Skip to main content

Dance teachers professional growth 2 (1 cr)

Code: KU00CJ82-3003

General information


Enrollment
09.06.2025 - 30.09.2025
Registration for the implementation has begun.
Timing
01.09.2025 - 07.06.2026
The implementation has not yet started.
Number of ECTS credits allocated
1 cr
Local portion
1 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Arts Academy
Campus
Linnankatu Arts Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
9 - 9
Degree programmes
Degree Programme in Performing Arts, Dance Teacher
Teachers
Katja Korpi
Course
KU00CJ82

Realization has 8 reservations. Total duration of reservations is 15 h 0 min.

Time Topic Location
Mon 01.09.2025 time 13:15 - 14:45
(1 h 30 min)
Lukukauden yhteinen aloitus, Tanssinopettajan ammatillinen kasvu 1 KU00CJ81-3004, Tanssinopettajan ammatillinen kasvu 2 KU00CJ82-3003, Tanssinopettajan ammatillinen kasvu 3 KU00CJ83-3002, Tanssinopettajan ammatillinen kasvu 4 KU00CJ84-3001
LIN_Tanssi 1 Tanssi 1 harjoitussali (Linnankadun puoli)
Tue 02.09.2025 time 15:00 - 16:30
(1 h 30 min)
HOPS / Tanssinopettajan ammatillinen kasvu 2 KU00CJ82-3003
H312
Wed 03.09.2025 time 10:45 - 12:15
(1 h 30 min)
Tanssinopettajan ammatillinen kasvu 2 KU00CJ82-3003
H305
Thu 04.09.2025 time 15:00 - 16:30
(1 h 30 min)
HOPS / Tanssinopettajan ammatillinen kasvu 2 KU00CJ82-3003
H312
Fri 26.09.2025 time 13:15 - 16:00
(2 h 45 min)
Opinto-ohjaajan ja opintopsykologin tapaaminen / Tanssinopettajan ammatillinen kasvu 2 KU00CJ82-3003
LIN_H207 Pikku-Föri-luokka
Wed 19.11.2025 time 13:15 - 14:45
(1 h 30 min)
Tanssinopettajan ammatillinen kasvu 2 KU00CJ82-3003
LIN_H330 Teoriatila
LIN_H319 Teoriatila
Tue 16.12.2025 time 10:45 - 12:15
(1 h 30 min)
Nykytanssin opetusharjoittelun purku / Nykytanssin opetusharjoittelu KU00CH41-3002, Tanssinopettajan ammatillinen kasvu 2 KU00CJ82-3003
LIN_Tanssi 2 Tanssi 2 esityssali (Joen puoli)
Thu 18.12.2025 time 13:15 - 16:30
(3 h 15 min)
Ryhmisten purkukeskustelu, Ryhmäkoreografian esitysprosessi 2011394-3010, Tanssinopettajan ammatillinen kasvu 1 KU00CJ81-3004, Tanssinopettajan ammatillinen kasvu 2 KU00CJ82-3003
LIN_Tanssi 2 Tanssi 2 esityssali (Joen puoli)
Changes to reservations may be possible.

Evaluation scale

Hyväksytty/Hylätty

Content scheduling

Ammatillisen kasvun tukeminen ja tanssin kentän tuntemus, hops-keskustelut, osallistuminen AMK:n lukuvuoden avajaisiin, sektorin (Taideakatemian) lukukauden avajaisiin, tanssinopettajakoulutuksen yhteisiin tilaisuuksiin ja luentoihin, 3.vsk:n nykytanssin opetusharjoittelun palautekeskusteluun ja sadonkorjuupäiville.

Lähiopetuksen teemoina mm.
- työelämätaidot
- ammatti-identiteetti
- motivaatio ja sen merkitys
- ryhmäprosessit ja minä ryhmän jäsenenä
- vastuullinen työkäyttäytyminen ja eettiset periaatteet omassa toiminnassa
- kansainvälisyys
- ryhmätyö-, palaute- ja arviointitaidot

Ajoitus: Opintojen 2.lukuvuosi, lähiopetus annetun työohjelman mukaan.

Objective

The student learns to evaluate and develop his/her study skills and professional competence.
Course targets
Higher education study skills
- The student can plan his/her studies and recognise development needs in his/her study skills and time management

- The student can study in different learning environments

- The student can evaluate his/her actions in higher education studies and in developing as an expert

- The student gives feedback through the student barometre questionnaire

ISP
- Based on the curriculum, the student can update his/her individual study plan

Content

Higher education study skills
- Inner entrepreneurship and goal-orientation

- teamwork skills

- keeping to a schedule

- giving and receiving feedback

- Innovation pedagogy

- classroom studies

- online learning environments

- working life oriented learning environments

- broaching a subject and getting help from different guidance actors

- developing into an expert

ISP
- competence paths

- practical training (the important of the practical training place in career planning, applying for a training place, evaluation of the realization)

- working life skills

- strengthening the professional identity

- the significance of career planning

- development discussion

- internationality as a part of the studies

Teaching methods

Lähioppiminen, keskustelut, oppimispäiväkirja, oppimistehtävät, vierailut, vertaispalautteet, hops-keskustelut ja hopsin päivittäminen.

Pedagogic approaches and sustainable development

Lähiopetus, itsenäinen työskentely, oppimistehtävät, keskustelut, vierailut, esitykset, seminaari, digioppiminen.

Student workload

27h opiskelijan työtä. Oppimistehtävät annetaan jakson aikana.

Assessment criteria, approved/failed

Hyväksytty
Aktiivinen osallistuminen kontaktiopetukseen, motivoituneisuus ja tavoitteellisuus opiskelussa, annettujen tehtävien tekeminen vastuullisella asenteella määräajassa ja vaaditussa laajuudessa, aktiivinen osallistuminen ryhmäkeskusteluihin. Osallistuminen hops-keskusteluihin. Osallistuminen tanssinopettajakoulutuksen 3.vsk:n nykytanssin opetusharjoittelun palautekeskusteluun ja 4.vsk:n sadonkorjuupäiville.

Hylätty
Tehtävät ovat jääneet tekemättä tai eivät vastaa tehtävänantoja. Poissaoloja lähiopetuksesta enemmän kuin 20%. Henkilökohtaiset hops-keskustelut käymättä ja/tai sadonkurjuupäiville ei ole osallistuttu.

Evaluation methods and criteria

Aktiivinen osallistuminen kontaktiopetukseen, motivoituneisuus ja tavoitteellisuus opiskelussa, annettujen tehtävien tekeminen vastuullisella asenteella määräajassa ja vaaditussa laajuudessa, aktiivinen osallistuminen ryhmäkeskusteluihin. Osallistuminen hops-keskusteluihin. Osallistuminen 3.vsk:n nykytanssin opetusharjoittelun palautekeskusteluun ja 4.vsk:n sadonkorjuupäiville.

Go back to top of page