Skip to main content

Collection Development (5 cr)

Code: KH00DG65-3001

General information


Enrollment
02.08.2025 - 31.08.2025
Registration for introductions has not started yet. Registration starts :startDate
Timing
01.09.2025 - 16.12.2025
The implementation has not yet started.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
1 cr
Virtual portion
4 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Engineering and Business
Campus
Kupittaa Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
10 - 22
Degree programmes
Degree Programme in Library and Information Services
Teachers
Pauliina Isomäki
Course
KH00DG65

Realization has 5 reservations. Total duration of reservations is 15 h 0 min.

Time Topic Location
Mon 01.09.2025 time 09:00 - 12:00
(3 h 0 min)
Orientaatio, Kokoelmien kehittäminen KH00DG65-3001
LEM_A317 Oppimistila
Tue 02.09.2025 time 13:00 - 16:00
(3 h 0 min)
Luento ja harjoitukset, Kokoelmien kehittäminen KH00DG65-3001
LEM_A308 Oppimistila BYOD
Wed 08.10.2025 time 09:00 - 12:00
(3 h 0 min)
Kokoelmien kehittäminen KH00DG65-3001
Verkkotapaaminen
Thu 23.10.2025 time 09:00 - 12:00
(3 h 0 min)
Kokoelmien kehittäminen KH00DG65-3001
Verkkotapaaminen
Wed 03.12.2025 time 09:00 - 12:00
(3 h 0 min)
Kokoelmien kehittäminen KH00DG65-3001
Verkkotapaaminen
Changes to reservations may be possible.

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Kirjaston kokoelmatyö
Sopimukset ja lisenssit

Kirjastoaineistojen markkinointi

Objective

Having completed the course the student
- is able to design physical and digital library material services
- is able to use various methods in developing and assessing collections
- is able to market and promote collections for various customer groups

Content

Developing library collections
Licensing of e-resources
Marketing library services

Materials

Tuomi, Pirjo. Kaunokirjallisuus suomalaiselle yleiselle kirjastolle haasteena, rasitteena ja mahdollisuutena. Oulun yliopisto 2017. Luvut 3.2 ja 8 - 10 (s. 59-84, s. 181-230) https://turkuamk.finna.fi/Record/turkuamk_electronic.995586305805970

Kokkonen, L., Pelttari, T., Ramsay, J., Reuhkala, I. & Aho, M. 2021. Maagisessa paikassa: Musiikkikirjastojen tuntematon tulevaisuus. [Helsinki]: Suomen musiikkikirjastoyhdistys ry. https://turkuamk.finna.fi/Record/turkuamk.995646105505970?sid=2987631954

Sisältöjen avaus: Sanne, Nyholm. Visusti kirjastossa : visuaalisesti houkuttelevat esillepanot ja tilaratkaisut. Dekonet 2020. Osa 2 ja 4.
Ja muu tunnilla jaettu aineisto

Teaching methods

Luennot, itsenäinen opiskelu, ryhmätyöt, raportit, harjoitukset

Pedagogic approaches and sustainable development

Työelämälähtöisyys
Yhteistoiminnallinen oppiminen
Tekemällä oppiminen

Student workload

Kirjastoaineistojen markkinointi 27 h
Kokoelmien kehittäminen 108 h

Evaluation methods and criteria

Arvioinnin kohteet: Yksilötehtävät, ryhmätyöt, tentti

Kokoelmatyö 80 %
Kokoelmien avaaminen ja promootio 20 %

Hyväksytty/hylätty -asteikolla arvioitavan pakollisen tehtävän puuttuminen alentaa kurssin arvosanaa 1 pykälällä.
Tehtävien palautuksen myöhästyminen vaikuttaa kyseisen tehtävän arvosanaan.

Failed (0)

Opiskelijalla on selvästi puutteelliset tiedot, opiskelija on vastannut annettuihin tehtäviin tehtävänantoa ymmärtämättä tai on jättänyt tehtävät suorittamatta.

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

Opiskelija hallitsee perusteet. Asiat on kuitenkin käsitelty suppeasti ja / tai luettelomaisesti ja opiskelijan osaamisessa on puutteita. Kirjallisessa ja/tai suullisessa ilmaisussa on puutteita.

Assessment criteria, good (3-4)

Opiskelijan kirjalliset ja suulliset työt ovat selkeitä. Keskeinen asiasisältö ymmärretään ja tuodaan esille jokseenkin hyvin. Epäolennaista ainesta tai asiavirheitä on vähän tai ei ollenkaan. Omakohtainen reflektio saattaa puuttua. Esitetty perusteluja jossakin määrin.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija ymmärtää ja hallitsee keskeisen asiasisällön erittäin kattavasti. Kirjalliset ja suulliset työt ovat erittäin selkeät ja loogiset. Asiat on kuvattu ja arvioitu useasta eri näkökulmasta. Olemassa olevaa lähdeaineistoa on hyödynnetty monipuolisesti. Pohdintoja, perusteluja, omia näkemyksiä ja johtopäätöksiä on esitetty runsaasti, kattavasti ja johdonmukaisesti.

Go back to top of page