Profitability and Budgeting of Projects (5 cr)
Code: 3221011-3007
General information
- Enrollment
-
01.04.2025 - 23.10.2025
Registration for the implementation has begun.
- Timing
-
30.10.2025 - 11.12.2025
The implementation has not yet started.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- Arts Academy
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 25
- Degree programmes
- Degree Programme in Media Management
- Teachers
- Henni Syrjänen
- Course
- 3221011
Realization has 3 reservations. Total duration of reservations is 6 h 0 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Thu 30.10.2025 time 16:00 - 18:00 (2 h 0 min) |
Projektin kannattavuus ja budjetointi 3221011-3007 |
Zoom
|
Thu 27.11.2025 time 16:00 - 18:00 (2 h 0 min) |
Projektin kannattavuus ja budjetointi 3221011-3007 |
Zoom
|
Thu 11.12.2025 time 16:00 - 18:00 (2 h 0 min) |
Projektin kannattavuus ja budjetointi 3221011-3007 |
Zoom
|
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Opintojakso alkaa 30.10.2025 ja päättyy 11.12.2025. Opintojaksolla on kolme verkkotapaamista, muutoin opiskelu tapahtuu itsenäisesti ja ryhmissä työskennellen Itslearning-alustaa hyödyntäen. Ennen opintojakson alkua, käythän tutustumassa ennakkotehtävään itsissä!
Verkkotapaamisten aikataulu:
to 30.10. klo 16-18
to 27.11. klo 16-18
to 11.12. klo 16-18
Zoom-linkki verkkotapaamisiin on ryhmän vakiolinkki, joka löytyy itsistä.
Opintojaksolla käsitellään johdon laskentatoimen perusteet, yrityksen ja projektin kannattavuus, katetuottolaskenta, hinnoittelumenetelmät sekä budjetoinnin perusteet.
Objective
.
Content
The course deals with the basic concepts and systematics of management accounting, the profitability of the company and the project, the calculation of profit margins, pricing methods and the basics of budgeting.
Materials
Oppimateriaali on oppimisalustassa (itslearning) oleva kurssin sisältö ja siihen liittyvä laskentatoimen perusteiden lukemisto. Lisäksi valitaan opintojakson alussa sopiva e-kirja oppimisen tueksi. Sisältöä luetaan soveltuvin osin.
Teaching methods
Luennot, keskustelut, harjoitukset pienryhmissä, yksilö- ja ryhmätehtävät, itsenäinen opiskelu, vertaisoppiminen ja -arviointi, itsearviointi.
Pedagogic approaches and sustainable development
Konstruktiivinen ote eli tiedon rakentelu
Vertaisarvioinnit ja ryhmätyöskentely
Käänteinen luokkahuone (flipped class room) eli ongelmalähtöinen ja ratkaisukeskeinen oppiminen
Completion alternatives
Neuvottele erikseen opettajan kanssa.
Student workload
Opintojakson tehtävät:
Ennakkotehtävä (ei arviointia)
Oppimistehtävä 1 arviointi 1-5/hyl
Oppimistehtävä 2 arviointi 1-5/hyl
Oppimistehtävä 3 arviointi hyv/hyl
Oppimistehtävä 4 (oppimispäiväkirja) arviointi hyv/hyl
Kaikki tehtävät ja materiaalit julkaistaan itslearning-alustalla viimeistään, kun opintojakso alkaa 30.10.2025.
Yksi opintopiste vastaa 27 h työskentelyä.
Yhteensä 135 h (5 op).
Oppimistehtävissä on tarkoitus soveltaa teoriaa esimerkiksi omaan työhön liittyen. Excelillä voi tehdä budjetointia, kustannus- ja kannattavuuslaskentaa.
Koska kurssi on laaja, 5 opintopistettä, työmäärä omalla ajalla on yli 100 tuntia.
Evaluation methods and criteria
Opintojakson hyväksytty suorittaminen edellyttää kaikkien tehtävien palauttamista/tekemistä.
Arvioinnin kohteena ovat oppimistehtävät 1-4.
Opintojakso arvioidaan arvosanalla 1-5/hylätty.
Arvosana muodostuu numeraalisesti arvioitavien tehtävien keskiarvosta, johon vaikuttaa myös mahdollinen vertaisarviointi.
Kaikki tehtävät arvioidaan joko numeraalisesti 1-5/hylätty tai hyv/hyl.
Arviointiin vaikuttavat:
a) tehtävänannonmukainen suoritustapa
b) perusteellisuus
c) edellytetyn lähdemateriaalin (suppea-laaja) käyttö
d) analyyttisyys
e) monipuolisuus
Failed (0)
Opiskelija ei ole suorittanut oppimistehtäviä hyväksytysti tai tehtävä/yksittäinen tehtävä puuttuu kokonaan. Opiskelija on osallistunut ryhmän työskentelyyn vain vähän tai ei ollenkaan.
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät, mutta saavuttanut oppimistavoitteet niukasti ja pintapuolisesti. Harjoitustehtävien vastaukset vastaavat tekoälyn tuottamaa tasoa, eikä omaa pohdintaa ja oivalluksia esitetä.
Assessment criteria, good (3-4)
Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät ja saavuttanut oppimistavoitteet hyvin. Opiskelija on hankkinut ja hyödyntänyt ajankohtaista ja tarkoituksenmukaista tietoa tehtävissään.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät, saavuttanut oppimistavoitteet ja osoittanut laajaa perehtyneisyyttä jakson teemoihin. Opiskelija on hyödyntänyt ajankohtaista ja tarkoituksenmukaista tietoa monipuolisesti ja luovasti. Opiskelija on sitoutunut työskentelyyn ja omalta osaltaan edistänyt tavoitteiden saavuttamista.
Further information
Sähköposti