Basics of Sustainable Circular economy (5 cr)
Code: MS00CM65-3003
General information
- Enrollment
-
01.07.2025 - 05.09.2025
Registration for introductions has not started yet.
- Timing
-
02.09.2025 - 14.12.2025
The implementation has not yet started.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 3 cr
- Virtual portion
- 2 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Engineering and Business
- Campus
- Kupittaa Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 60
- Degree programmes
- Master of Engineering, Sustainable Circular Economy
- Master of Business Administration, Sustainable Circular Economy
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Kurssi alkaa 2.9.2025.
Lähitapaamisten lisäksi kurssilla on omaehtoisesti suoritettavia osuuksia sekä ryhmätyö.
Kurssin lähitapaamiset:
2.9. 13-16 kampuksella Turussa
29.9. 13-16 kampuksella Turussa
20.10. 9-12 zoomissa
10.11. 13-16 zoomissa
Objective
After completing the course, the student is able to:
- recognize the key principles of circular economy and its benefits from the environmental, social, and economical point of views
- understand what kind of circular business models there are and can develop those
- understands the need for a wider societal change
- knows methods of how to advance the circular economy
- know ways to create circular value chains
Content
On the Basics of the sustainable circular economy course, students learn that circular economy is the new economic model, where materials are recycled and products gain new value through services and innovations. Circular economy responds to the main challenges globally, such as climate change, depletion of natural resources, and loss of biodiversity. New ways of thinking and operating, diverse know-how, and new models for business operations are needed to achieve the goals of circular economy. Especially we need different kinds of professionals that can help solve the difficult problems of circular economy.
Materials
Oppimateriaali löytyy itslearning-alustalta.
Teaching methods
Luennot, tehtävät, itsenäinen opiskelu
ryhmätyö.
Exam schedules
Kurssilla ei ole tenttiä vaan arvosana muodostuu tehtävien kautta.
Oppimistehtävät tulee palauttaa palautuspäivään mennessä. Jos myöhästyt deadlinesta, saat kyseisestä tehtävästä yhden numeron alemman arvosanan kuin olisit saanut muuten.
Kaikki oppimistehtävät on oltava palautettuna opintojakson toteutuksen päättyessä, ellei opettajan kanssa ole sovittu toisin ennen toteutuksen päättymistä. Jos haluat kysyä tätä, ota yhteyttä kurssin vastuuopettajaan (Piia Nurmi) ennen kuin kurssi päättyy. Tällöin kurssin kokonaisarvosana laskee yhden arvosanayksikön verran.
Hyvin harvinaisissa tapauksissa voit uusia yksittäisen hylätyn oppimistehtävä. Tässäkin tapauksessa ota yhteys kurssin vastuuopettajaan. Tässäkin tapauksessa kokonaisarvosanasi kurssilta laskee yhden arvosanayksikön.
Hyväksyttyä kurssisuoritusta ei voi korottaa.
Pedagogic approaches and sustainable development
Kurssin työtavat pohjaavan Turku AMK:ssa käytössä olevaan innopeda-työtapaan. Mukana on erilaisia työskentelyn tapoja. Opimme tekemällä ja osallistumalla sekä keskustelemalla.
Kurssilla opiskellaan kiertotaloutta. Se on keskeinen tapa saada aikaan kestävän kehityksen mukainen yhteiskunta ja yritystoiminta. Se on siis työkalu muutokseen. Opit siitä lisää tällä kurssilla.
Completion alternatives
Ei muita suoritustapoja.
Student workload
Kurssi on 5op, eli vastaa 135h opiskelijan työtä.
Evaluation methods and criteria
Perusteet kurssilla on viisi tehtävää:
Tehtävä 1 käsitteistä DL x.x. (hyv/hyl & lyhyt sanallinen palaute)
Tehtävä 2 ohjauskeinoista, DL x.x. (hyv/hyl & lyhyt sanallinen palaute)
Tehtävä 3 arvoketjuista, DL x.x.. (hyv/hyl & lyhyt sanallinen palaute)
Tehtävä 4 ryhmätyö, DL x.x. (60% arvosanasta)
Tehtävä 5: vertaisarviointi ryhmätyöstä, DL x.x. (20% arvosanasta)
Tehtävien kohdalla ITS-alustalla on tarkemmat tehtäväkohtaiset arviointikriteerit.
Failed (0)
Opiskelija ei ole tehnyt tehtäviä.
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Opiskelija tunnistaa huonosti kiertotalouden keskeiset periaatteet ja toiminnat sekä sen hyödyt ympäristö-, sosiaalis-taloudellisista näkökulmista
Opiskelija ymmärtää huonosti millaisia kiertotalouden liiketoimintamalleja on olemassa ja ei juuri osaa kehittää niitä
Opiskelija ei ymmärrä tarvetta laajemman yhteiskunnallisen muutoksen syntymiselle
Opiskelija ei juuri tunne ohjauskeinoja, joilla kiertotaloutta edistetään.
Opiskelija ei juuri tunne tapoja, joilla kiertotalouden arvoketjuja rakennetaan.
Assessment criteria, good (3-4)
Opiskelija tunnistaa hyvin kiertotalouden keskeiset periaatteet ja toiminnat sekä sen hyödyt ympäristö-, sosiaalis-taloudellisista näkökulmista
Opiskelija ymmärtää hyvin millaisia kiertotalouden liiketoimintamalleja on olemassa ja osaa kehittää niitä.
Opiskelija ymmärtää tarpeen laajemman yhteiskunnallisen muutoksen syntymiselle
Opiskelija tuntee hyvin ohjauskeinoja, joilla kiertotaloutta edistetään.
Opiskelija tuntee tapoja, joilla kiertotalouden arvoketjuja rakennetaan.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija tunnistaa erinomaisesti kiertotalouden keskeiset periaatteet ja toiminnat sekä sen hyödyt ympäristö-, sosiaalis-taloudellisista näkökulmista
Opiskelija ymmärtää erinomaisesti millaisia kiertotalouden liiketoimintamalleja on olemassa ja osaa kehittää niitä.
Opiskelija ymmärtää erinomaisesti tarpeen laajemman yhteiskunnallisen muutoksen syntymiselle
Opiskelija tuntee erinomaisesti ohjauskeinoja, joilla kiertotaloutta edistetään.
Opiskelija erinomaisesti tuntee tapoja, joilla kiertotalouden arvoketjuja rakennetaan.
Further information
Kommunikointi mieluiten lähitapaamisissa tai sähköpostitse piia.nurmi@turkuamk.fi
VAVY-tarjoittimen kautta voidaan ottaa max 5 opiskelijaa.
Avoimen kautta voidaan ottaa max 5 opiskelijaa.