Skip to main content

Business Intelligence - Business analytics (5 cr)

Code: KH00CV80-3001

General information


Enrollment
02.08.2025 - 31.08.2025
Registration for introductions has not started yet.
Timing
01.09.2025 - 06.12.2025
The implementation has not yet started.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Entrepreneurship and Sales
Campus
Kupittaa Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Business
Teachers
Markku Rajala
Course
KH00CV80
No reservations found for realization KH00CV80-3001!

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Liiketoiminnan tarkempaa analysointia
Kustannuslaskennan perusteiden kertaamista (lisäyslaskenta)
Tilastollisen analyysin perusmenetelmiä
Power BI työkaluna liiketoimintadatan analysoinnissa ja visualisoinnissa

Objective

The student recognizes and knows the cost factors affecting the profitability of the business and is able to make business-related decisions based on them

The student recognizes and knows the aspects of the order-delivery process from the procurement market to the end customers

The student is able to analyze data coming from the business and visually report to the management of the company for decision-making

The student is able to direct the business and make related decisions using the data generated from the business

Content

- Basics of the cost accounting
- Basics of the business process analyses
- Basics of the descriptive statistics
- Basics of the business intelligence visualization tool
- simulated business environment as learning platform

Materials

Pro Power BI Desktop by Adam Aspin (2nd ed.) kurssikirja löytyy finnasta e-kirjana
https://tuamk.finna.fi/Record/turkuamk_electronic.995130327205970
Power BI youtube videoita
Chat GPT/Microsoft co-pilot
https://app.eduhouse.fi/palvelu/koulutuskokonaisuudet/39579943-power-bi

Teaching methods

Harjoitustehtävät
Simulaatiopelit
Analyysit missä ongelmanratkaisukyvyt pääosassa

Exam schedules

Suulliset loppuesitykset missä opiskelijat esittävät oman analyysinsä opettajalle

Pedagogic approaches and sustainable development

Learning by Doing
Simulaatiopelit
Ongelmanratkaisua tekoäly-avusteisesti

Kestävä kehitys teemana mahdollisuus ottaa mukaan, jossa analysoidaan simuloidussa maailmassa yrityksen toimia kestävän kehityksen kannalta. Tämä on kuitenkin toistaiseksi harkinnassa, koska se saattaa tuoda liikaa kompleksisuutta simulaatiopelin hallintaan eli yrityksen toimitusverkoston hallintaan ja sitä kautta häiritä kurssin pääfokuksen eli yrityksen taloudellisen toiminnan analysointia ja raportointia.

Completion alternatives

Ei valitettavasti ole valinnaista suoritustapaa.

Student workload

Oppimistehtävät:
- Harjoitustehtäviä analytiikan perusmenetelmiin
- Harjoitusanalyysi
- Kurssin pääanalyysi
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Harjoitustehtäviä 30 h
Kontaktitunnit 36h
Analysointia (excel/Power BI) 75h

Evaluation methods and criteria

Sisällön jaksotus
Liiketoiminnan tarkempaa analysointia
Kustannuslaskennan perusteet (lisäyslaskenta)
Tilastollisen analyysin perusmenetelmiä
Power BI työkaluna liiketoimintadatan analysoinnissa ja visualisoinnissa

Arvioinnin kohteena:
Harjoitustehtävät pitää olla tehtynä, jotta saa arvosanan
Analyysit ja niiden raportointi suullisessa tilaisuudessa

Failed (0)

Annetut tehtävät ja analyysit jätetty tekemättä

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

- Kurssilla annetut tehtävät tehty hyväksytysti
- Yritetty todistettavasti tehdä annetut analysointitehtävät

Assessment criteria, good (3-4)

- Kurssilla annetut tehtävät tehty hyväksytysti
- Annetut analysointitehtävät ovat suoritettu onnistuneesti loppuun ja saanut hyväksynnän opettajalta.
- Tarvittu tuki- ja ohjausmäärä opettajalta määrittelee tason 3 ja 4 välillä

Assessment criteria, excellent (5)

- Kurssilla annetut tehtävät tehty hyväksytysti
- Annetut analysointitehtävät ovat suoritettu vähäisellä ohjauksella ja oma-aloitteisesti onnistuneesti loppuun ja saanut hyväksynnän opettajalta.

VAIHTOEHTOISESTI:
- Luotu oma analysointi oma-aloitteisesti sekä onnistuneesti ja saanut hyväksynnän opettajalta

Go back to top of page