Collection Development (5 cr)
Code: KH00DG65-3001
General information
- Enrollment
- 02.08.2025 - 31.08.2025
- Registration for introductions has not started yet. Registration starts :startDate
- Timing
- 01.09.2025 - 16.12.2025
- The implementation has not yet started.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 1 cr
- Virtual portion
- 4 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Engineering and Business
- Campus
- Kupittaa Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 10 - 22
- Degree programmes
- Degree Programme in Library and Information Services
- Teachers
- Pauliina Isomäki
- Course
- KH00DG65
Realization has 5 reservations. Total duration of reservations is 15 h 0 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Mon 01.09.2025 time 09:00 - 12:00 (3 h 0 min) |
Orientaatio, Kokoelmien kehittäminen KH00DG65-3001 |
LEM_A317
Oppimistila
|
Tue 02.09.2025 time 13:00 - 16:00 (3 h 0 min) |
Luento ja harjoitukset, Kokoelmien kehittäminen KH00DG65-3001 |
LEM_A308
Oppimistila BYOD
|
Wed 08.10.2025 time 09:00 - 12:00 (3 h 0 min) |
Kokoelmien kehittäminen KH00DG65-3001 |
Verkkotapaaminen
|
Thu 23.10.2025 time 09:00 - 12:00 (3 h 0 min) |
Kokoelmien kehittäminen KH00DG65-3001 |
Verkkotapaaminen
|
Wed 03.12.2025 time 09:00 - 12:00 (3 h 0 min) |
Kokoelmien kehittäminen KH00DG65-3001 |
Verkkotapaaminen
|
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Kirjaston kokoelmatyö
Sopimukset ja lisenssit
Kirjastoaineistojen markkinointi
Objective
Having completed the course the student
- is able to design physical and digital library material services
- is able to use various methods in developing and assessing collections
- is able to market and promote collections for various customer groups
Content
Developing library collections
Licensing of e-resources
Marketing library services
Materials
Tuomi, Pirjo. Kaunokirjallisuus suomalaiselle yleiselle kirjastolle haasteena, rasitteena ja mahdollisuutena. Oulun yliopisto 2017. Luvut 3.2 ja 8 - 10 (s. 59-84, s. 181-230) https://turkuamk.finna.fi/Record/turkuamk_electronic.995586305805970
Kokkonen, L., Pelttari, T., Ramsay, J., Reuhkala, I. & Aho, M. 2021. Maagisessa paikassa: Musiikkikirjastojen tuntematon tulevaisuus. [Helsinki]: Suomen musiikkikirjastoyhdistys ry. https://turkuamk.finna.fi/Record/turkuamk.995646105505970?sid=2987631954
Sisältöjen avaus: Sanne, Nyholm. Visusti kirjastossa : visuaalisesti houkuttelevat esillepanot ja tilaratkaisut. Dekonet 2020. Osa 2 ja 4.
Ja muu tunnilla jaettu aineisto
Teaching methods
Luennot, itsenäinen opiskelu, ryhmätyöt, raportit, harjoitukset
Pedagogic approaches and sustainable development
Työelämälähtöisyys
Yhteistoiminnallinen oppiminen
Tekemällä oppiminen
Student workload
Kirjastoaineistojen markkinointi 27 h
Kokoelmien kehittäminen 108 h
Evaluation methods and criteria
Arvioinnin kohteet: Yksilötehtävät, ryhmätyöt, tentti
Kokoelmatyö 80 %
Kokoelmien avaaminen ja promootio 20 %
Hyväksytty/hylätty -asteikolla arvioitavan pakollisen tehtävän puuttuminen alentaa kurssin arvosanaa 1 pykälällä.
Tehtävien palautuksen myöhästyminen vaikuttaa kyseisen tehtävän arvosanaan.
Failed (0)
Opiskelijalla on selvästi puutteelliset tiedot, opiskelija on vastannut annettuihin tehtäviin tehtävänantoa ymmärtämättä tai on jättänyt tehtävät suorittamatta.
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Opiskelija hallitsee perusteet. Asiat on kuitenkin käsitelty suppeasti ja / tai luettelomaisesti ja opiskelijan osaamisessa on puutteita. Kirjallisessa ja/tai suullisessa ilmaisussa on puutteita.
Assessment criteria, good (3-4)
Opiskelijan kirjalliset ja suulliset työt ovat selkeitä. Keskeinen asiasisältö ymmärretään ja tuodaan esille jokseenkin hyvin. Epäolennaista ainesta tai asiavirheitä on vähän tai ei ollenkaan. Omakohtainen reflektio saattaa puuttua. Esitetty perusteluja jossakin määrin.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija ymmärtää ja hallitsee keskeisen asiasisällön erittäin kattavasti. Kirjalliset ja suulliset työt ovat erittäin selkeät ja loogiset. Asiat on kuvattu ja arvioitu useasta eri näkökulmasta. Olemassa olevaa lähdeaineistoa on hyödynnetty monipuolisesti. Pohdintoja, perusteluja, omia näkemyksiä ja johtopäätöksiä on esitetty runsaasti, kattavasti ja johdonmukaisesti.