Skip to main content

Innovation Management (5 cr)

Code: 3191040-3010

General information


Enrollment
02.06.2025 - 14.09.2025
Registration for the implementation has begun.
Timing
03.09.2025 - 14.12.2025
The implementation has not yet started.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
1 cr
Virtual portion
4 cr
Mode of delivery
Blended learning
Campus
Kupittaa Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 35
Degree programmes
Master of Business Administration, Business Development
Teachers
Markku Lindell
Course
3191040

Realization has 2 reservations. Total duration of reservations is 14 h 15 min.

Time Topic Location
Fri 26.09.2025 time 09:00 - 16:15
(7 h 15 min)
Innovaatiojohtaminen 3191040-3010
EDU_3029 Lovisa muunto byod
Fri 28.11.2025 time 09:00 - 16:00
(7 h 0 min)
Innovaatiojohtaminen 3191040-3010
EDU_3029 Lovisa muunto byod
Changes to reservations may be possible.

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Opintojakson ennakkotehtävä on ladattavissa oppimisalustalta (itsLearning) 5.9.2025. Ennakkotehtävä palautetaan oppimisalustalle viimeistään 21.9.2025.

Lähipäivät:
perjantaina 26.9.2025, klo 9.00-16.15
perjantaina 28.11.2025, klo 9.00-16.15
Kts tarkemmat tiedot https://lukkari.turkuamk.fi

Sisältö:
Innovaatioiden yhteiskunnallinen merkitys "big picture" ja makrotalous.
Innovaatioiden s-käyrä. Innovaatiotyypit, -mallit, -prosessit ja niihin vaikuttavat organisaatiokulttuurit. Innovaatioiden mahdollistajat, uudet teknologiat ja trendit. Avoimet ja suljetut innovaatioympäristöt. Startup kulttuuri.
Tuotekehitystoiminta, projektitoiminta, portfoliohallinta, innovaatioiden linkitys organisaation strategiaan.

Objective

This course aims to provide an overview of the new product/service development process starting in front-end innovation and ending in the release phase. It will give the students a deep understanding in how a service or product is conceptualized and finally launched to the market.
After completing the course the student
•understands the new product or service development process and the role of different kind of innovations to business development
•knows the different innovation models and their specific features
•is able to use the different models for business development and concept/new product and service creation
•is able to understand the linkages between the company strategy, leadership and effective innovation management
•is able to create working environments and cultures that inspire people for innovation development
•understands the importance of successful adoption of diffusion of innovations

Content

•elements of new product development/innovation process
•adoption and diffusion of innovations
•recent innovation models
•sustainability of innovations, measuring innovation success
•innovation in different contexts (low-tech, high-tech and service industries)

Materials

* Paul Trott (2021), Innovation Management and New Product Development, 7th edition, Hoboken : Pearson.
* Ries, Eric (kirjoittaja); Rautanen, Anu, (kääntäjä) ; Markula, Jussi, (kääntäjä), 2016. Lean startup : kokeilukulttuurin käsikirja : kuinka jatkuvan innovoinnin avulla luodaan merkittävästi onnistuneempaa liiketoimintaa, LavasDesign Oy
* Langdon Morris (2011), The Innovation Master Plan - the CEOs guide to innovation, www.innovationlabs.com, erityisesti Chapters 1, 4, 5 ja 6.
* Pentti Sydänmaanlakka (2009), Jatkuva uudistuminen - Luovuuden ja innovatiivisuuden johtaminen, Talentum Media Oy
* Everett M. Rogers, Diffusion of Innovations, (1962-) Fifth Edition 2003.
Lisäksi oppimisalustalla ja lähipäivissä annettava kirjallisuus, artikkelimateriaalit ja julkaisut.

Teaching methods

Lähiopetusta sekä yksilökohtaisia oppimistehtäviä, ryhmätehtävä, vertaisarviointia. Suullista, kirjallista ja visuaalista raportointia. Itsearviointia.

Pedagogic approaches and sustainable development

Opintojaksolla käytetään konstruktivistista oppimista, jossa uusia opittuja teorioita ja käytäntöjä sovelletaan yksilön aiempaan tietoon ja kokemukseen. Luennoilla käsitellään nykyaikaista innovaatiotoimintaa, sen teorioita, malleja ja niiden soveltamista organisaatioissa. Lähiopetus pyrkii olemaan keskustelevaa ja opiskelijoita osallistavaa. Opiskelijat soveltavat omia ammatillisia kokemuksiaan ja uuden oppimistaan opintojaksolla annettavien erilaisten tehtävien ongelmien ratkaisemiseksi.

Student workload

Lähiopetusta 2x 8 h, Oppimistehtäviä 47 h, ryhmä-/projektitehtävä 70 h, yhteensä 133 h.
Työmäärämitoitus on ohjeellinen ja suuntaa antava opintojakson osaamistavoitteiden saavuttamiseksi ja arvosanaan 3/5 tarvittava keskimääräinen työmäärä. Opiskelijan aiemmasta osaamis- ja kokemustaustasta riippuen työmäärä voi olla vähemmän tai enemmän. Opintojaksossa hankittua osaamista arvioidaan tehtävien ja muiden suoritteiden kautta, ei tehtyjen tuntien määrällä.

Evaluation methods and criteria

Opintojakson suorittaminen edellyttää hyväksytysti suoritetettuja ennakkotehtävää, vertaisarviointeja sekä yksilöoppimistehtäviä ja ryhmätehtävää. Ryhmätehtävässä opiskelijan on osoitettava oman panoksensa siihen. Oppimis- ja ryhmätehtävä arvioidaan asteikolla 0-5, jossa 0 on hylätty. Opintojakson kokonaisarvosana muodostuu tehtävien arvioiden keskisarvona. Tarkemmin oppimisalustalla ja lähipäivässä.
Jos opiskelija ei pääse osallistumaan lähipäivään hänen tulee tehdä annettu kirjallinen korvaava tehtävä päivän aiheista hyväksytysti annetussa aikataulussa.

Tehtävän palauttaminen annetun päivämäärän jälkeen voi vaikuttaa tehtävän arviointiin alentavasti.

Failed (0)

Opiskelija ei ole suorittanut ennakkotehtäviä, oppimistehtäviä, vertaisarviointeja, tai projekti-/ryhmätyön osuuttaan hyväksyttävästi annetussa aikataulussa.

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

Opiskelija osoittaa hallitsevansa innovaatioiden johtamisen peruskäsitteitä, konsepteja ja teorioita.

Assessment criteria, good (3-4)

Opiskelija osoittaa hallitsevansa innovaatioiden johtamisen peruskäsitteitä, konsepteja ja teorioita sekä osaa soveltaa tietoa organisaationsa ja muiden sidosryhmien hyödyksi. Opiskelija osoittaa hyödyntävänsä hyvin annettua kirjallisuutta ja soveltaa sitä annettuihin tehtäviin.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija hallitsee erinomaisesti innovaatioiden johtamisen teorioita ja konsepteja ja soveltaa tietoa organisaation ja muiden sidosryhmien hyödyksi. Opiskelija osaa käyttää oppimisesssaa annettua kirjallisuutta erinomaisella tavalla reflektoiden sekä löytää ja soveltaa asiaankuuluvia ammatillisia ja tieteellisiä tietolähteitä luomalla uusia arvokkaita näkökulmia. Opiskelija osoittaa merkittävää aloitteellisuutta, tuo esille perusteltuja uusia ideaoita ja innostaa muita innovaatiojohtamisellaan.

Further information

Oppimisalusta ja viestintäkanava on itsLearning.

Go back to top of page