Skip to main content

Care in Crisis and Emergency Conditions and Multiprofessional Simulation (4 cr)

Code: TH00CK70-3003

General information


Enrollment
02.07.2025 - 29.09.2025
Registration for introductions has not started yet.
Timing
29.09.2025 - 16.11.2025
The implementation has not yet started.
Number of ECTS credits allocated
4 cr
Local portion
4 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Health and Well-being
Campus
Kupittaa Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
10 - 30
Degree programmes
Degree Programme in Nursing
Teachers
Joonas Korhonen
Eeva Hevonoja
Course
TH00CK70
No reservations found for realization TH00CK70-3003!

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

HUOM! Toteutussuunnitelma päivittyy vielä ennen opintojakson alkua.

Opintojakso toteutuu syksyllä 25 viikoilla 40-45.
Opintojaksolle voi osallistua, kun kaikki perusopinnot on suoritettu hyväksytysti. MONSI simulaatioon voi osallistua KRIPO:n teoriaopinnot pitää olla pääosin suoritettu.

Objective

CARE IN CRISIS AND EMERGENCY CONDITIONS 4 ETCS KRIPO

The course includes 2 ETCS of studies in English

Objectives
• is familiar with the principles of key preparedness and crisis legislation and the organisation of crisis operations in a health care unit and the role of a nurse in these situations.
• is able to independently begin necessary rescue measures immediately as well as operate in a crisis or catastrophe
• can communicate professionally in crises and exceptional situations.
• understands the crisis as part of normal human development and is able to define the needs for treating trauma.
• can identify the stages and interventions of a traumatic crisis as a method of assistance.
• recognises crises and their impacts and is able to guide clients using methods of nursing.
• knows the principles of crisis work, is able to encounter a client in an acute crisis and after.
• knows how to work in a multidisciplinary and networked manner.
• have the capability to encounter a person who has experienced an acute crisis.

Content

Contents:
• Definition of emergency conditions and crises
• Preparedness for emergencies and crises
• Acting in emergencies and crises
• Mental, physical and social support and encountering the patient
• Identifying a traumatic crisis and its stages
• Development crises
• PTSD

During the simulations:
• students practise managing crises and exceptional situations as well as nursing and encountering clients that have experienced crises.
• learn to work as professionals in multi-authority cooperation in crisis situations.

Materials

Luentiodiat ja lisämateriaalit ItsLearning tentti-osiossa
Kuisma ym: Ensihoito. 2022 8.-9 painos. Luku 8.3. Kemialliset, biologiset, säteily- ja räjähdysonnettomuudet s. 834-857

Teaching methods

• Vuorovaikutteinen luento-opetus
• Tehtävät ja ryhmätyöskentely
• Etukäteistehtävät ennen simulaatioita ja simulaatioharjoitukset
• Moniammatillinen tiimioppiminen
• Itsenäinen opiskelu ja niihin liittyvät verkko-osuudet
• Kirjallinen tentti

Exam schedules

Tentti lukujärjestyksen mukaisesti, uusinta-ajankohta sovitaan opintojakson aikana

International connections

• Vuorovaikutteinen kontaktiopetus
• Käänteinen oppiminen
• Vertaisoppiminen
• Simulaatio-oppiminen
• Case-pohjainen oppiminen
• Itseopiskelu erilaisia materiaaleja käyttäen: tieteelliset artikkelit, opetusvideot, Käypä hoito -suositukset, oppikirjat

• Simulaatioharjoituksissa pääpaino moniammatillisessa tiimityöskentelyssä, yhteisvastuullisuudessa, rakentavassa palautteessa sekä ammatillisen kasvun vahvistamisessa turvallisessa ja positiivisessa oppimisympäristössä
• Potilaiden ja asiakkaiden oikeudenmukainen ja tasa-arvoinen kohtelu, osaa heikommassa asemassa olevan huomiointi. Esim. Ilmoitus sosiaalihuollon tarpeesta, lastensuojeluilmoitus
• Työturvallisuuden huomiointi hoitotyön poikkeusolosuhteissa, esim. CBRNE-tilanteet
• Omasta ja muiden työhyvinvoinnista huolehtiminen, työssäjaksaminen poikkeus- ja suuronnettomuustilanteiden jälkeen
• Hoitotarvikkeiden tarkoituksenmukainen käyttö ja turhan jätteen ennaltaehkäisy. Jätteiden lajittelu
• Tautien tarttumisen ennaltaehkäisy. Potilaiden terveyden edistäminen ja ohjaus tartuntatautien ehkäisyssä. Toiminta pandemiatilanteessa

Completion alternatives

Ei ole valinnaista suoritustapaa

Student workload

1 op = 27 t opiskelijan työtä, 4 op yht. 108t
Kontaktiopetus: sis. luennot ja simulaatiot 22 t
Tehtävät ja itsenäinen opiskelu
Kirjallinen tentti ja siihen valmistautuminen

Further information

Sähköposti ja ITS alusta

Go back to top of page