Microsoft ERP (3 cr)
Code: KH00DG37-3001
General information
- Enrollment
-
25.10.2025 - 23.11.2025
Registration for introductions has not started yet.
- Timing
-
24.11.2025 - 13.12.2025
The implementation has not yet started.
- Number of ECTS credits allocated
- 3 cr
- Local portion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Engineering and Business
- Campus
- Kupittaa Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Business Logistics
- Teachers
- Paula Kullanmäki
- Course
- KH00DG37
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
3 opintopistettä noin 75 h opiskelijan työtä
Objective
to use ERP- systems in small and medium sized companies
Content
- Microsoft NAV / Business Central
- Exercises
Materials
Kurssin materiaalin löydät Itsistä. Kurssilla ei tarvita lainattavia/ostettavia kurssimateriaaleja.
Teaching methods
lähiluennot, luentotehtävät, ryhmätehtävä, paritehtävä
Exam schedules
Kurssilla ei ole tenttiä.
Kurssia ei voi suorittaa muilla kuin annetuilla tehtävillä.
Kurssin arvosanaa ei voi korottaa tenttimällä tai lisätehtävillä.
Kurssia ei voi uusia tenttimällä tai lisätehtävillä.
Pedagogic approaches and sustainable development
lähiluennot, luentotehtävät, ryhmätehtävä, paritehtävä. Opiskelijan tulee toimia kestävän kehityksen arvojen mukaisesti.
Completion alternatives
ei valinnaisia suoritustapoja
Student workload
lähiluennot, luentotehtävät, ryhmätehtävä, paritehtävä
3op on noin 75h opiskelijan työtä.
Evaluation methods and criteria
Lähiluennot, luentotehtävät , ryhmätehtävä, paritehtävä
Luentotehtävät palautetaan luentojen aikana.
Kurssin arviointi:
Ryhmätehtävä 50% kok.arvosanasta
Ryhmätehtävästä tulee saada vähintään arvosana 1
Ryhmätehtävän palautus on XXXX
Paritehtävä 50% kok.arvosanasta
Paritehtävästä tulee saada vähintään arvosana 1
Paritehtävän palautus XXXX
Failed (0)
Arvosana 0
Ryhmätehtävän arviointi
Arvosana 0
Ryhmätehtävää ei ole palautettu Itsiin ohjeiden mukaan oikeaan aikaan.
Jos esitystä ei ole palautettu ajallaan, esitystä ei voi myöskään esittää.
Opiskelija on palauttanut esityksen, mutta se hyvin lyhyt ja vajaa, eikä sisällä mitään oppimisen osa-alueita. Plagiointia yli 20% opiskelijan palautuksesta.
Paritehtävän arviointi
Arvosana 0
Paritehtävän raportti ei ole palautettu ajallaan.
Paritehtävän raportti on palautettu, mutta HYVIN vajaana. Esim. Raportissa on vain kuvia, mutta ei tekstiä. Tai vaan tekstiä, mutta ei kuvia.
Tai/ja
Kuvista ei saa selvää esim. kuvakaappaukset ovat ”huonoja” ja opiskelijan yritystä (yritystunnusta) ei löydy kuvasta.
Tai /ja
teksti on ”epämääräistä” eikä lukija ymmärrä tekstiä.
Plagiointia yli 20% opiskelijan palautuksesta.
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Arvosana 1-3
Ryhmätehtävän arviointi
Arvosana 1-3
Palautettu Itsiin ajallaan. Esitysaika alle 12 min, esitysmateriaali powerpointissa.
Esitys tehty kohtalaisesti ohjeiden mukaan.
Esitys pidetään sovittuna ajankohtana.
Vähäisesti omia mielipiteitä, vähäisesti omaa pohdintaa. Lähteistä kerrottiin niukasti.
Esitys oli suoraan paperista lukua.
Ei opetuksellista arvoa, eikä oppineisuutta huomattavissa.
Otetaan vastaan esityksessä tulleita kysymyksiä/ kommentteja ja vastataan niihin asiallisesti.
Lähteet merkitty esitykseen ja esityksen loppuun TURKU AMK ohjeen mukaan. Plagiointitarkastus on OK.
Jos esitys puuttuu, arvosana 1, kunhan esitysmateriaali on palautettu ajoissa ja teksti on asiallista eli esitys tehty ohjeiden mukaan.
Paritehtävän arviointi
Arvosana 1-3
Paritehtävän raportti on palautettu ohjeiden mukaan ja oikeaan aikaan.
Paritehtävä on toteutettu itsenäisesti ja loogisesti mallidokumentin mukaan, mutta aihepiirin hallinnassa on puutteita.
Paritehtävässä on epäjohdonmukaisuutta ja puutteita. Työstä puuttuu myös omia esimerkkejä ja omaa pohdintaa.
Kuviot ja taulukot on toteutettu asianmukaisilla ohjelmilla, mutta niissä on puutteita.
Aineistosta ei ole osattu tehdä paljonkaan perusteltuja johtopäätöksiä ja oivalluksia.
Plagiointitarkastus on OK.
Oppineisuus jää lukijalle epäselväksi.
Omat kommentit ja parannusehdotukset puuttuvat tai ne on selitty vähäisesti.
Tehtävien prosessikuvauksissa puutteita. Välivaiheita ei ole kirjoitettu selvästi ja loogisesti vastauksessa.
Vastauksessa ei tule selville harjoituksen ja kokonaisuuden ymmärtäminen.
Kuvakaappauksista saa ”selvää”, ja niistä selviää tekijän yrityksen nimi ja päiväys. Kuvakaappaukset ovat kuitenkin vaillinaisia ja/tai niitä ei ole selitetty paljoakaan tekstissä.
