Kampanjasuunnittelu (5 op)
Toteutuksen tunnus: KU00CU59-3001
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
01.08.2025 - 01.09.2025
Ajoitus
03.09.2025 - 25.09.2025
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
1 op
Toteutustapa
80 % Lähiopetus, 20 % Etäopetus
Yksikkö
Media-ala
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
12 - 20
Koulutus
- Media-alan koulutus
Opettaja
- Minna Teittinen
Ryhmät
-
PMEDIS24masuPMEDIS24 Mainonnan suunnittelu
- 03.09.2025 08:00 - 14:00, Kampanjasuunnittelu KU00CU59-3001
- 04.09.2025 12:00 - 16:00, Kampanjasuunnittelu KU00CU59-3001
- 05.09.2025 10:00 - 15:00, Kampanjasuunnittelu KU00CU59-3001
- 08.09.2025 12:00 - 16:00, Kampanjasuunnittelu KU00CU59-3001
- 09.09.2025 09:00 - 15:00, Kampanjasuunnittelu KU00CU59-3001
- 10.09.2025 08:00 - 16:00, Kampanjasuunnittelu KU00CU59-3001
- 11.09.2025 08:00 - 12:00, Kampanjasuunnittelu KU00CU59-3001
- 11.09.2025 12:00 - 16:00, Kampanjasuunnittelu KU00CU59-3001
- 12.09.2025 09:00 - 15:00, Kampanjasuunnittelu KU00CU59-3001
- 15.09.2025 10:00 - 16:00, Kampanjasuunnittelu KU00CU59-3001
- 16.09.2025 09:00 - 15:00, Kampanjasuunnittelu KU00CU59-3001
- 17.09.2025 09:00 - 12:00, Kampanjasuunnittelu KU00CU59-3001
- 17.09.2025 12:00 - 14:00, Kampanjasuunnittelu KU00CU59-3001
- 18.09.2025 08:00 - 14:00, Kampanjasuunnittelu KU00CU59-3001
- 19.09.2025 09:00 - 15:00, Kampanjasuunnittelu KU00CU59-3001
- 22.09.2025 09:00 - 15:00, Kampanjasuunnittelu KU00CU59-3001
- 23.09.2025 12:00 - 16:00, Kampanjasuunnittelu KU00CU59-3001
- 24.09.2025 12:00 - 16:00, Kampanjasuunnittelu KU00CU59-3001
- 25.09.2025 08:00 - 16:00, Kampanjasuunnittelu KU00CU59-3001
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- määritellä kampanjasuunnittelun elementit ja merkityksen
- analysoida kampanjatoteutuksia mainonnan suunnittelijan näkökulmasta
- kehittää ja tuottaa asiakaslähtöistä kampanjasuunnittelua
- ottaa huomioon kestävän kehityksen periaatteet työskentelyssään
- ottaa huomioon asiakaslähtöisyyden merkityksen
- työskennellä osana ryhmässä
- suunnitella ja esitellä tekemäänsä työtä
Sisältö
Opintojakson pääsisältönä on systemaattinen, kokonaisvaltainen kampanjasuunnittelun prosessi, sen vaiheet ja tavoitteellinen työskentely. Opintojaksolla syvennetään markkinoinnin perustietoutta ja kehitetään analysointi- ja benchmarkkausharjoitusten avulla markkinointiviestinnän suunnitteluprosessin hallintaa. Opintojakso voidaan toteuttaa kokonaan tai osana työelämän toimijoiden kanssa.
Oppimateriaalit
Ilmoitetaan lähiopetuksen alkaessa
Opetusmenetelmät
lähiopetusta luentojen ja harjoitusten avulla, projektioppiminen, tehtäväperustainen opiskelu, vertaisoppiminen ja pienryhmätyöskentely, vierailijaluentoja
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
-
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
työelämälähtöisyys, projektioppiminen, tiimioppiminen
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
-
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
lähiopetuksessa harjoituksia ja tehtäviä pienryhmissä ja itsenäisesti
asiakasprojekti tiimityönä
(tehtävät tarkemmin ItsLearningissä)
Sisällön jaksotus
kampanjasuunnittelun prosessi, kampanjasuunnittelun harjoituksia, asiakasprojekti tiimityönä
* huomioi, että opintojaksolla on runsaasti lähipäiviä, joihin osallistuminen on edellytyksenä opintojakson läpäisemiseksi, erillistä verkkototeutusta ei järjestetä
* päiväkohtainen kurssiaikataulu, ohjelma ja tehtävät ItsLerningissä
Viestintäkanava ja lisätietoja
Viestintä sähköpostin ja ItsLearningin välityksellä.
HUOM. EDELTÄVYYSEHTO: Markkinoinnin perusopinnot ja Markkinointiviestinnän perusopinnot
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
kampanjasuunnittelun prosessin haltuunotto, ideoinnin toimivuus, aktiivisuus lähiopetuksessa ja tiimityöskentelyssä, medioiden ja muiden markkinointiviestintäkeinojen tavoitteellinen hallinta, asiakasprojektin läpivienti briiffin mukaisesti
Arviointikriteerit käydään läpi aloituskerralla. Tehtäväkohtaiset arviointikriteerit ItsLearningissä.