Swedish for Working Life, Written Communication (replacing compulsory Swedish) (2 cr)
Code: 100115-3374
General information
- Enrollment
-
01.05.2025 - 24.08.2025
Registration for the implementation has begun.
- Timing
-
25.08.2025 - 19.12.2025
The implementation has not yet started.
- Number of ECTS credits allocated
- 2 cr
- Local portion
- 2 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Construction Industry
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 25 - 40
- Degree programmes
- Degree Programme in Construction and Municipal Engineering
- Teachers
- Leena Hämölä-Glorioso
- Course
- 100115
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Contents:
- describing your education
- work experience and CV
- basic building vocabulary
- on the phone
- e-mail messages
Objective
The student can communicate in writing in different work-life situations.
Content
The student
- can describe the content and structure of his/her studies, training and work experience
- can describe his/her working environment and operations of a company, products and processes
- can communicate in various business life situations appropriately
- is able to use appropriate vocabulary and phrases when presenting tasks of his/her own field
Materials
- Opettajan materiaali Itslearningissä. Materiaali mieluiten tulostettuna.
Teaching methods
- lähitapaamiset ja verkkotapaamiset Itslearningissä
- paritehtävät lähitunneilla
- itsenäiset verkkotehtävät Itslearningissä
- video- tai äänitystehtävät
Exam schedules
Kirjallinen tentti viimeisellä lähikerralla tai muuna yhteisesti sovittavana aikana.
Pedagogic approaches and sustainable development
- kestävään kehitykseen liittyvät artikkelit esim. palautettavissa tehtävissä
Completion alternatives
Ei ole
Student workload
Viikkosuunnitelma käsiteltävistä aihepiireistä ja tehtävien palautus aikataulun mukaan.
Evaluation methods and criteria
0-5. The grade is based on active participation in contact lessons, written assignments and a written exam.
Failed (0)
Ei suoriudu työelämän yleisistä ja alakohtaisista kirjallisista viestintätilanteista asianmukaisella tavalla. Tekstissä toistuvasti ymmärtämistä haittaavia piirteitä.
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
1
Selviytyy tavallisimmissa ennakoitavissa työelämän yleisissä ja alakohtaisissa kielenkäyttötilanteissa. Osaa kirjoittaa yksinkertaista osin epäyhtenäistä tekstiä. Virheet voivat vaikeuttaa ymmärtämistä, mutta ne eivät estä viestin perillemenoa.
2
Selviytyy tyydyttävästi jokapäiväisissä yleisissä ja alakohtaisissa työelämän kielenkäyttötilanteissa. Osaa kirjoittaa yksinkertaista pääosin yhtenäistä tekstiä. Viesti välittyy, vaikka teksti sisältää virheitä ja sen ymmärtäminen voi olla osin hankalaa.
Assessment criteria, good (3-4)
3
Selviytyy kohtalaisesti jokapäiväisissä ja ennakoimattomissakin työelämän yleisissä ja alakohtaisissa kielenkäyttötilanteissa. Osaa kirjoittaa johdonmukaista tekstiä, jossa viesti välittyy. Virheet eivät johda väärinkäsityksiin vaikka ne voivat häiritä lukurytmiä.
4
Selviytyy hyvin monipuolisissa yleisissä ja alakohtaisissa työelämän kielenkäyttötilanteissa. Osaa useimmiten kirjoittaa tilanteeseen sopivalla tavalla.
Assessment criteria, excellent (5)
Selviytyy hyvin monipuolisissa ja vaativissakin yleisissä ja alakohtaisissa työelämän kielenkäyttötilanteissa. Osaa kirjoittaa sujuvasti ja tilanteeseen sopivalla tavalla.
Further information
Viestit opettajalle sähköpostitse: leena.hamola-glorioso@turkuamk.fi (ei Its-viestien kautta).