Siirry suoraan sisältöön

Toiminnan johtaminen (5 op)

Toteutuksen tunnus: MS00BX29-3006

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.07.2025 - 18.09.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
Ajoitus
18.09.2025 - 13.11.2025
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
0 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 35
Koulutus
Tradenomi (ylempi AMK), taide- ja kulttuurialan johtaminen
Opettajat
Henni Syrjänen
Maarit Laiho
Opintojakso
MS00BX29
Toteutukselle MS00BX29-3006 ei löytynyt varauksia!

Arviointiasteikko

H-5

Sisällön jaksotus

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:

-luoda strategian taide- ja kulttuuriorganisaatiolle
-kehittää brändiä taide- ja kulttuuriorganisaatiolle ja johtaa sidosryhmäviestintää
-johtaa taide- ja kulttuurialan tuotantoprosesseja osallistavasti
-kehittää taide- ja kulttuuriorganisaation johtamisjärjestelmää

Opintojakson sisältö:

-taide- ja kulttuuriorganisaation strategia
-brändin ja sidosryhmäviestinnän johtaminen
-strategiaprosessin johtaminen
-tuotantoprosessien johtaminen

18.09.2025 klo 09.00-13.00 Online
25.09.2025 klo 09.00-13.00 Online
02.10.2025 klo 09.00-13.00 Online
13.11.2025 klo 09.00-13.00 Online

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:

luoda strategian taide- ja kulttuuriorganisaatiolle
kehittää brändiä taide- ja kulttuuriorganisaatiolle ja johtaa sidosryhmäviestintää
johtaa taide- ja kulttuurialan tuotantoprosesseja osallistavasti
kehittää taide- ja kulttuuriorganisaation johtamisjärjestelmää

Sisältö

taide- ja kulttuuriorganisaation strategia
brändin ja sidosryhmäviestinnän johtaminen
strategiaprosessin johtaminen
tuotantoprosessien johtaminen

Oppimateriaalit

Lukusuositus: W. Chan Kim,Renee Mauborgne, Sinisen meren strategia
Opettajan erikseen ilmoittama alan materiaali

Opetusmenetelmät

ryhmätyö, yksilötehtävät, itsenäinen opiskelu, työskentely Zoomissa.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Toteutusta ei suoriteta tentillä.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Konstruktiivinen ote eli tiedon rakentelu sekä itsenäisesti että yhdessä pienryhmän ja koko koulutusryhmän kanssa.
Teorioista ja malleista sekä omista näkemyksistä ja kokemuksista keskustellaan yhteisöllisesti verkkotapaamisissa käänteistä oppimista ja innovaatiopedagogiikkaa hyödyntäen.

Opintojaksoon liittyy olennaisesti mm. ennakointi-, kiertotalous - ja hyvinvointiosaaminen.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei valinnaisia suoritustapoja.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opintojaksoon sisältyy kaksi oppimistehtävää, joissa molemmissa osat A ja B.

Ryhmätehtävä - osa A ja B
Yksilötehtävä - osa A ja B

Online-opetus 16 h
Ryhmätyöskentely 40 h
Itsenäinen työskentely 79 h

yhteensä 135 h (=5 op)

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arvioinnin kohteena ovat oppimistehtävät: ryhmätehtävä ja yksilötehtävä.

Ryhmätehtävä - osa A ja B (arviointi 1-5/hyl)
Yksilötehtävä - osa A ja B (arviointi 1-5/hyl)

Kaikki tehtävät on tehtävä hyväksyttävästi. Tehtäväkohtaiset arviointikriteerit löytyvät Itslearningista.

Tekoälyn käyttö vaihtelee oppimistehtävittäin. Käytöstä ohjeistetaan opintojaksolla tehtäväkohtaisesti.

Hylätty (0)

Opiskelija ei ole palauttanut kaikkia tehtäviä, eikä osallistunut 50 % verkkotapaamisista tai suorittanut poissaolon korvaavia tehtäviä hyväksytysti. Palautetut tehtävät ovat ylimalkaisia ja/tai eivät vastaa pääosaan tehtävänannossa pyydetyistä asioista.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Kaikkien tehtävien suorittaminen hyväksytysti.
Oppimistehtävissä on tehty tehtävänannon mukainen tuotos, mutta tuotos on jäänyt sisällöltään vaatimattomaksi ja laajuudeltaan suppeaksi.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Yksilö/ryhmä on omaksunut opintojakson ja lähdeaineiston keskeisen sisällön ja osannut hyödyntää näitä oppimistehtävien laatimisessa. Tehtävät on tehty tehtävänannon mukaisesti ja palautettu dokumentti on sisällöltään ja laajuudeltaan hyvä.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Yksilö/ryhmä on omaksunut erinomaisesti opintojakson sekä lähdeaineiston sisällön ja osannut hyödyntää näitä työssään tehokkaasti. Yksilö/ryhmä on etsinyt aktiivisesti informaatiota, uusia ratkaisuja ja näkökulmia. Oppimistehtävissä palautetut dokumentit ovat laadultaan ja laajuudeltaan erinomaisia. Ne osoittavat syvää perehtymistä lähdeaineistoihin sekä kykyä soveltaa näistä ammennettuja oppeja tarkoituksenmukaisella tavalla.

Lisätiedot

Opintojaksoon liittyvät asiat hoidetaan sähköpostilla.

Siirry alkuun