Assessment criteria, good (3-4)
Arvosana 4-5
Ryhmätehtävän arviointi
Arvosana 4-5
Palautettu It´siin ajallaan. Esitysaika 13-17 min, esitysmateriaali powerpointissa.
Esitys ja esitysmateriaali on tehty erinomaisesti ohjeiden mukaan. Kaikkiin kohtiin on vastattu asiantuntevasti, laajasti ja ammattimaisesti.
Esitys pidetty sovitusti ja kaikilta ryhmän jäsenillä on luonteva esiintyminen sekä heidän osaaminen tulee esityksessä ilmi.
Ei suoraa paperista lukua.
Omia mielipiteitä, hyviä kommentteja ja oivalluksia.
Esitys tehty selkeästi, käyttäen omia kaavioita, prosessikaavioita ym.
Lähteet merkitty esitykseen ja esityksen loppuun.
Otetaan vastaan esityksessä tulleita kysymyksiä/ kommentteja, ja vastataan niihin asiallisesti.
Plagiointitarkastus on OK.
Paritehtävän arviointi
Arvosana 4-5
Paritehtävän raportti on palautettu ohjeiden mukaan ja oikeaan aikaan.
Paritehtävä on toteutettu itsenäisesti ja loogisesti, osoittaen erinomaista aihepiirin hallintaa ja jäsentelyä laajoilla ja yksityiskohtaisilla esimerkeillä käyttäen mallidokumenttia.
Paritehtävän raportti on moitteeton, johdonmukainen ja jäntevä sisällöllinen rakenne.
Teksti on sujuvaa ja virheetöntä asiatekstiä.
Kuviot ja taulukot on toteutettu asianmukaisilla ohjelmilla ja ne ovat laadultaan korkeatasoisia, itse tehden.
Raportti sisältää omia oppimiseen liittyviä pohdintoja, omia esimerkkejä ja omia kommentteja.
Opiskelijan dokumentaation kokonaisuus looginen, tieteellinen ja oppineisuus on havaittavissa.
Omat kommentit ja parannusehdotukset on selitetty perusteellisesti.
Oma oppiminen on avattu tekstissä laajasti ja perustellusti.
Tehtävien prosessikuvaukset on kirjoitettu ja kuvattu vastauksessa. Harjoituksen välivaiheet on kirjattu yksityiskohtaisesti vastauksessa.
Vastauksessa tulee selville harjoituksen ja kokonaisuuden ymmärtäminen.
Kuvakaappauksista saa ”selvää”, ja niistä selviää tekijän yrityksen nimi ja päiväys ja kuvat on selitetty tekstissä auki yksityiskohtaisesti.
Assessment criteria, excellent (5)
Arvosana 4-5
Ryhmätehtävän arviointi
Arvosana 4-5
Palautettu It´siin ajallaan. Esitysaika 13-17 min, esitysmateriaali powerpointissa.
Esitys ja esitysmateriaali on tehty erinomaisesti ohjeiden mukaan. Kaikkiin kohtiin on vastattu asiantuntevasti, laajasti ja ammattimaisesti.
Esitys pidetty sovitusti ja kaikilta ryhmän jäsenillä on luonteva esiintyminen sekä heidän osaaminen tulee esityksessä ilmi.
Ei suoraa paperista lukua.
Omia mielipiteitä, hyviä kommentteja ja oivalluksia.
Esitys tehty selkeästi, käyttäen omia kaavioita, prosessikaavioita ym.
Lähteet merkitty esitykseen ja esityksen loppuun.
Otetaan vastaan esityksessä tulleita kysymyksiä/ kommentteja, ja vastataan niihin asiallisesti.
Plagiointitarkastus on OK.
Paritehtävän arviointi
Arvosana 4-5
Paritehtävän raportti on palautettu ohjeiden mukaan ja oikeaan aikaan.
Paritehtävä on toteutettu itsenäisesti ja loogisesti, osoittaen erinomaista aihepiirin hallintaa ja jäsentelyä laajoilla ja yksityiskohtaisilla esimerkeillä käyttäen mallidokumenttia.
Paritehtävän raportti on moitteeton, johdonmukainen ja jäntevä sisällöllinen rakenne.
Teksti on sujuvaa ja virheetöntä asiatekstiä.
Kuviot ja taulukot on toteutettu asianmukaisilla ohjelmilla ja ne ovat laadultaan korkeatasoisia, itse tehden.
Raportti sisältää omia oppimiseen liittyviä pohdintoja, omia esimerkkejä ja omia kommentteja.
Opiskelijan dokumentaation kokonaisuus looginen, tieteellinen ja oppineisuus on havaittavissa.
Omat kommentit ja parannusehdotukset on selitetty perusteellisesti.
Oma oppiminen on avattu tekstissä laajasti ja perustellusti.
Tehtävien prosessikuvaukset on kirjoitettu ja kuvattu vastauksessa. Harjoituksen välivaiheet on kirjattu yksityiskohtaisesti vastauksessa.
Vastauksessa tulee selville harjoituksen ja kokonaisuuden ymmärtäminen.
Kuvakaappauksista saa ”selvää”, ja niistä selviää tekijän yrityksen nimi ja päiväys ja kuvat on selitetty tekstissä auki yksityiskohtaisesti.
Further information
Tapaamme luennoilla.
Kurssilla käytämme Itsiä.
Ensimmäisellä luentokerralla kysytään opiskelijoilta lupa kurssin luentojen läsnäololistaoille.