2044 Ryhmätyö avo (16 hlö)
EDU_3004 Josef muunto byod
EDU_2072 Työkahvila Aurinkokylpy /Esitystila avo
EDU_3002 Henrik muunto byod
EDU_3028 Oppimistila avo muunto byod
EDU_3033 Oppimistila avo byod
EDU_3074 Oppimistila avo byod
LEM_A308 Oppimistila byod
LEM_B143 Oppimistila muunto
ICT_C1032 Demotila
ICT_B2025 Ryhmätyö avo (16 hlö)
EDU_3076 Oppimistila avo byod
EDU_3073 Oppimistila avo muunto byod
ICT_B3024 Ryhmätyö avo (16 hlö)
LEM_A307 Leirinuotio (8-12 hlö)
EDU_3075 Marjukka (16 hlö)
EDU_2031 Oppimistila avo
EDU_2029 Oppimistila avo
LEM_B160b Idea (10 hlö)
LEM_B160a Aatos (10 hlö)
EDU_2042 Oppimistila avo muunto byod
EDU_2033 Oppimistila avo muunto byod
LEM_A104_aula Lemminkäisen aula
EDU_2057 Taidon portaat
EDU_3015 Katri (10 hlö)
EDU_2065.2 Ryhmätyö (12 hlö)
EDU_3030 Ryhmätyö (10 hlö)
EDU_2048 Lyyli (10 hlö)
ICT_C3044 Oppimistila muunto
LEM_B166 Kullervo
EDU_2025_2026 Oppimistila avo byod
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Arviointiasteikko

H-5

Sisällön jaksotus

Opintojakso sisältää projektityöskentelyä sekä siihen kytkeytyvää kestävän kehityksen idean soveltamista kohdeorganisaation toimintaan.

Jokaisella projektiryhmällä on oma projektinsa, jota ryhmäläiset vievät itsenäisesti eteenpäin opintojakson ajan. Opintojaksossa painottuvat oman työskentelyn tavoitteellisuus, viestintätaidot sekä tuloksellinen työskentely ryhmässä. Projektityöskentely perustuu ryhmän suunnitelmaan ja sen järkevään toteutukseen. Projektityöskentelyn aikana opiskelija pääsee kehittämään esiintymistaitojaan ja palaverikäytäntöjään. Projekti päätetään hallitusti, ja siinä reflektoidaan projektin onnistumista aikaansaatujen tulosten ja tuotosten sekä opiskelijan oppimisen näkökulmista.

Ajoitus:

Opintojakson lukujärjestykseen merkityt tunnit ovat keskiviikkoisin iltapäivällä klo 12-16. TÄMÄ TOTEUTUS ON ILTAPÄIVÄN TOTEUTUS, aamupäivän toteutuksen numero on 3001.

Läsnäolo on pakollista. Tiimit järjestävät muut tapaamisensa oman aikataulunsa mukaan. Opintojakso alkaa viikolla 41 erillisellä online-orientaatiolla. Varsinaiset tiimitapaamiset ovat viikoilla 43-49 (7 kpl).

Alustava aikataulu:

Viikko/pvm

41 Orientaatio (Zoom)
42 Opetukseton viikko
43 Tiimin järjestäytyminen ja orientaatio omaan aiheeseen. Toimeksiantajan (PO) tapaaminen ja toimeksianto.
44 Työskentelyä. Projektisuunnitelma PO:lle
45 Työskentelyä, kommentit projektisuunnitelmasta PO:lta.
46 Työskentelyä
47 Työskentelyä
48 Työskentelyä
49 Tulosten esittely PO:lle. Loppuyhteenveto (Lessons learned)

Tavoitteet

Opiskelija osaa

• soveltaa kestävän kehityksen periaatteita työelämälähtöisessä projektissa,
• toimia vastuullisesti ja tavoitteellisesti sekä itsenäisesti että osana monialaista tiimiä
• viestiä eri sidosryhmien kanssa ja luoda työelämässä tarpeellisia verkostoja
• arvioida työskentelynsä vaikutuksia oppimisen ja kestävän kehityksen näkökulmista.

