Skip to main content

Leadership Communication (5 cr)

Code: MS00CS16-3001

General information


Enrollment
04.08.2025 - 31.08.2025
Registration for introductions has not started yet.
Timing
01.08.2025 - 31.12.2025
The implementation has not yet started.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Master School
Teaching languages
Finnish
Seats
10 - 20
Degree programmes
Master of Business Administration, Business Development
Joint Elective Studies (Master's Degree)
Teachers
Laura Nurminen
Course
MS00CS16
No reservations found for realization MS00CS16-3001!

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Opintojakson ensimmäisenä lähitapaamispäivänä perehdymme johtamisviestinnän käsitteeseen ja dialogisuuden kehittämiseen omassa työyhteisössä.

Toisena lähipäivänä keskustelemme johtamisviestinnän tämänhetkisistä haasteista ja omien viestinnällisten tyylien ja toimintatapojen reflektoinnista.

Lähipäivien lisäksi opintojaksolla toteutetaan kehittämistehtävä tietystä johtamisviestintään liittyvästä osa-alueesta oman työyhteisön toiminnan näkökulmasta.

Opintojakson lähitapaamisissa korostuvat vuorovaikutteisuus ja aktiivinen osallistuminen sekä erilaisten työyhteisöjen kokemusten ja käytäntöjen jakaminen.

Objective

The aim of the course is to strengthen the students` own competence in leadership communication and to provide opportunities and concrete tools for developing and evaluating communication in the workplace. The aim is to reflect on current and future challenges in management communication and to find different solutions to these challenges through joint discussions. The focus will be on planning how to prepare in advance for challenging situations in the workplace through open and respectful interaction.

On completion of the course, students will
- understand the importance of leadership communication in work cultures and in achieving strategic objectives
- can communicate skilfully in management and leader activities and can assess and develop their own communication practices in the workplace.

Content

This course deals with the following aspects of leadership communication
- the importance of dialogue
- principles and core issues
- practices and their development, for example in strategy and project work
- communication relationships and their impact on the work community
- identifying, evaluating and developing one's own communication styles and practices.

Go back to top of page