Skip to main content

Developing Environments of the Health Promotion (5 cr)

Code: TH00BP95-3010

General information


Enrollment
01.08.2025 - 16.09.2025
Registration for introductions has not started yet.
Timing
16.09.2025 - 25.11.2025
The implementation has not yet started.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
5 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Master School
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 50
Degree programmes
Master's Degree Programme in Health Promotion
Teachers
Hille Halonen
Jaana Tomppo
Course
TH00BP95
No reservations found for realization TH00BP95-3010!

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Opintojakson ajoitus:
16.9.2025 12.30 - 15.45 Ulkopuolinen tila : Zoom

8.10.2025 9.00 - 14.30 Ulkopuolinen tila : Zoom

25.11.2025 09.00 - 12.00 Ulkopuolinen tila : Zoom


Opintojakso aukeaa Itslearning:ssä: 15.9.2025

Opintojakson suoritettaan opiskelija osaa:
· analysoida terveyden edistämisen tulevaisuuden haasteita ja etsiä ratkaisuja niihin
· kehittää terveyden edistämisen rakenteita ja tunnistaa kehittämishaasteet osaksi modernin yhteiskunnan kehitystä
· syventää tietämystään terveyden edistämisen yritystoiminnasta ja tunnistaa yritystoiminnan mahdollisuuksia omalla toimialallaan
· tunnistaa ja kehittää innovatiivisia ongelmanratkaisuja terveyden edistämiseen alueellisessa, kansallisessa ja kansainvälisessä tutkimus- ja kehittämistoiminnassa
· kehittyy terveyden edistämisen kansainvälisenä toimijana

Sisältö:
- terveyden edistämisen asiantuntijuus
- terveyden edistämisen rakenteet (muuttuvat toimintaympäristöt ja säädökset, Hyvinvointialue SOTE)
- sisäinen yrittäjyys ja itsensä johtaminen
- terveyden edistämisen pedagoginen osaaminen ja oppiminen (elinikäinen oppiminen, modernit oppimisympäristöt, innovaatiopedagogiikka ja innovatiiviset ongelmanratkaisutaidot)
- kansainväliset toimintaympäristöt terveyden edistämisessä
- innovaatiokyvykkyys osana terveyden edistämistä

Objective

After completing the course, the student is able to:
· analyze and assess their own challenges regarding life-long learning, pedagogical competence and professional development as part of profound expertise
· analyze and assess their competence in health promotion as part of profound expertise and build a foundation for self-management and the development of profound expertise as experts in health management
· recognize and develop innovative problem-solving skills in broad regional, national and international contexts of health promotion
· gain deeper insight into the social and health care industry and identify business opportunities in their own field
· develop innovative health promotion solutions in regional, national and international research and development projects

Content

· Expertise in health promotion and growth as an expert
· Structures of health promotion (changing operating environments and regulations, social welfare and health care reform)
· Internal entrepreneurship and self-management
· Pedagogical competence and learning in health promotion (modern learning environments, innovation pedagogy and innovative problem-solving skills)
· International operating environments in health promotion
· Innovation competence in health promotion

Materials

Opetuksessa käytettävä materiaali Itslearning:ssä.

Teaching methods

Itsenäinen - sekä pari- ja ryhmätyöskentely.

Exam schedules

Tenttiä ei ole.

Pedagogic approaches and sustainable development

Innovaatiopedagogiikka eli konstruktivistinen ja ongelmalähtöinen tekemällä ja soveltamalla oppiminen on keskiössä kaikissa Turun ammattikorkeakoulun (YAMK) koulutuksissa. Tämä opintojakso sisältää lähiopetusta, itsenäistä opiskelua, sekä pari- ja ryhmätyöskentelyä .

Lähiopetuksessa perehdytään opintojaksolle keskeiseen teoriaan sekä keskustellaan ja jaetaan omia kokemuksia käsiteltävistä aiheista. Pari- ja ryhmätehtävissä korostuu laajemman tehtäväkokonaisuuden yhdessä suorittaminen, projektimainen työskentely sekä konstruktivistinen omien kokemuksien jakaminen ryhmän jäsenten kanssa.

Completion alternatives

Ei valinnaista suoritustapaa.

Student workload

Oppimistehtävät:
1. Paritehtävä (kolmannen sektorin toimija)
2. Yksilötehtävä (Suomalaisten terveys ja terveyshaasteet vuonna 2050)

Opintojakson työmäärä 5 op (= 135 tuntia)

Evaluation methods and criteria

Paritehtävä: HYV / Täydennettävä
Yksilötehtävä: HYL, 1-5

Failed (0)

Hylätty: Ei ole palauttanut kaikkia tehtäviä määräaikaan mennessä ja/tai osallistunut lähiopetukseen. Palautetut tehtävät ovat ylimalkaisia/eivät vastaa tehtävänantoon/tehtävissä on havaittavissa plagiointia.

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

On palauttanut kaikki tehtävät määräaikaan mennessä ja osallistunut lähiopetukseen. Osoittaa oppimistehtävissän hallitsevansa kurssin sisällöt pintapuolisesti. Lähdemateriaalien käyttö on niukkaa, tekstissä on asia-/käsitevirheitä ja työ on sisällöllisesti hajanainen/ulkoasultaan viimeistelemätön.

Assessment criteria, good (3-4)

On palauttanut kaikki tehtävät määräaikaan mennessä ja osallistunut lähiopetukseen. Osoittaa oppimistehtävissän hallitsevansa kurssin sisällöt hyvin, sekä osaavansa myös soveltaa oppimaansa. Oppimistehtävät ovat huoliteltuja ja tehtävänantojen mukaisia, lähdemateriaalien käyttö on asianmukaista, eikä tekstissä juurikaan ole havaittavissa käsite- tai asiavirheitä.

Assessment criteria, excellent (5)

On palauttanut kaikki tehtävät määräaikaan mennessä ja osallistunut lähiopetukseen. Osoittaa oppimistehtävissään kurssin sisältöjen monipuolista hallintaa ja soveltamisosaamista. Oppimistehtävät ovat huoliteltuja ja tehtävänantojen mukaisia, lähdemateriaalien käyttö on monipuolista, eikä tekstissä ole käsite- tai asiavirheitä. Esitetyt näkökulmat ja väitteet perustellaan ja oppimistehtävistä välittyy tutkiva ja pohtiva ote.

Further information

YAMK-opintoja, ei sovellu AMK-opintoihin. Avoin AMK maksimi 5 opiskelijaa

Go back to top of page