Sisältö

• Monialainen projektityöskentely
○ Projektin suunnittelu, toteutus ja päättäminen
○ Roolit ja vastuut projektiryhmässä
• Kestävän kehityksen periaatteet
○ Kestävyyttä edistävän idean soveltaminen kohdeorganisaation toimintaan
○ Kestävän kehityksen näkökulmien huomioiminen projektin eri vaiheissa
• Viestintä- ja esiintymistaidot
○ Sisäinen ja ulkoinen projektiviestintä
○ Projektin esittäminen ja tulosten raportointi
• Reflektointi ja oppimisen arviointi
○ Oman toiminnan ja oppimisen arviointi
○ Projektin onnistumisen arviointi, mukaan lukien kestävän kehityksen näkökulmat

Oppimateriaalit

Kestävän kehityksen perusteet- opintojakson (1 op) materiaali on hyödynnettävissä
Opiskelijat hankkivat itse muun projektissa tarpeellisen materiaalin.

Opetusmenetelmät

Oppimismenetelmät vaihtelevat ryhmäkohtaisesti, mutta kaikille yhteistä on projektioppiminen.

Opintojaksolla lähiopetukset ovat pakollisia, koska työskentely perustuu vuorovaikutukseen monialaisessa työelämäprojektissa. Etänä työskentely ei täytä näitä tavoitteita. Lisäksi opiskelijat työskentelevät muina aikoina projektin tarpeiden mukaisesti. Nämä tapaamiset voivat olla myös etänä.

Jokainen ryhmä luo oman Teams-ryhmän, joka toimii projektin työskentely-ympäristönä, ja jonne suoritukset palautetaan. Teams-ryhmän luo opettaja. ItsLearning toimii materiaalipankkina.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Ei tenttiä.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Opiskelu perustuu työelämälähtöiselle projektioppimiselle, jossa opiskelijalla on aktiivinen vastuu omasta oppimisestaan. Opintojaksolla opiskelijalla tulee olla aktiivinen rooli, ja hänen täytyy ottaa itsenäisesti vastuuta omasta oppimisestaan sekä projektin toteuttamisesta. Opintojakso perustuu ryhmätyöskentelyyn, jossa ohjaajien rooli on tukea ja ohjata työskentelyä, mutta ei osallistua itse projektiin. Jokaisella ryhmällä on oma vastuuopettajansa. Vastuuopettajan apuna toimii tiiminohjaaja (3. vuoden opiskelija).

Projektitoimeksiannot liittyvät kestävään kehitykseen.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Mikäli opiskelija katsoo omaavansa vastaavan osaamisen, hänen tulee hakea aiemmin hankitun osaamisen tunnustamista. Ohje löytyy Messistä.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Jokainen projektiryhmä työskentelee oman projektinsa parissa ja tuottaa siihen liittyvät tuotokset. Lisäksi opintojaksolla on sekä itsenäisesti että ryhmäkohtaisesti suoritettavia oppimistehtäviä. Tarkemmat tehtäväkuvaukset löytyvät iTSistä.

Opintojakso sisältää 81 tuntia opiskelijan työtä, josta noin 28 tuntia on lukujärjestyksessä ja noin 53 tuntia itsenäistä ja ryhmätyöskentelyä muuna aikana.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arviointi on jatkuvaa. Opettaja arvioi opiskelijan tekemän oppimispäiväkirjan tiivistelmän. Arviointiin vaikuttavat itse- ja vertaisarviointi sekä tiiminohjaaja ja toimeksiantajan antama palaute. Arvioinnista vastaa opintojakson opettaja. Opintojakson hyväksytty suorittaminen edellyttää aktiivista osallistumista projektityöskentelyyn.

Opintojakson arvioitavina kohteina ovat projektiosaaminen, tiimityöskentelytaidot, ongelmanratkaisutaidot ja kyky soveltaa kestävän kehityksen periaatteita ryhmänsä projektissa.


Arvioinnin kohteet opintojaksolla:

Opiskelija...

Hankkii projektin kannalta oleellista tietoa ja hyödyntää tai jakaa sitä projektissa.
Saa tehtyä työt/tehtävät aikataulussa.
Edesauttaa omalla aktiivisella toiminnallaan ryhmän työskentelyä.
Ottaa huomioon muiden mielipiteet keskustelun aikana.
Pyytää, ottaa vastaan ja antaa palautetta ja kommentteja.
Osaa etsiä ja ideoida vaihtoehtoisia tapoja ongelman ratkaisemiseksi.
Kehittää, kokeilee ja soveltaa kestävän kehityksen periaatteita projektissa.
Ryhmä saavuttaa projektin tavoitteet.

Opiskelija pitää oppimispäiväkirjaa viikoittain Teamsissa. Opiskelija laatii opintojakson lopussa tiivistelmän viikoittaisesta oppimispäiväkirjastaan ja palauttaa sen Teamsiin. Opettaja arvioi tiivistelmän opintojakson arviointikriteerien mukaisesti. Tiivistelmässä pitää olla opiskelijan oma arvio hänen osaamisensa kehittymisestä kaikissa em. arvioinnin kohteissa. Oppimispäiväkirjan arviointikriteerit ja tehtävänanto löytyvät iTSistä.

