Siirry suoraan sisältöön

Myynnin ja markkinoinnin kehittämisprojektit (10 op)

Toteutuksen tunnus: KH00CL45-3008

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.06.2025 - 03.09.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on käynnissä.
Ajoitus
03.09.2025 - 20.12.2025
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Opintopistemäärä
10 op
Lähiosuus
10 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tekniikka ja liiketoiminta
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Liiketalouden koulutus
Opettajat
Marianne Renvall
Arto Kuuluvainen
Ryhmät
PLIITS24MAMY
PLIITS24MAMY
Opintojakso
KH00CL45
Toteutukselle KH00CL45-3008 ei löytynyt varauksia!

Arviointiasteikko

H-5

Sisällön jaksotus

Opintojakso toteutetaan MyyntiAkatemiassa. Myyntiakatemiaan haetaan erillisen rekryn kautta joka syksy ja kevät.

Yritysprojektien vetäminen tai projekteihin aktiivisena jäsenenä osallistuminen ja projektin suunnittelu, budjetointi, aikataulutus ja toteutus sekä loppuraportointi. Osallistuminen myös MyyntiAkatemian sisäisiin markkinointi-, myynti- tai viestintätiimiin sekä joka viikkoisiin viikkopalavereihin ja treeneihin.

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- luoda ja ylläpitää yhteyksiä yrityksiin
- myydä omaa osaamistaan
- suunnitella, toteuttaa ja raportoida kehittämisprojektin

Sisältö

Kehittämisprojektin ja projektitiimin suunnittelu.
Projektityön toteutus, seuranta ja raportointi.

Oppimateriaalit

Treenien ja kirjapiirien sekä yritysprojektien materiaalit.

Opetusmenetelmät

Tiimioppiminen ja oppiminen yritysprojektien tekemisen kautta. Teoriakehystä kehitetään treenien ja kirjapiirien sekä yritysprojektien kautta. Omaa oppimista seurataan oppimissopimuksen kautta. Portfoliotyöskentely.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Ei tenttiä.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

MyyntiAkatemiassa käytetään tiimioppimista ja portfoliotyöskentelyä, joihin kuuluvat yritysprojektien tekeminen, treenien pitäminen, tiedonhankintaa ja kirjallisuuden lukemista ja reflektointia kirjapiirissä sekä oman oppimisen reflektointia oppimissopimuksen avulla. Tiimioppiminen on osa innovaatiopedagogiikkaa. Kaikessa toiminnassa noudatetaan kestävän kehityksen periatteita.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei valinnaisia suoritustapoja.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opiskelija tekee yritysten ja organisaatioiden projektitoimeksiantoja ja hän näyttää osaamistaan portfolion muodossa. Hän osallistuu myös MyyntiAkatemian myynti-, markkinointi- tai viestintätiimiin sekä MyyntiAkatemian viikkopalavereihin ja kehittää MyyntiAkatemian toimintaa. Hän pitää tuntikirjaa työtunneistaan. Opintopisteet annetaan tehdyn tuntimäärän ja portfoliotuotosten perusteella (treenit, projektit, kirjareflektiot, oppimisopimus). Opiskelija suorittaa 10-20 op per lukukausi.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opiskelija saa palautetta toiminnastaan asiakkailta, vertaisiltaan sekä valmentajilta. Hän tekee myös jatkuvaa itsearviointia ja reflektointia toiminnastaan. Arviointi kohdistuu opiskelijan toimintaan tiimeissä ja projekteissa. Opiskelija laatii portfolion toiminnastaan ja tuotoksistaan. Portfolio pitää sisällään hänen tuntikirjanpitonsa, treeninsä, kirjareflektionsa, oppimisopimuksensa sekä hänen tuotoksiaan yritysprojekteissa ja MyyntiAkatemian tiimissä. Portfolio esitellään ja arvioidaan lukukauden lopussa.

Hylätty (0)

Tuotokset ja tekeminen eivät täytä hyväksytyn kriteerejä (ks. 1-2 arviointikriteerejä).

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Arvosana hyväksytty (1 - 2), opiskelija
• toimii osana yritysprojektitiimiä ja osaa suunnitella, toteuttaa, seurata ja raportoida yritysprojektin
• käyttää eri työkaluja (Trello, Teams, Pipedrive)
• osallistuu MyyntiAkatemian viikkopalaveriin ja treeneihin
• tuottaa ja esittelee omaa portfoliota, jossa tuntikertymä, oppimissopimus, tehdyt yritysprojektit, treenit ja kirjareflektiot.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Arvosana hyvä (3 - 4) opiskelija:
•tekee yritysprojektit (suunnittelu, toteutus, raportointi) tavoitteellisesti ja ammattitaitoisesti
•osaa kuunnella asiakasta ja asiakaspalaute ohjaa toimintaa
• käyttää eri työkaluja ammattitaitoisesti (Teams, Trello, Pipedrive, LinkedIn, Instagram, ym.)
•hallitsee myynti- markkinointi- ja viestintäprosessin vaiheet, aikataulutuksen sekä kommunikaation omassa tiimissä
•osallistuu aktiivisesti MyyntiAkatemian viikkopalavereihin ja treeneihin
•tuottaa ja esittelee vakuuttavasti omaa portfoliota, jossa tuntikertymä, oppimissopimus, tehdyt yritysprojektit, treenit ja kirjareflektiot

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Arvosana kiitettävä (5), opiskelija
• saavuttaa yritysprojektissa korkean asiakastyytyväisyyden
• osaa toimia paineen alla vaativissa tilanteissa ja ratkaista mahdollisia ongelmia
• osaa tavoitteellisesti vetää projektitiimiä ottaen siinä tärkeän ja dialogisen roolin
• arvioi projektin mahdollisia riskejä ja ennaltaehkäisee näitä
•sparraa omalla esimerkillä muita opiskelijoita kehittävään toimintaan ja myyntiin MyyntiAkatemiassa
•käyttää ja kehittää eri työkaluja tavoitteellisesti (Teams, Trello, Pipedrive, LinkedIn, Instagram ym.)
•osallistuu aktiivisesti ja dialogisesti MyyntiAkatemian viikkopalavereihin ja treeneihin
•tuottaa ja esittelee myyvästi omaa portfoliota, jossa tuntikertymä, oppimissopimus, tehdyt yritysprojektit, treenit ja kirjareflektiot.

Lisätiedot

Sisäisessä viestinnässä käytetään MyyntiAkatemianTeams-kanavaa, Whatappia ja sähköpostia. Yritysprojekteissa käytetään Trelloa ja MyyntiAkatemian myynnissä CRM-järjestelmää Pipedrivea. Markkinoinnissa käytetään Instagramia, Facebookia, Tiktokia ja LinkedIniä. MyyntiAkatemialla on omat www-sivut: myyntiakatemia@turkuamk.fi.

Siirry alkuun