Siirry suoraan sisältöön

Kampanjasuunnittelu (5 op)

Toteutuksen tunnus: KU00CU59-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

01.08.2025 - 01.09.2025

Ajoitus

03.09.2025 - 25.09.2025

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

1 op

Toteutustapa

80 % Lähiopetus, 20 % Etäopetus

Yksikkö

Media-ala

Toimipiste

Kupittaan kampus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

12 - 20

Koulutus

  • Media-alan koulutus

Opettaja

  • Minna Teittinen

Ryhmät

  • PMEDIS24masu
    PMEDIS24 Mainonnan suunnittelu
  • 03.09.2025 08:00 - 14:00, Kampanjasuunnittelu KU00CU59-3001
  • 04.09.2025 12:00 - 16:00, Kampanjasuunnittelu KU00CU59-3001
  • 05.09.2025 10:00 - 15:00, Kampanjasuunnittelu KU00CU59-3001
  • 08.09.2025 12:00 - 16:00, Kampanjasuunnittelu KU00CU59-3001
  • 09.09.2025 09:00 - 15:00, Kampanjasuunnittelu KU00CU59-3001
  • 10.09.2025 08:00 - 16:00, Kampanjasuunnittelu KU00CU59-3001
  • 11.09.2025 08:00 - 12:00, Kampanjasuunnittelu KU00CU59-3001
  • 11.09.2025 12:00 - 16:00, Kampanjasuunnittelu KU00CU59-3001
  • 12.09.2025 09:00 - 15:00, Kampanjasuunnittelu KU00CU59-3001
  • 15.09.2025 10:00 - 16:00, Kampanjasuunnittelu KU00CU59-3001
  • 16.09.2025 09:00 - 15:00, Kampanjasuunnittelu KU00CU59-3001
  • 17.09.2025 09:00 - 12:00, Kampanjasuunnittelu KU00CU59-3001
  • 17.09.2025 12:00 - 14:00, Kampanjasuunnittelu KU00CU59-3001
  • 18.09.2025 08:00 - 14:00, Kampanjasuunnittelu KU00CU59-3001
  • 19.09.2025 09:00 - 15:00, Kampanjasuunnittelu KU00CU59-3001
  • 22.09.2025 09:00 - 15:00, Kampanjasuunnittelu KU00CU59-3001
  • 23.09.2025 12:00 - 16:00, Kampanjasuunnittelu KU00CU59-3001
  • 24.09.2025 12:00 - 16:00, Kampanjasuunnittelu KU00CU59-3001
  • 25.09.2025 08:00 - 16:00, Kampanjasuunnittelu KU00CU59-3001

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa

- määritellä kampanjasuunnittelun elementit ja merkityksen
- analysoida kampanjatoteutuksia mainonnan suunnittelijan näkökulmasta
- kehittää ja tuottaa asiakaslähtöistä kampanjasuunnittelua
- ottaa huomioon kestävän kehityksen periaatteet työskentelyssään
- ottaa huomioon asiakaslähtöisyyden merkityksen
- työskennellä osana ryhmässä
- suunnitella ja esitellä tekemäänsä työtä

Sisältö

Opintojakson pääsisältönä on systemaattinen, kokonaisvaltainen kampanjasuunnittelun prosessi, sen vaiheet ja tavoitteellinen työskentely. Opintojaksolla syvennetään markkinoinnin perustietoutta ja kehitetään analysointi- ja benchmarkkausharjoitusten avulla markkinointiviestinnän suunnitteluprosessin hallintaa. Opintojakso voidaan toteuttaa kokonaan tai osana työelämän toimijoiden kanssa.

Oppimateriaalit

Ilmoitetaan lähiopetuksen alkaessa

Opetusmenetelmät

lähiopetusta luentojen ja harjoitusten avulla, projektioppiminen, tehtäväperustainen opiskelu, vertaisoppiminen ja pienryhmätyöskentely, vierailijaluentoja

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

-

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

työelämälähtöisyys, projektioppiminen, tiimioppiminen

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

-

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

lähiopetuksessa harjoituksia ja tehtäviä pienryhmissä ja itsenäisesti
asiakasprojekti tiimityönä

(tehtävät tarkemmin ItsLearningissä)

Sisällön jaksotus

kampanjasuunnittelun prosessi, kampanjasuunnittelun harjoituksia, asiakasprojekti tiimityönä

* huomioi, että opintojaksolla on runsaasti lähipäiviä, joihin osallistuminen on edellytyksenä opintojakson läpäisemiseksi, erillistä verkkototeutusta ei järjestetä

* päiväkohtainen kurssiaikataulu, ohjelma ja tehtävät ItsLerningissä

Viestintäkanava ja lisätietoja

Viestintä sähköpostin ja ItsLearningin välityksellä.

HUOM. EDELTÄVYYSEHTO: Markkinoinnin perusopinnot ja Markkinointiviestinnän perusopinnot

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

kampanjasuunnittelun prosessin haltuunotto, ideoinnin toimivuus, aktiivisuus lähiopetuksessa ja tiimityöskentelyssä, medioiden ja muiden markkinointiviestintäkeinojen tavoitteellinen hallinta, asiakasprojektin läpivienti briiffin mukaisesti

Arviointikriteerit käydään läpi aloituskerralla. Tehtäväkohtaiset arviointikriteerit ItsLearningissä.