Myös toimeksiantajalta pyydetään arvio koko ryhmän suoriutumisesta alla olevan jaottelun mukaan (tiiminohjaaja tai opettaja pyytää arvion, joka lähetetään opettajalle). Tämäkin voi vaikuttaa opiskelijoiden saamaan arvosanaan joko korottavasti tai laskevasti.

- Toimeksiantaja ei ole saanut tehtävänannon mukaista tuotosta.
- Toimeksiantaja on arvioinut ryhmän tehneen tehtävänannon mukaisen tuotoksen, mutta tuotos on jäänyt sisällöltään vaatimattomaksi ja laajuudeltaan suppeaksi.
- Toimeksiantaja on arvioinut ryhmän tehneen tehtävänannon mukaisen tuotoksen, ja tuotos on sisällöltään ja laajuudeltaan hyvä.
- Toimeksiantaja on arvioinut ryhmän tehneen tehtävänannon mukaisen tuotoksen, ja tuotos on sisällöltään ja laajuudeltaan erinomainen.

Tekoälyä saa opintojaksolla käyttää, mutta käytöstä on raportoitava oppimistehtäviin kirjattujen ohjeiden mukaisesti.

Hylätty (0)

Opiskelija ei ole osallistunut projekti- ja tiimityöskentelyyn.
Poissaoloja lukujärjestyksen mukaisista lähikerroista enemmän kuin 2 kertaa.
Kestävän kehityksen näkökulma puuttuu.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija osoittaa hallitsevansa projekti- ja tiimityöskentelyssä vaadittavat taidot välttävästi.
- Hankkii tietoa ja hyödyntää sitä projektissa.
- Saa tehtyä työt/tehtävät puutteellisina tai myöhässä.
- Osallistuu ryhmän työskentelyyn ja keskusteluihin lähitapaamisissa ja Teamsissa.

Opiskelija/ryhmä ei ole hyödyntänyt projektissaan uusia ratkaisuja ja näkökulmia.

Opiskelija/ryhmä on sisällyttänyt oppimispäiväkirjaan ja projektiin kestävän kehityksen periaatteita, mutta suppeasti.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija osoittaa hallitsevansa projekti- ja tiimityöskentelyssä vaadittavat taidot hyvin.
- Hankkii aktiivisesti tietoa ja hyödyntää ja jakaa sitä projektissa.
- Saa tehtyä työt/tehtävät useimmiten aikataulussa ja hyvin.
- Osallistuu aktiivisesti ryhmän työskentelyyn ja keskusteluihin lähitapaamisissa ja Teamsissa.

Opiskelija/ryhmä on etsinyt aktiivisesti informaatiota, uusia ratkaisuja ja näkökulmia.

Opiskelija/ryhmä on omaksunut kestävän kehityksen periaatteiden keskeisen sisällön ja osannut hyödyntää sitä projektissaan hyvin.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osoittaa hallitsevansa projekti- ja tiimityöskentelyssä vaadittavat taidot erinomaisesti.
- Hankkii aktiivisesti projektin kannalta oleellista tietoa ja hyödyntää ja soveltaa sitä projektissa.
- Osaa suunnitella ja tehdä työt/tehtävät aikataulussa ja laadukkaasti.
- Osallistuu aktiivisesti ja projektia edistävästi ryhmän työskentelyyn ja keskusteluihin lähitapaamisissa ja Teamsissa.
- Pyytää, ottaa vastaan ja antaa palautetta ja kommentteja.

Opiskelija/ryhmä on etsinyt aktiivisesti ja innovatiivisesti informaatiota, uusia ratkaisuja ja näkökulmia.

Opiskelija/ryhmä on omaksunut erinomaisesti kestävän kehityksen periaatteiden keskeisen sisällön ja osannut hyödyntää sitä taidokkaasti projektissaan.

Esitietovaatimukset

Opiskelijalla odotetaan olevan perustiedot kestävästä kehityksestä ja projektityöskentelystä.

Lisätiedot

Itslearning ja Teams. Ulkoinen viestintäkanava sovitaan toimeksiantajan kanssa (esim. sähköposti). Perustelluista syistä ryhmä voi käyttää jotakin muuta viestintäkanavaa, johon kaikilla ryhmän jäsenillä on pääsy ja jonka hallinnointi on Turun ammattikorkeakoulun käsissä.

Siirry alkuun