Siirry suoraan sisältöön

English Professional Skills, B2 (5 op)

Toteutuksen tunnus: 1001005-3101

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.06.2025 - 01.09.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
Ajoitus
01.09.2025 - 19.12.2025
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tekniikka
Opetuskielet
suomi
Paikat
90 - 110
Koulutus
Konetekniikan koulutus
Opettajat
Piia Pesso
Ryhmät
PKONTK25
Konetekniikan koulutus
PKONTK25A
PKONTK25A
PKONTK25B
PKONTK25B
Opintojakso
1001005
Toteutukselle 1001005-3101 ei löytynyt varauksia!

Arviointiasteikko

H-5

Sisällön jaksotus

Opintojakson tavoitteena on aktivoida ja kehittää opiskelijan alakohtaisia kieli- ja viestintätaitoja englannin kielessä. Opiskelija saavuttaa ammattilisia taitoja monipuolisissa suullisissa ja kirjallisissa viestintätilanteista. Lisäksi opiskelija kehittää taitojaan jatkuvan, elinikäisen oppimisen kehittämiseksi. Opintojakson suoritettuaan opiskelijalla on riittävät taidot viestiä ammatin vaatimissa tehtävissä ja hän pystyy tuottamaan selkeää, jäsenneltyä ja tiivistä tekstiä, esittämään ja kuvailemaan alaan liittyvistä aiheista suullisesti ja pystyy ilmaisemaan ja vaihtamaan mielipiteitä käyttäen selkeää, asianmukaista kieltä. Opiskelija pystyy lukemaan alaan liittyviä tekstejä.

Opintojakson aiheet:
- Tyyli ja rekisterit
- Sähköposti- ja puhelinviestintä
- Yritykset ja innovaatiot
- Raportointi
- Suullinen esittäminen
- Kokoustaminen
- Keskustelutaito
- Alakohtainen sanasto
- Pump Design -projekti yhteistyössä Pekka Jukantuvan ja Antti Meriön kanssa

Tavoitteet

The aim of the course is to activate and develop the students’ field-relevant English language and communication skills. The students gain professional skills in various spoken and written communicative situations encountered in working life and society. In addition, they learn to utilize tools and techniques to further develop their skills in authentic, field-specific contexts.
Upon completing the course, the students have acquired sufficient skills to communicate at level B2 of the European Framework of Reference for Languages which states that at level B2, students should be able to produce clear, coherent and well-structured texts, present detailed descriptions related to their field of interest, express and exchange opinions using fluent language, follow complex argumentation, and read longer articles and reports.

Sisältö

- writing professional, field-specific texts
- presenting and discussing field-specific topics in a professional manner
- reading field-specific texts and utilizing the information in professional contexts
- learning and using key terminology of their field
- becoming professional, autonomous language users in working life

Aika ja paikka

Sepänkatu campus, autumn 2018 from September to December

Oppimateriaalit

Opintojakson oppimateriaali on itslearningissä.
Opintojakson aikana opiskelija valitsee osittain itselleen kiinnostavia alaan liittyviä aiheita ja lähteitä.

Opetusmenetelmät

Itseopiskelu, tekemällä oppiminen, tehtävien tekeminen, ryhmätyöskentely ja projektityöskentely

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Tehtäväperustainen arviointi, ei uusintoja eikä tenttejä. Opiskelija ei voi korottaa yksittäisten arvioitavien tehtävien pistemäärää eikä opintojakson loppuarvosanaa (tutkintosäännön mukaisesti).

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Pedagogiset toimintatavat kannustavat opiskelijaa aktiiviseen oppimiseen ja tiedon soveltamiseen monipuolisten menetelmien ja alakohtaisten tehtävien avulla.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Opintojaksoa ei voi suorittaa itsenäisesti ja arvosanan saaminen edellyttää aktiivista osallistumista oppitunneille sekä annettujen tehtävien tekemistä ajallaan.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Lähiopetus ja tehtävät sekä itsenäinen työ. Opiskelijat tekevät ryhmätyötä projektin merkeissä. Opintojakson laajuus on 5 opintopistettä, mikä vastaa 133 tuntia opiskelijan työtä.

Viikottaiset oppitunnit (14 kertaa)

4 arvioitavaa tehtävää ja etätehtävät. Projektityöskentely. Tuntitehtävät ja opiskelijan omalla ajalla tehtävä työ.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arvioitavat oppimistehtävät (arviointi asteikolla 0-5 p per tehtävä)

1 Muodollinen sähköposti (XX kampuksella)
2 Projektikokous (viikolla X pienryhmätapaamisessa)
3 Suullinen esitys (XX pienryhmissä)
4 Kirjallinen raportti (XX mennessä)

Ennakkotehtävät ja muut tehtävät, vähintään 5 pitää olla tehtynä, ylimenevät tekemättömät tehtävät vaikuttavat negatiivisesti loppuarvioinnissa. Yksi tehdyistä tehtävistä pitää olla lopuseminaari, jossa esitellään projektin tulokset.

Aktiivinen osallistuminen lähiopetukseen (vähintään 9:llä tunnilla pitää olla paikalla, 64% lähitunneista, jotta opintojaksosta voi päästä läpi). Lähitunteja yhteensä 14 kertaa. Pakolliset tunnit on merkitty itslearning-työtilan viikkoaikatauluun. Läsnäolovelvoite perustuu opiskeltavan oppiaineen luonteeseen. Kieltä ja viestintää opetellaan harjoittelemalla usein muiden ihmisten kanssa.

Poissaoloja ei voi korvata lisätehtävillä ja tehtävien määräaikoihin ei tehdä poikkeuksia, vaan niitä on noudatettava. Jos opiskelija saa opintojakson suoritettua, arvosanaa ei voi korottaa tekemällä joitakin tehtäviä uudelleen (tutkintosäännön mukaisesti). Vähintään 3 tehtävää opintojakson 4:stä suuremmasta tehtävästä (arviointi 0-5).

Hylätty (0)

Arvioitavia tehtäviä tekemättä (2 tai useampi 5 pisteen tehtävä).
Liiallinen poissaolo oppitunneilta (enemmän kuin 5 kertaa).

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

The student:
- produces texts that may fail to follow the standard structuring.
- produces texts that may not be understandable and the style may not be appropriate to the situation.
- produces texts that include mistakes in vocabulary choice and clumsy expressions.
- relies on notes when speaking and pronunciation may not be natural.
- shows little activity in discussions and reacts prompted by another speaker.
- speaks in a way that is not natural and there are problems with correct pronunciation.
- the fluency of the language is often interrupted by regular basic mistakes.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

The student
- can produce texts that are complete, but may lack from the standard structure.
- can produce texts that are understandable, but may contain some clumsy expressions and the style may not be correct all the time.
- communicates in a way that is understandable, but may contain problems with word choices and style.
- speaks mainly in a structured way and may need notes.
- pronounces mainly naturally, but there may be occasional problems with more complex words or sounds.
- participates in the discussion mostly actively, sometimes prompted by another speaker.
- can often rephrase words they do not remember, but may sometimes have problems.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

The student
- can write fluent, professional texts and use appropriate style and tone for the situation.
- can produce written texts that are well-written and include the use of professional vocabulary of the field.
- can speak fluently and naturally and rarely needs notes.
- participates in discussions and meetings actively and unprompted and is able to present arguments and opinions.
- speaks with largely correct grammar, vocabulary and uses functional language (e.g., signposting).

Lisätiedot

Opiskelijalla tulee olla käytössään toimiva tietokone, mikrofoni ja kamera online-tunteja varten.

Opettajaan voi olla yhteydessä sähköpostitse: piia.pesso(a)turkuamk.fi

Opintojakso alkaa lukujärjestyksen mukaisesti syyskuussa 2025:

PKONTK24A:
PKONTK24B:

Tuntien aloitusajat ovat lukujärjestyksessä aina oikein ja päivitetty. Jos tunnin aloitusajaksi on merkitty 12.30, tunti alkaa siihen aikaan.

Siirry alkuun